Okuduğunuz şiir 15.10.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Hoşça kal...
yavaş yavaş yokluğuna alışıyor gözlerim her gün içimden bomboş gemiler kalkarken gurbetin kucağında hasretle boğuşan sözlerin çığ halinde üzerime yığılmasına izin veriyorum yüreğimde sensizliğin yatıya kalışı ve yabancı kesilen bakışlarının gözlerimde oturuşunu seyrederken çok uzaklarda olduğunu hatırlayıp istemeyerek de olsa sana güle güle diyorum...
koca bir sessizliktir şimdi yalnızlık nefes alamadığını düşünüp kendini sokağa atarken gözüne ilişen herşey artık yabancıdır hasret türkülerini diline dolayıp halaylar çekerken kimsesiz taşlarında gezinirsin kaldırımların mıknatıs gibi çekilirsin yanı başına sana arkadaş gibi görünen yalancı yolların...
şimdi hiçliğini soyunan cümleler soğuktan d/üşüyor içime gelip oturan seni her sabah uğurlarken Köln’de Noel şarkıları çalınıyor her taraf ışıklarla örtülü cıvıl cıvıl dört gözle beklenen kar biraz erken yağmış ve erimeye yüz tutup çamurlara bulanırken ben Almanca öğreniyorum sen ise sinir olacağımı bildiğin halde inadına seyrine dalıyorsun ya futbol ya da boks maçlarının...
say ki korkarak çıktığımız Dom’un tepesinde Köln’ü ayaklarımızın altına alıyoruz bir anda herşeyi ve herkesi unutup yağmurun tepeden tırnağa ıslatmasına izin veriyoruz hâlbuki ne sen ne de ben hiç sevmezken yağışları ve üzerimize çevrilen intihar şüpheli kalabalığı görür görmez bu seferde paniğe kapılıyoruz sen "kapa gözlerini ve bizi yalnız hayal et " diyorsun tenimize değen her yağmur damlasını birer öpücükle uğurlarken sonra "duygusallığa soyunan çılgın aşıklar sadece" diyen onca insanın alkış yağmuruna tutuluyoruz...
aslında seni çok seviyorum hangi cümlede bir harf sessizliğini giyinse içimdeki çığırtkan ünsüzlere hiçliğimi soyup noktalarını armağan etmek istiyorum beklediğim duraklarda hasretimi yolculara dağıtıp seni kalbimden söküp atarak saatinde kalkmayan gidişlerin biletini ömrümün sonuna kadar kesiyorum...
Meral Gül...
...şiiri güne getiren seçici kurula ve yorumlarıyla değer katan şiir yürekli dostlara
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hoşça kal... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hoşça kal... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
kendine özgü şa(i)ir çizgisiyle defterin dünyasında önemli bir yere sahiptir sayın Gule.
burada üslubun ne kadar önemli bir edebi değer unsuru ve ölçüsü olduğu gerçeğini unutmamak gerekiyor. hemen her şiiri bu gerçeği üstüne basa basa hatırlatıyor bizlere..
seçilen konu, biçimler, biçimlere bahşedilen estetik anlayışı, içerik doygunluğu ve ahenkli yapısı ile onu sevilen ve çok okunan şairlerden biri yapıyor.
dizelerin hemen hepsi dolu dolu. boşlukta kaybolup buharlaşmasına asla izin verilmemiş. Dizeler arasındaki ilinti hiç kopmamış.. dize kurulumlarında düzenli ve işinin ehli ustalık kokan bir yürek örgü var.
ne yazılsa ne çizilse azdır bu şiir için.
kısacası özel ve etkileyici.
geçmiş zaman olur ki, arada bir tozunu üflemek lazım diye düşünürüm hep.
çünkü şairin deyimiyle; “hayatın güncelliğidir, hayatın gazetesidir şiir.”
ilk defa okunan her şiir de gazete gibi yeniliğini korur. gün gelir gazete eskir ama şiir hiç eskimez.. ne vakit çağırırsa destura gerek kalmadan hemen koşar, şiirin dibine kıvrılırız..
bazı şiir mıknatıs gibidir çekimine karşı koyamazsınız..
işte onlardan biri :..
gezindiğim şiir bahçesinden keyif alarak okuduğum şiir için en içten tebriklerimle.
Yorumlarınız da en az şiirleriniz kadar anlamlı Sn. Boran, bunu salt övgü dolu olduğu için söylemiyorum, denk geldiğim her yorumda şair ve şiirlere gösterdiğiniz hassasiyet, emek dolu mütevazi ve nezih üslubunuzla da sayılı ve örnek kalemlerdensiniz.
Hele ki kıyıda köşede kalıp, unutulmaya yüz tutmuş bu eski şiire zaman ayırdığınız için ayrıca teşekkür ediyorum.
Bu güzel sözleri duymuş olmanın verdiği mutluluğun yanında biraz da mahcup bi şekilde çokça teşekkür ediyorum Sn. Boran.
yavaş yavaş yokluğuna alışıyor gözlerim her gün içimden bomboş gemiler kalkarken gurbetin kucağında hasretle boğuşan sözlerin çığ halinde üzerime yığılmasına izin veriyorum yüreğimde sensizliğin yatıya kalışı ve yabancı kesilen bakışlarının gözlerimde oturuşunu seyrederken çok uzaklarda olduğunu hatırlayıp istemeyerek de olsa sana güle güle diyorum...
Değerli şairim ve üstadım,sevgi ve özlem daha nasıl anlatılabilirki?Sizi yürekten kutluyorum,kaleminiz daim olsun diyorum.
Bu haftaki Köln maçına bir tiyo istemeyi düşünürken tam,uzaklar söz beni bana getirmiş olmalı:) Espri bir yana,biz erkekler için işte çok kıymetli futbol,ama eşten veya yardan da mi,elbette hayır,ama işte dengelemek lazım geldiği gibi ikili yaşamda herşeyi,galiba bu konuda da biz erkekler biraz anlayış istiyoruz..
Hüzün yolculuğu ile başlayan şiiriniz,finalde tek yön gidiş bileti ile doruklara tırmanıyor...Duygular son derece yoğun anlatımınızda..Vatoluş,yakalamışlık ile,yok oluşa doğru geçen bir süreç öyküsü okuduğum..Ve yine hüzün sahneleniyor,perde perde her mısrada..Final,benim çok ama çok beğendiğim cümleler topluluğunu oluşturmuş..Etkileyici..Böyle finalleri,şiirsel anlamda çok beğeniyorum ki,zaten bana göre şiir finalleri okuyucuda bilmem kaç şiddeti deprem yaratmalı..Bana göre de,bu şiire damga vuran,o şiir/hüzün tadını burakan son kıta olmuş..Gerçekten kutlarım..
Teknik ablamda da bir iki söz söylersem,son derece yalın olması,bal kaymak tadı bir güzellik..Tamamen içinizden geçenleri kaleme döktüğünüz,ilk okuyuşta hissediliyor..Tek eleştirebileceğim,slash ile kelimelerde iki anlam yaratılma çabası..Ben bu tarzı şiirlerde çok uygun bulmuyorum...
Keyifle okuduğum,şiir tadı bırakan bir şiirdi..Kutlarım,saygılarımla..
aslında seni çok seviyorum hangi cümlede bir harf sessizliğini giyinse içimde biriken ünsüzlere kendimi çırılçıplak edip noktalarını armağan etmek istiyorum beklediğim duraklarda hasretimi yolculara dağıtıp seni kalbimden söküp atarak artık gidiş biletini ömrümün sonuna kadar kesiyorum...
Yıllar öncesini yaşadım şiirinizde.Kader kadere benzermiş ya...Dilerim güzel olur hayatınız verilen kararlar ise doğru olur. İçli bir şiirdi okuduğum yüreğinizden süzülmüş.Güzelliklere ve umuda sarıyorum sizi...
hasret türkülerini diline dolayıp halaylar çekerken kimsesiz taşlarında gezinirsin kaldırımların mıknatıs gibi çekilirsin yanı başına sana arkadaş gibi görünen yalancı yolların...
şiiri bitirirken bir de teşekkür etmiş şair..
biz de burdan kendisine teşekkür ediyoruz.. ediyorum ayrıca...
paylaşım için teşekkür ederim.. bizi güzel eserlerinden mahrum etmeyen tüm seçkin ve yürekli kalemlere.. eywallah.
aslında seni çok seviyorum hangi cümlede bir harf sessizliğini giyinse içimde biriken ünsüzlere kendimi çırılçıplak edip noktalarını armağan etmek istiyorum beklediğim duraklarda hasretimi yolculara dağıtıp seni kalbimden söküp atarak artık gidiş biletini ömrümün sonuna kadar kesiyorum...
Hasret ve hüznün kucaklaştığı ve şair kardeşimin yüreğinden kaleme yansıyan harika bir şiirdi haz alarak okudum şiirini Meral Ankara'dan sevgi ve saygılar sunuyorum kendine iyi bak...
Şairler bilhassa âşk şiirlerine güzel bir genç bayan resmi eklerler de,şaireler neden bayan resmi eklerler mantığım almıyor.Acaba erkekleri körü körüne taklit mi ediyorlar.Gerçekten kadınları anlamak çok zor.Tıpkı kadınların erkekleri anlayamadığı gibi.Şiir güne güzel olduğu için düşmüş.
Ne erkek kadını anladı,ne erkeği kadın Yüreğime kazılmış bir defa adın. Yüreğine kazılmış adım. Hiç bir nefret silemez kovsanda kovsamda çabalamak boşuna... Gerçeği anlatmaktı maksadım. İnandıramadım. KUTLARIM.....
aslında seni çok seviyorum hangi cümlede bir harf sessizliğini giyinse içimde biriken ünsüzlere kendimi çırılçıplak edip noktalarını armağan etmek istiyorum beklediğim duraklarda hasretimi yolculara dağıtıp seni kalbimden söküp atarak artık gidiş biletini ömrümün sonuna kadar kesiyorum...
biraz zor sanırım kalpten sökmek sevilenleri,gidiş bileti sonsuza kadar kesilse de.çok güzel dizler güne gelmeyi hak etmiş tebrik ediyorum daimi başarı dileklerimle selam sevgiler..
çok güzeldi şair kutlarım yetenek doğuştandır demişti değerli bir şair dostum aynı cümleyi ben sizin şiirinizde kulamak istiyorum çok güzel anlatım akıcıı hayran kaldım yüreğinize saglık hak etiği yerdedir bu şiir seçkiye saygılar zaralıcan
Kız sen daha almancayı öğrenemedin mi, Allah iyiliğini versin emi, eh böyle oturup destan türünden şiirler yazarsan nasıl zaman bulupta öğreneceksin almancayı.)))))))))))
yazılan şiirin konusu kurgudur umarım, zira bazı şeyler yabancı değil bana öyle yada böyle çok güzel bir şiir.Tebrik ediyorum başarını ve mutlulukların en güzelini diliyorum.Öpüldün kocaman...
Hoşça kal ve güle güle... Ama nereye kadar. Denildiği gibi olabilse keşke. Yeri geldiğinde hoşçakalda denilmeli, Güle Güle de. Ama olmuyor her zaman. Ki zaman zaman öyle bir hoşçakaldır ki bu. Gel der gibi. Tebrikler.
Merhaba ! Görmüş olduğum tek şiirle büyük bir deprem yaratmışınız . Şimdi müsadenizle şiire dönemk istiyorum.
... Serbest tarzda yine usta bir şairenin sayfasında olmak beni gururlandırıyor. Çünkü hakkını vermiş şiirin boylu boyunca tepeden tırnağa elenmiş sık dokunmuş bir şiir ..
Buyrun başlayalım.
yavaş yavaş yokluğuna alışıyor gözlerim her gün içimden bomboş gemiler yüzerken gurbetin kucağında hasretle boğuşan sözlerin
Gitmek vardır hani arkasından salınan göz gideni ağır ağır kaybeder , nasıl denir ona ağır aksak seni kaybettim gözlerimi diktiğim yerden ve yokluğun gelir geçer hergün saçak altı ıslak boş sokaklarımdan .yokluğuna bestelediğim türküler notasında kayboldu ritmi atmıyor kalbimin sen yoksu diye dercesine hüznün en kadim dostu olmaya çalışmış şaire
İstemeden de olsa azat edilen bir sevgili var. Lakin gidene kal demek yakışmaz demi ?
ve... ;
Yıkılası bir sessizlik sızıyor yalnızlığına .yalnızlık ki adımdır çok severim gerçeklerin tek saklanmadığı kişiliktir yalnızlık ,dertleşebildiğiniz anlaşabildiğiniz anlatabildiğiniz tek kişilik yalnızlıktır derim bence... O an sıkılırsınız hiç birşey istemezsiniz sizin deyişinizle ''gözüne ilişen herşey artık yabancıdır'' Evet bir an olsun kendinizle kalmak yalnızlığın alışkanlığıdır . Sonrasında yine tekrarlamak istiyorum avuntu şarkılar bestelenir fakat gidene dair giden gitmiştir varlığınızdan ama halen içinizdedir ve sökülesi dilimizdedir ... Ah şu dilimizi bir tutabilsek zaten acıda hüzünde uzak kalacak demi bizden.
Neyse devam edelim.
şimdi hiçliğini soyunan cümleler soğuktan d/üşüyor içime gelip oturan seni her sabah uğurlarken Köln’de Noel şarkıları çalınıyor her taraf ışıklarla örtülü cıvıl cıvıl dört gözle beklenen kar biraz erken yağmış ve erimeye yüz tutup çamurlara bulanırken ben Almanca öğreniyorum sen ise sinir olacağımı bildiğin halde inadına seyrine dalıyorsun ya futbol ya da *oks maçlarının..
Yaşanılmış onca şey kokuyor .Bazen acıya gark olunuyor bazen mutluluğa . Terazi böyle dengede olsa gerek . ve son iki cümlede inanın bir an kendimi düşündüm gerçekten olmaması gereken bir davranış :))
Gezilip görülen yerler anılar akıldakiler unutulanlar unutulmayanlar ne varsa işlenmiş şiire böylede güzel olmuş şiirin rengi değişmiş ... Ama birşey söylemekten kendimi alı koyamayacağım kusura bakmayın nacizane fikrimi söylemek istiyorum şiir biraz daha kapalı olsaydı inanın tüm okuyucular derinden bir meraka uyanacaktı ... diyorum
ve
sayın ''yaralım'' bu adamda ne kadar çok konuşmuş demeden şiirden payıma düşeni alıp elimi çekip gidiyorum
bana düşen kısmı;
hangi cümlede bir harf sessizliğini giyinse içimde biriken ünsüzlere kendimi çırılçıplak edip noktalarını armağan etmek istiyorum
İşte burda tüm anlatacaklarım boğazımda kördüğüm oldu. Kahrolası dilim sustu sussun ve konuşmasın ..
ÇOk güzeldi gerçekten ve ilk şiirinizde umarım hak edilen yerde olursunuz
b/öyle güzel şiir ve sayfaya kuçak dolusu harfler bırakıp müsade istiyorum girişe yakışır bir veda olsun '' Hoşça KAL''
'' yalnızlık abidesi''
YALNIZLIK ABİDESİ tarafından 10/15/2010 8:57:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
aslında seni çok seviyorum hangi cümlede bir harf sessizliğini giyinse içimde biriken ünsüzlere kendimi çırılçıplak edip noktalarını armağan etmek istiyorum beklediğim duraklarda hasretimi yolculara verip artık dönüş biletini ömrümün sonuna kadar kesiyorum...
Kutlarım şairim, harikaydı dizeler, selam ve sevgilerim şair yüreğinize..
Ve sana hoşçakal diyorum sevgili buraya kadar mış her yerde sen varken neden yanımda yoksun içimde depremler olup hasret yıkıntısı altında kalıyor ve her nefeste seni solumaya çalışırken senin bunları görmezden gelişin vuruyor beni ayrı yolların yolcusu olsakta artık dönüş biletini ömrümün sonuna kadar kesiyorum yolun açık olsun, kutlarım can tanem....
burada üslubun ne kadar önemli bir edebi değer unsuru ve ölçüsü olduğu gerçeğini unutmamak gerekiyor. hemen her şiiri bu gerçeği üstüne basa basa hatırlatıyor bizlere..
seçilen konu, biçimler, biçimlere bahşedilen estetik anlayışı, içerik doygunluğu ve ahenkli yapısı ile onu sevilen ve çok okunan şairlerden biri yapıyor.
dizelerin hemen hepsi dolu dolu. boşlukta kaybolup buharlaşmasına asla izin verilmemiş. Dizeler arasındaki ilinti hiç kopmamış.. dize kurulumlarında düzenli ve işinin ehli ustalık kokan bir yürek örgü var.
ne yazılsa ne çizilse azdır bu şiir için.
kısacası özel ve etkileyici.
geçmiş zaman olur ki,
arada bir tozunu üflemek lazım diye düşünürüm hep.
çünkü şairin deyimiyle;
“hayatın güncelliğidir, hayatın gazetesidir şiir.”
ilk defa okunan her şiir de gazete gibi yeniliğini korur.
gün gelir gazete eskir ama şiir hiç eskimez.. ne vakit çağırırsa destura gerek kalmadan hemen koşar, şiirin dibine kıvrılırız..
bazı şiir mıknatıs gibidir
çekimine karşı koyamazsınız..
işte onlardan biri :..
gezindiğim şiir bahçesinden keyif alarak okuduğum şiir için
en içten tebriklerimle.