Gel mürit beni dinle, baş vur sen bu dergaha, Bu dünyada düştüysen ukbada düşme aha, Gönlündeki ne ise insanın ta kendidir, Yaşa sen hayatını; kapılma aha, vaha, Sorarsan dergahımız, ey dost! Şişebendi’dir.
MAKMAN
Muammer AKMAN
Not: Şişebendi diye bir dergah olmadığını, yıllar önce arkadaşlarla hafta sonları toplanıp kafa çektiğimiz metruk bir bağ evine bu ismi verdiğimizi söyleyeyim de sonra beni bir dergah ehli sanmasın arkadaşlar. Saygılarımla.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DERGAHA DAVET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DERGAHA DAVET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirindeki nükte oldukça ilgi çekici. Gerçekten insan önce tasavvuf ehli bir şair karşısında olduğu zanına kapılıyor; ama en sondaki 'şişebendi' ifadesi insanı ister istemez güldürüyor. Şiirde buluş budur işte. Bu tarz, hikayelerde de vardır. Mesela Ömer Seyfettin bunu çok kullanır; ama şiirde çok daha etkili olduğunu söylemeliyim. Şiirde bu bir sanattır. Sözü beklenmeyen bir şekilde bitirme sanatı. Adına 'Terdit' deniyor.
Şiirle ilgili savunman var, hemen üstteki yazıda. Bence bunu hiçbir zaman yapma. Sen yaz, ehl-i dil anlar... Tebrik ediyorum...
Sevgiler...
cinar39 tarafından 8/13/2007 8:53:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sayın A.Zeki ÖĞÜT; "...dergah ehli" sözünü kesinlikle küçümser bir eda ile sarf etmedim. Tekke Edebiyatı da bizim kültürel kaynaklarımızdan biridir ve ben bu kaynaktan çok etkilenmişimdir. Şiirimin alltındaki açıklamayı sadece, okur beni sahip olmadığım bir özelliği taşıyormuşum sanmasın diye yazmıştım. Yani, öyle bir ön yargım olmadığına emin olabilirsiniz. Hangi alandan gelirse gelsin, şiir benim için kutsal bir üründür. Yanlış ifade ettiysem özür dilerim. En içten saygılarımla.
Çok hoş şiirleriniz...Diğerlerine de baktım ve sevdim sizi...Görmeden-tanımadan..Keşke şu "dergah ehli" gibi önyargılardan da vazgeçseniz...Şiirin sultanları tarih boyunca dergahlardan seslendi hep insanlığa...İnsanları kategorize etmemek lazım bence...İnsansa gerçekten çilingir sofrasında da , zikir meclisinde de değerlidir diyorum...Muhabbetlerimle
Şiirindeki nükte oldukça ilgi çekici. Gerçekten insan önce tasavvuf ehli bir şair karşısında olduğu zanına kapılıyor; ama en sondaki 'şişebendi' ifadesi insanı ister istemez güldürüyor. Şiirde buluş budur işte. Bu tarz, hikayelerde de vardır. Mesela Ömer Seyfettin bunu çok kullanır; ama şiirde çok daha etkili olduğunu söylemeliyim. Şiirde bu bir sanattır. Sözü beklenmeyen bir şekilde bitirme sanatı. Adına 'Terdit' deniyor.
Şiirle ilgili savunman var, hemen üstteki yazıda. Bence bunu hiçbir zaman yapma. Sen yaz, ehl-i dil anlar... Tebrik ediyorum...
Sevgiler...
cinar39 tarafından 8/13/2007 8:53:08 PM zamanında düzenlenmiştir.