Okuduğunuz şiir 21.6.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Ölmüşüm Gibi Davran
Ölmüşüm gibi davran; Mesela, bir halk ozanının cenaze alayı geçerken taşranın dar topraklarından; Köylünün dizinde dövülen siyah yası Saçlarıma benzetip, Kopuzunda sağular yak ardımdan. Ya da hiç olmadı, gölgemi gördüğün an Güneş batıncaya dek Arap kızı misalî bakmayıver perde aralığından. Kapı eşiğindeki çingene seslenmişti avucumdaki aşkın izdüşümünü; Turkuaz, eflatun, mor… Ayrılıklar görmüştü; kuru. Kuru olduğu için renk kundaklar gök kuşaklarından. Fakat hangi ayrılık kaçabilirdi ki siyah-beyaz yazgısından?
Dağların eteğinde ilkelce yaşadığımız aşka şahitlik eden kuzuların şarkısını; sessizlikten gelen travmatik bir rüya san. Başka bir deyişle; beni hatırladığın an hep ölmüşüm gibi davran.
Öyle yağmurlar dökülecek ki yanaklarına; Erken gelen bir sonbaharı hatırlayacaksın. Kamelyanın yaprakları bile solmadan daha Soldurduğun kadının Darağacı çöplüğüne malzeme oluşuna Sen- tanık olacaksın. Ve ne zaman sürsen ayaklarını tren istasyonuna; Baktığında el sallayan analara, Benzeteceksin onları; Ellerimi aşk hapishanesinden kurtaran af yasasına. Bir yerlerde, bir vakit, akciğerim soluk sunacak olsa da yaşamın ağzına Ben hiç yaşamamışım gibi davran neş’eli anılarımız, kapını zorladığında.
Düşün ki; Aşk kalmamıştı aşık olma sırası bize geldiğinde. Düşün ki; Aşk bize satılamayacak kadar pahalı, Biz onu satın alamayacak iki yürek; defoluduydu yazgısı. Ve düşün ki; Dudak dudağa yazdığımız her şiir, nefes kaybı yaşadığımız her gece, Ve aşırı dozda Tanrılaşmak gibi her ağlayışımız gözgöze, Trajikomik bir filmdi; rekor kırmıştı gişende.
Bir yerde, bir zaman Ben çoktan ölmüşüm gibi davran. Yapabildiğim en iyi şey bu zîra; Sen akıp giderken benden sonra öteki kadının damarlarından.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ölmüşüm Gibi Davran şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ölmüşüm Gibi Davran şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sessizlikten gelen travmatik bir rüya san. Başka bir deyişle; beni hatırladığın an hep ölmüşüm gibi davran. .... Peki ne olacak uyanıldığında travmatik rüyadan? ölmüşsün gibide davranamayacak o zaman. Güzeldi. yerini hak eden yakışan dizeler. tebriklerimle.
zorr... ama güzel tavsiye... giderken bile arkasındakini düşünen bir kadın... şiiri yakasına takarken aşığının neler hissetti acaba... gitmek değil de, kalmak daha bir koyuyor adama... güzel şiirdi tebrikler
Dağların eteğinde ilkelce yaşadığımız aşka şahitlik eden kuzuların şarkısını; sessizlikten gelen travmatik bir rüya san. Başka bir deyişle; beni hatırladığın an hep ölmüşüm gibi davran.
bazen yaşam nefes aldığını nefesini kesene yok edene çevirebiliyor....
Şiir esas oğlanı esas kızın eteklerinden dökülen bir yara kabuğu gibi rüzgara doğru acıtarak silkeleyip kendi dünyasına dalmış gibi görünüyor. ama madalyonun diğer yüzündeki esas oğlan ile esas kızın durumunu kim bilecek... hayatımızdan atamadığımız keşke yine yolun ortasında bağdaş kurmuş. çok güzeldi.
Bir yerde, bir zaman Ben çoktan ölmüşüm gibi davran. Yapabildiğim en iyi şey bu zîra; Sen akıp giderken benden sonra öteki kadının damarlarından TEBRİKLER GÜZEL ŞİİR İÇİN
şiirde folklorık deyişler ve figürler öylesıne güzel kullanılmış ki.. insanı etkileyen hoş bir üslubunuz var. şiir baştan sona keyifle okunuyor. teşekkürler. var ol.
Ben
çoktan ölmüşüm gibi davran.
Yapabildiğim en iyi şey bu zîra;
Sen akıp giderken
benden sonra
öteki kadının damarlarından. "
Bu güzel şiiri ve şairini kutluyorum.
tebrikler
sevgi ve saygıyla...