önce, ağlamaktan az önce vazgeçmiş sesiyle ’ kahvaltı hazır’ dedi annem, sonra, gözlerin göbeği çatladı, kirpikler arasından çapaklar ayıklandı, ve paslı çeşmemizden gece boyu sizan su ile, yine paslı suratlar yıkandı...
az öncesiydi...
’çıtır ekmek aldın mı anne’ sözü yankılandı depremlik odamızda... işte yine bir sabah,suskun bir ekmek kahvaltısı ve dört yaşında bir bayat ekmek...
babasız bir evin en baba ismiydi çıtır ekmek, ve yetim bir çocuğun iftarsız oruca niyetli nefesinden dökülen, kenar direklerine asılmış ekmeklerin adıydı, bayat ekmek...
.........................
’kızımm!!!’ ’çıtır ekmek doyurmaz ki hepimizi’... dedi annem, her günkü gibi...
bayat ekmek olmazsa yiyebilir miydik ki?... işte yine o ses... ve aynı suskunluk, aynı sancı,açlık...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BAYAT EKMEK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BAYAT EKMEK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
AĞLAMAMAK ELDE DEĞİLDİ.....AMA ÜLKEMİZİNDE GÖRÜNÜN BİLİNEN BİR ACI GERÇEĞİ...
BURDA BEN HEP ŞUNU SORMAK İSTERDİM;
EN BÜYÜK HAYVAN SEVERİM AMA YURDUMDA BUNCA EKMEĞE MUHTAÇ İNSAN VARKEN MİLYARLAR HARCAYARAK EVLERİNDE HAYVAN BESLEYENLER BU GÖRÜNTÜLER KARŞISINDA VİCDANEN RAHAT OLABİLİYORLARMIDIR ACABA?
babasız bir evin en baba ismiydi çıtır ekmek, ve yetim bir çocuğun iftarsız oruca niyetli nefesinden dökülen, kenar direklerine asılmış ekmeklerin adıydı, bayat ekmek...
Çok güzel ve duyguluydu o açlık sesini yatarkende duyanlar çok memleketimizde birde yetmişbeşbin kişi iftar sofralarında ağırlanır ramazanda sokaklarda ya sonra ilgilenilmez ALLAH versin derler çünkü kendileri veremezler. kutluyorum yazan yüreği sevgi ve saygılarımla.
sevgili dost yürek yakan bir hikaye Rabbim gönlüne göre versin bazıları dudaklarını siler atar o çıtır ekmekleri bazılarının hasretidir Yokluğu yoksulluğu bilmeyen burjuva anlamaz bu dizelerden çıtır ekmeğin tadını almaz onlar söylemek istediğim çok şey var ama terbiyem müsade etmiyor Yazan yüreğin dert görmesin selamlar sevgilerimle kucakladım
çok anlamlı çok duygulu dizeler değerli kaleminiz varolsun çıtır ekmeğinizi sevdiklerinizle mutlulukla sağlıkla her daim paylaşın diyorum sevgi ve saygılarımla