(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Rengarenk Bir Sonbahar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Rengarenk Bir Sonbahar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yürekte başlıyor bitiyor sevdalar Kimi zaman doyasıya yaşanıyor Kimi zaman hasretiyle kavruluyor Aşkı bulmuşsan kopuyorsun yaşanılan andan Yalnızca sevdiğindir yanında zamanında olan Yağmur yağmış kar yağmış fırtına çıksa ne yazar Yüreğimde sen ol yeter bi tanem diyebilmek Ve bunu bütün benliğinde yaşatabilmek ne güzel iyi varsın Bende hep var olacaksın bi tanem dilinize gönlünüze sağlık, bırakın kendinizi aşkın kollarına saygılar........
Tüm melankolikliği ve Romantizmi her anını kaçırmadan yaşamak gerekli bu güzel mevsimi.Sonbahar içimde adımın eşdeğeri gibidir.Hesaplaşmalarımın adıdır,içimde biriktirip dökemediğim yapraklarımın ,titreyen ağaçların,yere düşen yağmur damlarınının cevaplarıdır.Ölüm mevsimi deselerde benim için yeniden doğuş mevsimidir...Huzur kelimesinin eş anlamıdır Sonbahar..İnsanın kendinle hesaplaşmasının kendisini dinlemesinin başbaşa kalmasının en güzel en anlamlı mevsimidir..Hep gelmesini istediğim beklediğim mevsimdir.. Sonbahar bir hikayedir içimde çok değerli şeyler yaşadığım zamandır..Sonbaharda yaşamak sıcak soğuk uzak ve yakın deniz kenarı ve asil yağmurlar uzağı yakın kılmak azı çok çoğu az kalpleri birleştirmek dinlemeyi ve konuşmayı,gitmeyi ve dönmeyi birleştiren güç sevgi mevsimi aşk mevsimi en güzel şiirlerin mevsimi..Sonbaharda doğmak Sonbaharda yaşamak var şimdi .Öyle bir zamandayımki şimdi tarifi mutluluk ...Bitmeyen özlemlerin tükenmeyen sevdaların tüm güzelliklerin adı Sonbahar... Lakin hep demişimdir ki kendime, hayat mecmuanda her daim açacağın bir yedek sayfan olsun...Kimsenin bilmediği, kimsenin görmediği, kimsenin okuma zevkine erişemeyeceği....
çok ama çok güzel şiirce işlenmiş bir şiirdi..kaleminize yüreğinize sağlık...selam ve dua ile
''Ekim'in hüzn-ü aşk şairesi hayatı mecmuanın gerçeklerinin izi silinmeden gizlenmiş bütün sırların üzerindeki yorganı almaya devam ediyorsun ...
Ben geldim :) Ama hiç hoş gelmedim çünkü birazdan harmanlayacağım şiirin altında vukat işleyipte geldim nedeni şudur ki ; sürekli her şiirin altına yazılan aynı yorumlar bu şiirin altında da görünce dayanamadım patladım ... Ben buna yorum kirliliği ve yer işgali diyorum ... Güdülen maksat sayfaya okuyucu toplamak ... diye düşünüyorum
Neyse vira bismillah :)
.../ Şiirin ilk girişinde
Islanmış kaldırımlar
gökyüzü yırtılmış sanki
büzülmüş bir o yana bir bu yana koşturan insanlar
bunlar yazıyordu ve benim aklıma gelen ilk şey hüzün perdesinin arkasından nemli gözlerle yağmur altında can hıraş olan insanları seyreden bir kadın geldi... Ki o kadın gerçeklerin zırhlı savaşcısı yanılmıyorum evet zırhlı bir savaşcı ''Zeyna''
Evet güncel bir anlatımın dizelerde buluşması aslında geniş bakarsak yani gözümüzdeki at gözlüğünü çıkarıp bakarsak dini yönü ağırlıklı bir güncel olay
Dini dedim çünkü bir alt satırda nasibinin kesildiğini düşünen emekcilerin isyanı dökülmüş ... Ve buda bir gerçek şükür yerine isyan eden insanlar.. buyrun o kısıma gelelim .
esnaf kızgın kızgın bakmakta yağan yağmura
satışı engellendi nede olsa...?
Haklımı haksız mı bilinmez bu konular insanın kalb-i düşünceleri ile İslami yönüyle ilgilidir... Ama yağan '' nimet '' bu gerçeğide göz ardı etmeden kaleme almış...
Sanırım yağmurdan en şikayetci olanlar Aşıklar :) Eh ıslaklık buz kestirir o an sevgilinin sıcak elini tutmak vardır ama imkanlar kısıtlı dışarda yağmur var sevgili çıkar mı dışarı çıkmaz
halbuki çıkılsa daha romantik olmaz mı sizce sayın okuyucular... Aşk beni aşar içimde Nar gibi bir korda kavrulurken bu kısımı kısa tutup geçiyorum :)
Evet Ekim denildi yani Son bahar ... Ne güzel bir isim son bahar insanın ağzının içini dolduran bir mevsim adı ... kırgın ve yorgun yaprakların rüzgara esir düştüğü anlar düşer sayfalara... Aşk da böyle değilmidir .. Yeşilken zamanla kurumaya yani sararmaya başlar mevsimi geldiğinde benden bu kadar paydos diyerek yenik düşer sararmış yaprak gibi mevsim bir hüzn-ü doğurur buram buram kokar gözlerin pınarlarını sızlatır gibi ... :(
ve ; Yitirilmiş bir hasretin peşinden kendini koşturan şaire son baharın son sürgünlerini yaşarken acıya yüzverme ... Yasladığın başını sakın ordan kaldırma soğuk havalarda çekim güçleri güçlenir maazaallah ''yar'dan düşersin...
Yüreğin daim olsun sonbaharın hüzün şairesi bir hatam olmuş ise affola ...
'' tekrar söylemek istiyorum son günlerde dikkat ettiğim konulardı hızlı şiir okuma ve en çok yorum yapma ve aynı yorum '' yazık edebiyatın dahi çıkar amacına düşmesine çok yazık...
sorsanız şairim diyenin haddi hesabı yok bilmiyorlarki şair olabilmek ömür çürütmektir
her mevsim güzeldir ... ben hatta sonbaharı biraz daha çok severim.. ama yaz favorim.. ee kışın ilkbaharı beklemek te güzel... velhasıl yaşamak güzel.. yaşamayı seviyorsa insan mevsimler pek etkilemez sanırım...
sayın şeker29 uzun zamandır takip ediyorum sizi ve bir kaç insanı daha . şiir okuma ve yorum yapma anlayışınızın amacını merak ediyorum. hemen her sayfada aynı yorumu yazıyorsunuz daha doğrusu yorum yapmıyorsunuz...
şimdi güzel dediğiniz şiirdeki anlam nedir bunu açıklayabilirmisiniz .. farzedin ki ben bu şiiri anlamadım ve sizden bu şiirdeki tema , konu için yardım istiyorum buyrun bana açıklarmısınız...
Kimi zaman doyasıya yaşanıyor
Kimi zaman hasretiyle kavruluyor
Aşkı bulmuşsan kopuyorsun yaşanılan andan
Yalnızca sevdiğindir yanında zamanında olan
Yağmur yağmış kar yağmış fırtına çıksa ne yazar
Yüreğimde sen ol yeter bi tanem diyebilmek
Ve bunu bütün benliğinde yaşatabilmek ne güzel iyi varsın
Bende hep var olacaksın bi tanem
dilinize gönlünüze sağlık, bırakın kendinizi aşkın kollarına saygılar........