Sattım ruhumu Şeytana bir pula Çeyrek kalmışken nefesim çarmıha. Havva’da bilmez gerçi hâlâ Saklımdaydı Adem’e verdiğim elma
Siz bilmezden gelin yine Bendim basan Kabil’in nasırına Fısıldamasaydım İklima diye ısrarla Habil sağ kalırdı büyük olasılıkla
Nifak tohumları ektim Mezopotamya’ya Kimse fark etmedi nasıl olduysa Şirk en gür haliyle yeşermeseydi tarlalarda Nuh gemiyi doldurmazdı tebasıyla
Kar suyu kaçırdım Firavun’un kulağına Kim bilir inanacaktı belki de aşkla Yazmayacaktı papirüsler asla Kızıl Denizin nasıl aldığını koynuna
Kutsal Şifacı, Meryem oğlu İsa İhaneti öğretmeseydim Judas’a Nasıl yakalanıp da gerilirdi sizce Kan revan içinde çarmıha
Sevmezdi Napolyon parayı aslında Hitler’i ben getirdim dolduruşa Bükmesem Amerika’nın kulağını hırsla Çiçekler atacaktı gökten Japonya’ya
Öküzün kuyruğunu çektim ara sıra Beşik misali sallandı durdu dünya Gevşetmeseydim gizlice üç beş vida Çernobil’i yazmazdı tarihte kara sayfa
Arkası bitmeyecek itirafların galiba Epeycesi gizli kalsın bırakın sırlı aynamda Bu da kim ? Diyorsunuz, farkındayım merakla İnsan diyorlar ısrarla adıma Tanımadınız, tanımadınız mı hala?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çarmıha Çeyrek Kala şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çarmıha Çeyrek Kala şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirinizdeki temayı ve ifadelenişi çok etkili bulmuş olmakla birlikte nacizane kendi görüşüm ; sesin ciddi anlamda bu güzelliğe gölge düşürdüğünü düşündüm.Eseri okuduğumda tat var, ifade güzel ama ... birşeyler bozuyordu sonunda buldum her dize daha doğrusu büyük bir çoğunluk hep (a) sesiyle bitmiş...! Daha ritmiş, akıcı bu temaya uygun farklı farklı seslenişlerle devam edilebilirdi diye düşündüm...Yanlış anlaşılmamayı umut ederek sevgi ve saygılarımı yolladım nazenin yüreğinize.
birbirimizin hatalarını göstermek, sizin yaptığınız gibi nazik bir dille ama bizi hep ileriye götürecektir... ben serbestçi olduğum için benzer seslerden uzak dururum ama bu şiirde onu aşamadım, geçmişe hitapetmesiydi belkide neden.. Selamla, sevgiyle..
... yakındır kıyamet...çok yakındır...kendi cinsine ve daha nicelerine ihanet eden kul, hesap verecek elbette...ki tanrı da bilir bunu, bilir de, yine de "kulum" der, verir eline kalemi yaz der...işte bu yüzdendir bilmezliğimiz kendimizi ve kendimiz gibi bildiğimiz diğerlerini...
ben inanıyorum...ki bir gün bizden de bıkacak... yepyeni, bambaşka olanı yaratıncaya kadar vademiz...doldurana kadar değil...
ben inanıyorum...soracak" ne olmak istersin" diye ...acaba kaçımız diyecek "insan...insan olmak isterim" diye...
okuduğum İlyada şiirlerinden çok çok başka bir şiir...sevgimle...
Sevgili Nevin Hanım efendi;
Şiirinizdeki temayı ve ifadelenişi çok etkili bulmuş olmakla birlikte nacizane kendi görüşüm ; sesin ciddi anlamda bu güzelliğe gölge düşürdüğünü düşündüm.Eseri okuduğumda tat var, ifade güzel ama ... birşeyler bozuyordu sonunda buldum her dize daha doğrusu büyük bir çoğunluk hep (a) sesiyle bitmiş...! Daha ritmiş, akıcı bu temaya uygun farklı farklı seslenişlerle devam edilebilirdi diye düşündüm...Yanlış anlaşılmamayı umut ederek sevgi ve saygılarımı yolladım nazenin yüreğinize.