(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Dev/e ! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dev/e ! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirde de zikredildiği üzre; "kös devesi" tarihimizde çok ehemmiyetli bir değere sahiptir. Yıllarca hizmet eden deve tam anlamıyla "dokunulmaz"dır. İnsanımız, bu "emekli" mahlukatın sağır kulağından kaynaklanan davranış biçimini, "vurdumduymaz" ve "hassasiyetini kaybetmiş" insancıl değerlerden uzaklaşmış şahışlarla özdeşleştirmiş ve "kös devesi gibi adam" deyimini kullanagelmiştir. Bu yönüyle düşünüldüğünde, şiir toplum içinde, gurura kapılarak kendinden başkasını görmeyen, topluma yukarıdan bakarak onu küçük gören zihniyete atılmış bir şamar hükmü taşıyor. "Çobanla benim oyum bir olmamalı" diyen üsttenci kafa yapısının içine düştüğü durumun tirajikomik bir dille şiire aktarılmış olması, şairin ince zekasının bir tezahürüdür bence. Bu şiiri inceleyerek, mevzuyu kapsamlı olarak anlatan bir makale kaleme almalı idim. Ne var ki buna vaktim müsait olmadığından, bu minicik yorumumla iktifa eylemeliyiz Murat hocam.
İşte benim sende en sevdiğim yönün budur düşündüren düşündürüken bile kırmayıp güldüren yönün hep böyle yaz ben okumaktan hiç bıkmam çok da mutlu olurum yüreğinden öpüyorum sevgiler
Sayın hocam,şiir böyle olmalı dedirten bir şiir.Hem armonisi güzel,hemde mesajı.Bugünlerde bu tarz develer o kadar çoğaldı ki.Bu sağır develerin bazıları bostanları tarumar ederken,bazı kör develer de şiirleri görmezden gelip şairleri katlediyorlar. Büyük bir merakla bekleyeceğim.Bu şiir seçkilere girmezse de çok üzüleceğim.Saygılar
Şair sözcüğün ekonomisini iyi kullanmış, nükteler yere sağlam basmış. Kutlarım. Saygı ve sevgi.