G/öz kırık bir çerçeveden bakarken hayata Gönül kuş kanadına yüklü umutlarıyla Süzülmek ister semaya...
Daha gelişini bile yaşamadan adamın Gidişine hazırlanıyordur kadının yüreği.
Çay karası gözleri, onun gözleri yerine Kara duvarlara bakarken Cebinde toplamıştır Ümit etmeye dair hasretlerini Vuslat arifesinde...
Her yol g/iz bırakırken adımlarında İki mesafe arasında sayılmaya başlanmıştır ritimler...
Bir yandan; Dudaklarında yalnızlığın busesi büyürken Diğer yandan; Avuçlarındaki el değmemiş huzur Örter s/onsuzluğun k/ayıplarını sessizce...
"Alnımıza yarını yazmak için tutuşturulurken ucu sivri bir kalem"
Şaha kalkar susları Bırakır gözündeki bulutları özgürce Kıyısına yanaştıkça, aşkın durgun dalgasıyla tokalaşır Öperken mavinin gözlerini, Dinlendirir isteyen yanlarını...
Tadına varmalılar şimdi paylarına düşenlerin Yitmeli şairliği sevda şiirlerinde Düşmeli tüm imla hataları kalemden Eğilmeli adam Hadi! Gidelim... Yolumuz uzun Gidelim hadi... "Bir ömre yetecek kadar değilse bile Bir ömre değecek kadar kal benimle" demeli usulca...
G/öz kırık bir çerçeveden bakarken Gönül bir uçurtmanın kanadına taktığı sözleri duymak Ve Sadece Tutunmak ister hayata...
Hepsi.. Hepsi bu işte!...
Emek ve zahmetiyle şiire değer katan Sayın (Bera Yılmaz) Hanzala’ya saygı ve teşekkürlerimle..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tadına varmalılar şimdi paylarına düşenlerin Yitmeli şairliği sevda şiirlerinde Düşmeli tüm imla hataları kalemden Eğilmeli adam Hadi! Gidelim... Yolumuz uzun Gidelim hadi... "Bir ömre yetecek kadar değilse bile Bir ömre değecek kadar kal benimle" demeli usulca...
Bu yürüyüş bir ömür sürmeli bence. Şiire yürüyüş bir güzelliğe yarenlik etmektir. Her şiir bir az da aşktır. Bu yürüyüşte yeni yılda da yüreğinize hüzün değmesin dileğiyle paylaştım
G/öz kırık bir çerçeveden bakarken hayata Gönül kuş kanadına yüklü umutlarıyla Süzülmek ister semaya...
Daha gelişini bile yaşamadan adamın Gidişine hazırlanıyordur kadının yüreği.
şiir girişte vurdu yüreğimi.. tamda can damarımdan....ayrılıklar, önce sus kalışlarla başlar..sonra aradaki mesafeler gittikçe uzar ters yönlere..artık içte kanayan bir burukluk vardır yakar yüreği....yine de söylenecek bir söz bir kelam yoktur.. geriye dönüp bakılmaz..sessizce ayrı dünyalara doğru yol alırlar artık iki yabancı gibi..muhteşemdi şairem..hüzünlendirdi. ....tebrikler...ayrıca yeni yılını kutlar sevdiklerinle birlikte nice mutlu yıllar dilerim..her daim sevgim saygımla..
epey ayrı kaldığım şiirlere bu dem dizgilerle kavuşmak ne hoş...
Sevgili SERA nitelikli bir şiir yazacak aidiyetiniz donanımınız var ki; bu daha girişten belli ediyor kendisini.
Satirik aksanlı lirik dokuyuşlu nefis bir şiir bu.Fazla ve gereksiz kelam kullanmadan özenle kurgulanmış şimendiferin ardındaki vagonları da aynı enerjiyle çekebildiği, italik olsa bile dağılmamış eğilmemiş güçlü ve kapsayıcı bir eser...
şimdilik tebrik olsun geniş bir zamanda daha iyi incelemek isterim izninizle...
Serhat AKDENİZ tarafından 12/29/2010 11:48:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
Şiir yazandan çıktıktan sonra okuyucunundur... Estağfurullah... İzin s/izindir. O zaman ayrılıp/ayrılıyorsa eğer incelenip, irdeleniyorsa, sahibini onurlandırır bahtiyar eder. En azından beni.
Bakmak ve görmek...Bakış açısı nereden, nasıl ? Ama görmek istenilenin, istenildiği şekilde görülmesine ne o açı, ne miyop, ne hipermetrop, ne de astigmatlı bir göz mani değildir.Gönül gözü denilen de bu olsa gerek.Sonuçta bir kuş...Kanatları bunca umudu taşır mı?Taşıyamayacağı bir yükü, o narin kanatlarına yükleyip, göğe salıvermek ve umutların gerçekleşmesini beklemek...Başladığı gibi bitmeler veya hoş geldin denilemeden, güle güleye hazırlanmalar...Bunu yaşamak, hissetmek...Bir kahve içimlik zamanı bile yaşayamamak ve beklentisinde olmak...Şimdi o çay karası gözler, beklenenin yerine duvarlara asılı kalmışsa, bakılan nokta aynıdır.Bilir ki, çay karası gözler emanet bırakıldığı yerde yolu ve de vuslatı bekleyecektir.Seversiniz, sevdiğiniz bunu bilmez, anlamaz. O sever, siz bilemez veya anlayamazsınız.Yaşam işte.Kısır bir döngü.Tüm gizemliliğini muhafaza eder.Bilinir " iki şehrin arasının okyanus " olmadığı, bilinir de bedende ya derman yoktur, ya da ayakları prangalıdır.Çözemez.Çözdürmezler.Yalnızlıklar kaderidir.Bilir o. Dudaklarda ki buselerin yalnızlığını ve avuç içi kadar mutlulukların ona arkadaşlığını, dostluğunu.Alışmıştır buna.Yadırgamaz.Yazı der geçer.Bilir ki; çay karası gözler, günün birinde aralanacak ve kirpikler arasında flu da olsa görecektir.Tüm arzuların, doyumsuz yaşanmasına hasrettir.Ve o günü göreceğinden de emindir kendince.Eğer kalmışsa zaman denilen.Hasret doruklardayken o vuslat nerede, ne zaman gerçekleşir bilinmez.Ne var ki umut edilir.Ve de hayata tutunmanın tek sebebidir çay karası gözler ve onun yüreği..."Bir ömre değecek kadar" cık zaman diliminde de olsa... Derin bir sorgulama, güzel bir şiir okuttunuz.Böcekle de belgelenmiş zaten.Kutluyor, saygılarımı sunuyorum Sn.Şair' e
Şiirin açılımı olmuş değerli yorumunuz... Zaman ayırıp dalınmış satır aralarına, incelenmiş, yürekte düşündürdükleri emek verilerek ne de güzel düşmüş sözlerinize, bahtiyar ettiniz.
Kımıltısız bir ikindi sofrasına kurularak özgürlüğün uçurtmalarına yapıştırıcı sürer çocuklar, hızla inen akşamlara aldırmadan. Rüzgar dilerken ruhlarına dönüşümlü bir zaman kapsülünde en çok hiç gelmeyecek bu anları beklerler. Kalem ruhumuzun en dirençli anlatı terazisidir. Harikaydı. Yüreğine sağlık.
Kalem: Yüreğin konuşmaya gücünün yetmediği yerde en sivrisinden dildir.
Bir şair de demiş ki: Kendisine vahyedilen şeyde dirayeti vardır halbuki kendisinin dili yok, kalbi yok ve işitmez de. Parmakları kendisini harekete geçirdiği zaman o, sahibinin sırrını bilir de yazar.
Değerli yorumunuzla onurlandırdınız, bahtiyar ettiniz beğeninizle.
Değeri genellikle bilinmeyen eylem 'Aşk' ve nefes almak. Sanırım zor olanı; yapılması gerekli olup ama yapılmayanı da aşkın nefeslenmesine izin vermek, verilmesi...
Değerli yorumunuzla onurlandırdınız, beğeninizle bahtiyar ettiniz.
geniş bir perspektiften bakmalı uzakları görebilmek için ve şair o geniçliğin açısında bir ana sığdıra bilmiş sevgiyi mutluluğu şiirin mavi derinliğinde gözlerin çaykarası bakışlarıyla umut çizmiş üstüne adamın ve kadının yüreğinin..................enfesti şiir..................saygımla tebrikler
ÇAY KARASI gözlerin yerini alamazken gözlerim, beni ben yapan burukluğa sıkıca sarılıyorum. Hiç bırakmamacasına sürüklüyor yalnız gecelere doğru beni. Çekemediğim ve kaldıramadığım tüm yüklere veda edip gidercesine bırakıyorum her şeyi ardımda. Sıkı sıkıya koruyup, özene bezene sakladığım şiirlerimden ayrılmak en çok yaralıyor aciz ve yorgun bedenimi. Öksüz kalan kâğıtlar ve mürekkebi bitmiş kalemlerim gitme der gibi duruyor masanın üzerinde.BİRDE SEN DURUYORSUN VE HİÇ BENİM OLMAMIŞLIĞIN...
Bir daha dönmemecesine bırakıyorum ardımda her şeyi, yılardır aşındırdığım yollar, sokağın başında kocaman bir çam ağacının yanı başında duran en çok sevdiğim tek katlı ev. Deniz kıyısında sabahladığım biricik dert ortağım banklar ve kaldırımlar, Hepsiyle vedalaşıyorum tek tek. Bir anda bastıran yağmura karışıyor gözyaşlarım, beni unuttun dercesine şiddetle yağıyor, bardaktan boşanırcasına. Yorgun gözlerimden akan yaşlarla cevap veriyorum, rahmet damlalarına ve gözyaşlarımla buluşup vedalaşıyorlar. Neden dercesine arkamdan sessizce bakan tüm sahip olduklarıma son kez dönüp bakıyorum...
Söylenmeyen sözler yaralarken yüreğimi, suskunluğa gömülmeliyim...Gözlerde aradığım iz düşümleri kayıp kent hikayesi olsada, kırılan yanımda azan yaralarım olmamalı...Gecenin suratında patlamalı çığlığım. Delice ağlamalıyım an bile yaşamamışlığıma...Ensesinden kırpmalıyım tüm uktelerimi...Boğazımda düğümlü kalan AŞK olsa bile...Sonkez söylenmeyenleri sırtlanıp gidiyorum kendimden...
çok çok güzeldi cannnn...kalemine yüreğine sağlık.
hüzün şairi tarafından 12/28/2010 2:09:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
canı yanmış eti dağlanmış hasretlere gebe kalmış yürekler bilir hasreti...seviyi...
saygıyla kal