Geçmiş zaman izleri dolanıyor boynumuza Eskiden kalma fotograflarda arıyoruz suretimizi Hangi şehrin sokağında kaybettik çoçuklugun masumıyetını Kimbilir, Belki bu yüzdendi gazetelerin üçüncü sayfalarında gezinmesi gözlerimizin. Güvensiz yürüyüşlerimizin Düzensiz nefes alışlarımızın Ve o saydam öfkemizin sebebi.
Yüzün eskiyor be çoçuk!
Bakışlarında gitgide solan bir yaşamın güz sancısı. Talan edilmiş bir alınyazısı İfşa edilmiş bir yaşamdan ibaret şimdi yüzün. Direnişi senin saçlarında kaybettim Ellerime dökülürken kelebek ölüleri.
Yaşamla ölümün arasındaki saatlerin asılı kaldığı bir coğrafyada Farzet ki ölmüşüz . Farzet ki yaşıyoruz Ne fark eder ???
Sözcüklerin sükuta düşürüyor düşlerini. İsyan türkülerini söyleyen, Zerdüşt oluyorsun kutsalını yitirmiş sokaklarda. Eski bir kavimden kalma adımlarına eşlik ediyor duvarlar Soğuk elleriyle tutarken omuzlarını. Oysa bilmiyorsun gözlerin yüzümden düşüyor çocuk!
Doğurgan gecelerde meryem’ in sancısıyla haykırıyorum gökyüzüne İsa’nın çarmıhında kayboluyor sonra sesim duymuyorsun. Beyrut’lu kadınların ağızıyla ağıtlar yakıyorum. Kadim nehirlerde yıkıyorum kirlenmiş ruhumu. Düşlerimi mezar taşlarına kazıyorum.
Beklemeyi ekliyorsun susuşlarına. Eski bir dinin ürküten ıssızlığında, Ayini bekleyen kurbanlıkların şaşkınlığıyla sorular soruyorsun. Barikatlar kuruyorsun kangrenli gövdenle. Kan sızıyor avuçlarından gülüşlerime görmüyorsun.
Direniş diyorsun simsiyah avuçlarını öptüğümde Bilmiyorsun ey çocuk! Gökyüzünü ve bozkırını yitirmiş bir adama Benziyor ömrümüz.
Söyle bana ey çocuk! Gözlerimizi kapatsak Yeni doğan gün affeder mi bizi?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EY ÇOCUK... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EY ÇOCUK... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Nefes alıyorsam eğer; V e hayatın iki iklimi görüyorum Ağlayan çocuğun gözlerinde tarumar edici fırtınları Gülümseyen çocuğunkinde ise yemyeşil baharları görüyorum....zd
Sevgili şair; Muhteşem dizelerinizi yürekten kutladım ve engin yüreğinizi de selamlıyorum.
Saygılarımla
DEVRİM tarafından 2/25/2010 2:40:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yürek sesin çağlayan olup dizelerine düşmüş can arkadaşım, yürekten kutlarım böcek sayfana çok yakışmış daha nicelerine kalemin daim ve keskin olsun, umut ve dirençle kal....
Söyle bana ey çocuk! Gözlerimizi kapatsak Yeni doğan gün affeder mi bizi?
bunca hengamenin icinde cocuklara cocuklugunu vermek en güzel hediye olsa gerek ama biz egosunu yenemeyen insanlar ((ve ülkeler))cocuklara cocuklugunu yasatamadiktan sonra onlara nasil bir gelecek vaat edebilirizki ??????????? cok cok güzel bir siir daha sayfanda okudum hewal tebrik ediyorum duyarli yüregi saygilarimi sunuyorum
önce çocuklar affetsin güneşi ve sonra zulme uğrayan ellerini açsın dilediği her neyse direniş olsun yakarışların sonu ve her direndiğinde umut koksun kapasın gözlerini ses etmeyecek rüzgar
Affeder mi ellerimizdeki kanı Affeder mi keleşler G3 ler Gün ola gün Güneşi uyandıralım Sevgimizle Tırnaklarımızı keselim sonra içindekilerden kurtularım işkembemizin. Güneşi uyandıralım KİL/ imiz/le Öyle yetim durmayalım.. Kadim dost ...
websayfa tarafından 2/12/2010 12:02:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
Söyle bana ey çocuk! Gözlerimizi kapatsak Yeni doğan gün affeder mi bizi? Söyle bana cocuk avuçların neden böyle umutsuzluk savuruyor rüzgara, Bu gün sen bütün halkların simgesi olmuşsun bütün mahsumluğunla,direniş yüzünü gösterip. Söyle ey adalet neden katile hakettiği cezayı uygun görmüyorsunda, Benim avuçlarımda kirlenmiş düzenin kirini bulup yaşımdan büyük cezalar yağdırıyorsun . Söyle ey adalet eğer senin adaletin buysa hiç fazla söze gerek yok , Uyguladığın adaletin altında bir gün sende ezilirsin unutma. Kutlarım arkadaşım çok güzel etkili bir çığlık olmuş şiiriniz. Sevgiyle selamlar.
Bilmiyorsun ey çocuk!
Gökyüzünü ve bozkırını yitirmiş bir adama
Benziyor ömrümüz.
Söyle bana ey çocuk!
Gözlerimizi kapatsak
Yeni doğan gün affeder mi bizi?
kutlarım duyarlı yüreğini dost selamlar saygılar esen kal,,,