üzerime kapaklanmış bildiklerim var aslında, her istediğinde ağlayabilen politikalardan bozma...
bu memleket zehir gibi insanlar, olaylar... aşklar, nefretler, yönetilenler, yöneticiler, dolandırıcılar, hırsızlar milli piyango idaresi bile; ilginç!
insanlar sigara içiyor, sırf vücutları nikotin istiyor diye, on üç on beş yaşında başlayıp elli beş altmışında pişman oluyor kırk sene, sittin sene ulan! az bir parça düşün kendini...
ileri gelen ağabeylerimiz bu konuya yorumu yani siyasiler; sigara ve alkol reklamları yasakladı hatta içmesini bile kısmen, cezalar yağdırdı! kapalı ortamda sigara, herkese açık ortamda ise içki, içilmesi yasak! -lan bizim ikisini aynı anda yapacak bir yerimiz yok mu?- siyasi dediğin entrikalı bir zekaya sahip olur(!) değil mi? sen bu sorunun cevabını halkına verebildin mi? anlayacağın yasaklarda ilginç!
dünyada tadı hoş gelen bir alkol üretilemedi, ve ülkede on binlerce alkolik -sadece kafası güzel olsun diye- bu insanlar algılayamamayı ve kendini dağıtmayı neden seviyor? kısaca fikirlerimizde ilginç!
geçen gün herifin tekiyle muhabbete daldım, adam dedi ki, -ben sosyalistim- Allah’ın işi bende soruverdim, -bilime inanır mısın dayı?- adam gayet kendinden emin, -bizim yolumuzun ışığı bilim!- -dayı peki evrim teorisi?- baktı suratıma şaşkın şaşkın... adam kavga etmeyi gruplaşmayı siyaset sanıyor kanımca(!) -nedir o tam olarak?- -şu maymundan gelme hikayesi dayı.- herif gayet katı; -yok oğlum hepimiz Allah’ın kuluyuz Adem’i unuttun mu?- ... dayanamadım yalandan telefonla görüşüyormuş gibi yaptım kaçtım!
sonra sayıklandım kendi kendime; madem bilime inanıyorsun, neden bilimin gösterdiği teoriyi iplemiyorsun dayı? madem sosyalistsin, neden rejime yönelik değilsin -dayı sen kendinde misin?- sözün kısası bu memlekette rejimler de ilginç!
işin bok yanı bu memlekette şairler de ilginç. mesela ben ipsiz sapsız bir adamım sigaranın yanlışını alkolün saçmalığını iyi anlatırım, genel olarak çabalarım memleketim adına. ...
(şiir biter on beş dakika sonra) "baba uzat bir sigara, biraya kül atıca"
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Memlekette herşey ilginç! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Memlekette herşey ilginç! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
kutlarım.