Gebe bir gecenin sancıları arasında selamlıyorum doğan güneşi. Arsız bir rüya sırrımı yayıyor sokaklara Hadım edilmiş sözcüklerden evlatlar umuyor, Herşeyi, hepsini reddediyorum sonra.
Her saniyesine çentik atılmış, cesaret edemediğim zamanlarda merhametsiz sabahın terkedilişleri düşüyor payıma. Sabahçı kahvelerinden savrulan hikayeler dağılıyor sokak ortasına. Gidipte dönmeyen adamlara yakılan, ağıtlara takılıyor ayaklarım kaçmak istiyorum. Sevdiğine işlediği yemenisine bir kadının gözyaşları dökülürken, benim utanç sızıyor kirpiklerimden.
Cinnetime cinayetler ekliyorum. Çalınmış kutsalımı arıyor nasırlı ellerim. Buz kesiyor ortalık Herkes kendi parmak izini gizlemeye çalışıyor.
Yamyam Tanrı’ ların sesleri yankılanıyor sabaha. Melekler düşüyor peşi sıra odama ama yok konuşmaya cesareti hiçbirinin...
ÖĞLE...
Ansızın bastıran yağmurun avuçlarından düşen ölü kuşları topluyorum. Hiç bu kadar kimsesiz kalmamıştım Böylesi bir yoksunluğa düşüşüm ilk kez.
Gösterişsiz yaşam öykülerinin, korunaklı yalnızlığına bırakıyorum kendimi. Sokaklara düşmüş kadınların heveslerinde yakıyorum kalbimi. Konuşmak acıtıyor. kaçamak sözlere gizliyorum kırılganlığımı.
Ah çocukzamanlarım. Kırılan oyuncaklarıma, kaçan uçurtmalarıma ağladığım zamanlar. Ve kısacık saçlarımın uzaması için hergün içtenlikle ettiğim dualar...
Yağmur devam ediyor Bebeğini terkeden bir kadının göğüslerinden akan hüzün gibi. Oysa bilmiyor ölü savaşçıların cesaretinden merhamet dilendiğimi.
Yürümek sancısı sarıyor bedenimi bundandır yalpalayışım. Sokağa çıkmaktan korkuyorum sana gelemeyişim bu yüzden...
GECE...
Lokman’ dan kalma sözlerle haykırıyorum geceye Yıldızlar çalıyor bütün sözcüklerimi. Hayat hicaz bir fasıl geçiyor sokakta. Siyah düşlerimi anlatıyorum Kimse aydınlığa yormuyor....
Bir oyundaymışım da Ebe beni unutup gitmiş gibi. Yıllarca oyunun kaldığı yerden devam etmesini çaresizce bekliyorum. Sobelenmek pahasına ortaya çıkıyorum, Kimseler varlığımı umursamıyor.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
UMUT ve DOSTCA