Görebileceğiniz herşeyi tanıklığa çağıracağım ve bütün göremediklerinizi... hakka/38-39
XALEPÇE KATLİAMININ ANISINA. RUHLARI ŞAD OLSUN.
Gitgide soğuyordu kent her bir köşesine siniyordu soğuk. bakışlarıda üşümeye başlamıştı üstelik. kutsalını yitiriyordu kent.
ve bir gün takvim yaprakları derin kesikler atarken avuçlarına bir sürü vedasız ayrılık bıraktılar kapı önlerinde. utancın kol gezdiği ölümler saçıldı etrafa.
artık gögüslerinden süt gelmeyecekti kadınların. babalar her akşamki yorgunluklarıyla dönmeyeceklerdi evlerine çocuklar aşkı ve merhameti öğrenemeden öfkeye yenik düşeceklerdi.
çocuklar... en çok onlar ansızın gökyüzüne düşen gökkuşağının altında ezildiler. bulut olup yagdınız avuçlarına annelerin. oysa ninnilerden yazılmış muskalar vardı koyunlarında.
yüzlerinini görmedim hiç ama bilirim kurak çizgilerle doludur yüzünüz. seslerinizi duymadım hiç bilirim yine de aynı ağıttır söylediğimiz.
gittiniz, veda etmeye hazır değilken yaşamak kimbilir belki de eve dönmekken gittiniz güleç yüzlü kuşların kanadına takıldı bakışlarınız .
aşk ve merhamet yok. böylesi yoksuluz işte Tanrım! beni affedin sizi özlüyorum unutulmuş bir alfbeden size sesleniyorum., SOKAĞIN İNATÇI ÇOCUKLARI HENÜZ YORULMADILAR BİLESİNİZ...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
yaşamak belki eve dönmekti( xalepçe katliamı anısına) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
yaşamak belki eve dönmekti( xalepçe katliamı anısına) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hep içim burkulur bu olayı duyduğumda ve dünyanın en vahşi, en kirli savaşıydı ne savaşı düpedüz katliam, kırımdı... Belki de tarihin en utanç verici sahnesi olarak yerini almıştır. Bir de "Müslümanlar Kardeştir" inanın en çok seyirci kalan islam ülkeleriydi Ve Filistin için hergün ağlayanlar bu olaya o kadar duyarlı olamamışlardı. Sebeb ne olursa olsun insan eliyle her öldürmeyi kınıyorum.
Müslümanlara yönelik en ufak bir saldırıda ayaklanan İslam ülkeleri başta olmak üzere, tüm dünya, yaşanan bu katliama sessiz kalmıştır. Söz konusu Kürtler olunca tüm insanlık değerleri ayaklar altına alınmış; soykırım, katliam, ölüm ve zulüm anlamını yitirmiştir. Bu durum Ortadoğu ve Batılı ülkelerin, Kürtlere bakış açısını anlamak için çok iyi bir tecrübe olmuştur.
İnsanın kimliği, dini ve cinsi sorulmayan tek yer Azrail'in ölüm getirdiği zamandır.
çocuklar... en çok onlar ansızın gökyüzüne düşen gökkuşağının altında ezildiler. bulut olup yagdınız avuçlarına annelerin. oysa ninnilerden yazılmış muskalar vardı koyunlarında.
çok şiir vardı içinde iç içe geçmiş konusu zaten en derin yaralarımızda biridir içerimizde duyarlı yüreğinizi ve şair yömünüzü alkışlıyorum HARKULADEYDİ
HALEPÇE KANTLİAMLARIN BAŞKENTİ ACILI YÜREKLERİN BULUŞMA NOKTASI DEMESİ KOLAY YİRMİ İKİ SENE ÖNCE VE HALA YARALARI SARILMAMIŞ ACISI YÜREK YAKAN HALEPÇE ACISINA AĞITLARIN BİTMEDİĞİ YER HALEPÇE VE O GÜN BELLEKLERDE EN ACISI ONUN ERTESİ GÜNÜ İSLAM KOMFARANSI VARDI VE BU KATLİAM İÇİN EN UFAK BİR SÖZÜN BİLE ÇIKMAMASI KÜRTLERİN NE KADAR YANLIZ DÜNYANIN NE KADAR MENFAAT UĞRUNA MAZLUMUN YANINDA DEĞİLDE ZALİMLE BİR OLDUĞUNUN BELİRTİSİ GİBİYDİ
o gün 5000 bin insan öldü ve binlercesi sakat kaldı ama bu vahşet saatler sonra yayınlandı saatler sonra dünya bu vahşete kulak açtı. ama sadece kulakları. beyinleri hala kapalı. halepçe şehitlerinin kardeşleri olarak bu şerefsizlerin kulak ve beyin perdelerini yırtacağız. onların şahadetini her dem canlı tutacağız, yaşatacağız
yoldaşımı bu güzel anlamlı çalışmadan dolayı kutluyorum duyarlı yüreğine saygl sevgl sunuyorum
Kutlarım dost yüreği , gerçekten çok güzel duygu yüklü etkileyici bir şiir olmuş. Değişen nedirki bunca zaman üstünden geçmesine rağmen ,dün xalepçe katlıyamı yaşandı , bu gün bir başka, insanlar hala bir birlerini öldürüyorlar ve artık nerdeyse ölümler normal gündelik bir olaymış gibi kimseler de umursamıyor. Ne diyelim mutlaka bir gün onlarda pişman olacak bu yaptıklarından dolayı , ama o zamana kadar yaşanacak bir dünya kalırsa eğer. Sevgiyle selamlar hevale heja...
öyle insanlık dışı katliamlar hep beyinlerde taze kalır büyüyemiyen çocukların masalları hep yarım kalır düşleri ve rüyaları gibi yüreğinize sağlık heval sevgiyle kalın
Yürek sesiniz acıtsada çok anlamlıydı can arkadaşım, insan oğlu kendi çıkar ve menfatleri için insan kanına doymayan vampir misali yok ediyor suçsuz günasız insanları ve süt kokan çocukları kutlarım kalemin hiç susmasın arkadaşım....