PİEATAŞiirin hikayesini görmek için tıklayın BENİM BAHAÇEM YOKSULDU
İKİ DALA BİR YAPRAK DÜŞERDİ AĞAÇALARIMDAN kUŞLAR ÖDÜNÇ ALIRDI KANATLARINI AŞK BİLDİĞİM RÜZGARIMDAN... Kayadan rüzgarın alacağı Ve yaradan geriye neşter Senden bir şiir alacağım Üstünü örtmek için Bismillah Ölmeden okuduğun son fatihayı Ruhuna bir aşkın... Ey bir suda kendi suretine pike yapan martı Ve aynada kendi egosuyla sevişen kadın Dişlerinin arasında unuttuğun kadavra Küflü bir şiirdir O adam... Bir öpüş harcıyla kardım yüzümü Siyah bir maviye düştüm başka eksenim yoktu Dirseklerimden kırdım kollarımı elim sende İçime batmaya bıraktım bir Titaniği İşte cüzzamlı bir şiirim en son Kimsenin kapsını açmadığı Nefesimden bir La vurulmuş Yaralı bir Fa içeri İki Mi ölü Reguiem’den Bakmayın böyle yeşil durduğuma Embryom Kan Sureti insan Kaçak bir ruhum ben... CÇ_ |
Şiirinizin altında kopan gürültünün iyiye alamet olduğunu düşünüyorum. Ben yazdıklarınızdan ziyade yazılanların Türk şiiri adına iyi bir gelişme gibi görüyorum. Tenkit mutlaka olmalıdır; çünkü tenkit sanatkarın vicdanıdır. Tenkitten mahrum bir sanat vicdanını yitirir ve olmadık vadilerde yok olur gider. Her ne kadar bazı dostlarımız üsllup kusuruna düşse de, bazıları da tenkit yerine şiiri tahlil etmeye kalkışmış olsa da hepsinden bir şeyler öğrendiğimizi düşünüyorum.
Bence şiiriniz güzel bir şiir; tabii ki bir takım pürüzler olacak. Bu, en usta şairlerde bile görülen bir husustur. Onun için birileri bir şeyler söyledi diye kırılmamak lazım. Ben de şiirin anlatan değil bir takım ihsaslarla insanı kendine çeken, onu bazen düşündüren, bazen hüzünlendiren, bazen bilsen ne hülyalara sürükleyen bir sanat olduğunu düşünenlerdenim. Biliyor musunuz, bazen şiirin başındaki bir mısradan aldığım yarayı şiirin sonuna kadar taşırım. Kötü olan şey, şiir bitene kadar hiçbir mısradan etkilenmemektir. Martıların neden suya daldıkları çok mu önemli... Sanatta gerçeği ararken sanatın kendisini kaybettiğimizi ne zaman fark edeceğiz?...
Söylenecek hatalar varsa mutlaka söylenmelidir; ama şiiri kadavraya çevirmenin de doğru bir şey olduğunu düşünmüyorum. Şair şiiri yazmakla bir risk alır. Bu risk geleceğe kalıp kalmamaktır. Dolayısıyla bu -yazmak- başlı başına takdir edilecek bir şeydir. Dili güzel kullanıyorsunuz, buluşunuz da mükemmel. Yazmaya devam ediniz. Çok daha güzel şiirler yazabileceğiniz hususunda ümitvarım...
Sevgiler, selamlar...
cinar39 tarafından 1/9/2011 1:19:46 AM zamanında düzenlenmiştir.