Siz hiç gözlerinde fikir taşıyan adam gördünüz mü Dokundunuz mu uluorta ıslandığına bir yastığın ?..
Benim asıl adım asım Sokak tiyatrosunda doğmuşum, gece doğmuş Ölünce, trabzandan düşen sincabın başında Ağlarken uyumuşum hakim bey Uyan yazmışlar bulunduğum yerde adıma Benim bir adım da, uyan asım, hakim bey
Siz bilmezsiniz kış nezaretinde Cop nasıl sıcak, çay nasıl , nasıl ekmek Bir evete bakar güzel şeyler hakim bey Bilseniz güzel şeylerin ne kadar mağlup Ne metruk şey olduğunu Sizin bir adınız da, hayır olurdu, hakim bey
Benim bir adım da Uyan asım sen bize lazımsın, hakim bey Ben hiç aşık olmadım Çok sevmiştim o sincabı, Pişman mısın diye sordular Devlet tiyatrosunda sigorta yaptıkları da Doğru mu hakim bey ?
Siz de bilirsiniz emeklilere mezar verdiklerini hakim bey Ölenlere tapu verdikleri de doğru, Bilseydiniz pişman olmanın Tanrıya yatırım yapmak olduğunu Benim adıma ne eklerdiniz hakim bey ?
Benim bir adım da Uyan asım sen bize lazımsın gidiyoruz, hakim bey Sahi size gelmenin dönüşü Kaç yıl sürer hakim bey ? Buradan kalkan adalet Benim doğduğum sokaktan geçiyor mu hakim bey ?
Çünkü benim asıl adım asım Sokak tiyatrosunda doğmuşum, Bana biraz suç lazım Siz bir tecavüzün Kaç yıl sürdüğünü sanıyorsunuz hakim bey ?
Ben hiç aşık olmadım Çok sevmiştim o sincabı hakim bey İlk kez çok alkış almıştı Trabzandan düştüğünde, oradaydım Ağlarken uyuya kalmışım hakim bey O kızla hiç karşılaşmadım
Sahi, siz hiç Gözlerinde fikir taşıyan bir adama baktınız mı Hakim bey ? Ben baktım Uluorta ıslanan bir yastığa uzanan elleri yoktu Ve yoktu hep ıslanana kadar
Ben kızınıza bir kez tecavüz ettim varsayalım Siz öldürene dek sürdürdünüz bayım !..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
güzel bir şiir, sürükleyici de, hatta hiç sıkılmadan okudum, keyif alarak, lakin son iki satır düşündürücü, sanki anlatılmak istenen şey biraz nasıl desem aykırı, ya da başka türlü mü olmalıydı izahı? zira daha önceki satırlarla çelişiyor gibi geldi bana... daha başka bir cümle mi kurulmalıydı, elbette kendi düşüncelerim affınıza sığınıyorum, mazur görmenizi umarak..