(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çok başarıyla diriltilmiş anılar...Yeniden hayat iliştirilmiş..."Çocukken ne iyidir insanın hiç ölü tanıdığı olmaz"Ama hayat işte bütün gerçekliği ve acılığıyla...Kutlarım içli -içten şiirinizi.Saygılarımla
ÇINAR DOST...Her anıyla dolu geçtiğine inandığım tüm yıllarınızın ve bu gün itibarı ile ,gelecek yılların size ve sevdiklerinize huzur-sağlık ve gönül bereketinin arttığı nice güzellikler yaşatmasını diliyorum...İyi ki varsınız, kaleminiz, gönlünüz ve AŞK daim olsun...
Bu şiir de gününüze özel naçizane bir armağan olsun... az ı çoğa kabul ediniz...selamlar...C.G
AKASYALAR ve ÇINARLAR.....
Yorgun çınarların geçip karşısına Nispet yapar gibi, salkım, saçak, Mor kahkahalar serpmeyin kaldırımlara, Akasyalar.... Genç dallarınızda çılgın bahar sevinci, Yeşil bayramlıklar giymişsiniz. Nejat’lar, Belkıs’lar, henüz keşfetmemiş Genç gövdenizi, Oklar saplı kalplerden, Henüz kan damlamamış toprağınıza, Henüz, hiç canınız yanmamış... Ondandır, Böyle keyfiniz yerinde, neşelisiniz...
Yorgun çınarların geçip karşısına, Güzelliğinizle övünmeyin akasyalar... Çok sürmez, Sizlerde, zaman içinde, Zamana yenik düşersiniz. Saklanmaz olur derin çizgiler, Ayrılan dalların yeri hep belli olur, Gizleyemezsiniz akasyalar....
Yorgun çınarların geçip karşısına, Yaz geceleri meltemler sürerek, Hercai heveslerinizi, Yeni yetme bir genç edepsizliğiyle, Yollara sermeyin akasyalar... Bilemezsiniz o kocamış çınarların, Yaşadıklarını, gizlediklerini. Suskunlukları, Sizin gibi körpe fidanlara yenilgiden değil, Söyleyecek sözleri olmadığından değil Dilsizlikleri. O mağrur ve ağır dallar, Gençliğinize verir de, görmezden gelir, Biraz haddinizi bilin akasyalar....
Ne gölgeniz boy ölçüşebilir onunla, Ne de, heybetli gövdesi kadar Güven verir gövdeleriniz... Hiç biriniz, tarihi, onun kadar bilemezsiniz... Kuru yaprakları bile, Yere düştüğünde ses verir çınarların, Bilirmisiniz... Sizler, güzel,zarif,narin akasyalar, Büyüyüp, gelinler gibi süslenin, Sımsıkı sarılsın toprağa kökleriniz... Kim bilir ,kaç yıllarca, kaç bahar , Sevecek, sevileceksiniz...
Unutmayın ki, Dibinizde biten yaban otlar da, Sizler ve çınarlar da, Ve bizler de, Yaratan’ın huzurunda, eşitiz....
aldı götürdü şiir...taa bizim yayla bahçesine...büyükannemin beli bükük, o bahçede gezinip sebzeleri, çiçekleri ve meyve ağaçlarıyla konuşmalarını getirdi...şimdi kırışıklarla dolu pamuk yüzünü öpmek kaldı bana odamda yapayalnız otururken...
Kısa şortlu, .........çıplak bacaklarımda, ..................vişne dallarına isyanlarımın kızarık izi.. Yüreğimdeyse; otuz yedi yıllık yokluğundan derin bir sızı..
Bunca derin anlamı bunca kestirmeden verebilmek okuyucuya her babayiğit şairin harcı değil işte.
Çınar Bey. Bu şiiriniz benim gözümde çok büyük bir sanat eseri hayranlık duydum çok ama bu yanlış bir anlam uyandırmamalı sizde diğer şiirleriniz de çok çok güzeldi ama ben bu şiire bağlanıverdim birden gönül işi bu kimsenin aklı ermez
harika kelimesi keşke ifade edebilse bu şiir hakkındaki bakış açımı estetik ve anlamca
Anılar dehlizinde bir güzel "nene" anısı, sanki "Yaşayaydı da , ben gene onun dediğini çocukça bir isyanla yapmayaydım da gene vuraydı bacaklarıma." der gibiydi. Nur içinde yatsın. Değil mi ki yaşadıklarımızla yaşar sevenler, sevilenler. Saygı ile.