Çocukça ve ürkek bakışlar Altında tanıştık acemi duygularla. Birinci sınıfa başlamıştık. İçimizde ritimle çalan bir kalp, Heyecanımızı gözlerimizde beslemiştik. Ben çekingen, sen atılgan… Zıt kutuplar gibi kardeşçe kaynaşmıştık. Aynı sınıfa düşmüş, Aynı tahtaya çizmiştik Cin Ali’yi Eve koşan Emel’i Mısır yiyen Ömer’i… Aynı pencerelerde aldık soluğu Aynı kızları sevdik Aynı suç için ceza yedik. Ayrıldık oysa ikinci sınıfta Ben başka diyarlara göçebe Sen aynı okula mahkum Aynı yüzlerle körebe… Ayrılıktı görünüşümüz Oysa kalplerimiz beraber. Alnımız dertli, çilekeş Acemi duygularımız cıvık cıvıktı. Ama hiçbir zaman unutmadım Yamaçtan yuvarlanan topumuzun Ardındaki koşuşturmamızı... İki cengaver gibiydik Celal Tarihe hükmetmiştik. Tarih hafızalara kazınmış Hiç bir zaman unutamamıştık. Tatlı bir tesadüf olmuştu karşılaşmamız. Alt yıl sonra buluşmamız. Kader halimize acımıştı. Sinop gezisinde aynı otobüse almıştı. İlk adımımda karşılaştım Selamlaştık. Ama sen değişmiştin. Gülen yüzlerini kim bilir Hangi amansız savaşta kaybetmiştin. Moralin bozuk bir köşeye çakılmıştın. Biraz hüzün doluydun, bitmiştin. Sebebini bir türlü öğrenemedim. Bütün sorularım seni düşünür, Senden yansır yüzüme çarpardı. Bir gözüm senin için ağlardı. Samimi bir lisan ki dönen dilimde Beş dakikada tasan elimde. Kanayan yüreğine merhem Kışın üzerine bahar oldum. Dostuma sarılınca hüzün doldum. Bir yerler gezdik ki görülmemiş Toprak ananın koynuna sanayi girmemiş. Kaleye çıkıp rüzgarı dinledik. Tarihi zamanın kucağında izledik. Hapishane turladık isli odalardan Kürek mahkumlarının acılarını dinledik. Nemli toprağına nüfuz ederdi selamımız Karadeniz’in Berrak sularından bir yudum istedik. Duygularımız kadar derindi sular Ve alın yazımız kadar dalgalıydı Erfelek Benliğimize aynada seyre daldık. Gözlük altından bakardık sahile Çapkınlığın sınırlarını zorladık. Gönül köprüsü söndü elimizde Aşk şarabına bir kadeh de biz daldırdık Kendimizi Hamsilos yollarında bulduk.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HAMSİLOS YOLLARINDA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HAMSİLOS YOLLARINDA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İlgiyle okudum, Geçmişteki küçük yüreğin büyük ve sarsılamaz ve perçinleşmiş bitmez, tükenmez duyguları şiirsel bir d,ille anlatım çok güzeldi ve mükemmeldi. Tebriklerimle, sevgiler, selamlar...