(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ahab'ın Darağacı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ahab'ın Darağacı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ruhum Ahab?ın darağacında sallanırken, Bedenimde ironik bir duygu; acı, Gözlerim yağmurları ıslatırken, Dudağımda şeytanın gülüşüne benzer, Kırmızı bir leke, harika bir şiir olmuş güzel arkadaşım yüreğine sağlık
Savaşlar bitmez insanlık denilen kisvenin altında ..Ya da arafta kalan her beden darağacında soluklanır ... en güzel ve en uzun nefesini almak adına ...
Tebrikler şairem kalemin konuşmuş hatta bileylemiş keskinliğini ...
Sevgimle ..
katre_i matem tarafından 1/26/2010 10:59:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
Farklı bir şiir olmuş ve sanırım anlatılmak istenilende Aahab sadece kurguda tesir sağlamak amaçlı kullanılmış, çünkü bu kurguyla Ahab'ın benzeşmesi yok.. Sevgiyle.
Ahriman iyilikle savaşan kötülük ve karanlık tanrısı olarak bilinir Zerdüşt dininde. Paulo Caelho'nun bir kitabı vardı bu konuyu anlatan (İyilik ve kötülüğün savaşını) o geldi şimdi aklıma dizeleri okurken. Şiirin kurgusuda çok güzel sevgili sazende. Ki ikilemde kalmanın ne demek olduğu çok güzel ifade edilmiş, bir yanım hüzrmüz bir yanım ahriman derken. ... Benimkisi; İnsanlığa halayıklık Sadece. ... Az çok kendini bilen bunu yapmıyormu zaten.İnsanlığa halayıklığı? Tebrikler derin ve düşündüren şiir için.
Uzun bir savaştan geliyorum demiş şair, ya da bilerek sürdürülen bir savaş..Kirli gereksiz yürütülen bir savaş..
Kötülükle, iyilik uğruna yapılan bir mücadeledir Ahab'ın mücadelesi.
Sanırım şiirleri okuduğumuzda, salt şiirsel bir kaç cümle soyut bir kaç kavram olarak düşünmemeliyiz. Hafsalamı zorluyorum, aklıma bir av hikayesi geliyor, belli belirsiz bir kahraman silüeti.. Hepsi bu. Ama silüetin ötesi ve berisi bana iyi ve kötünün ötesine dair ip uçları vermeye yetiyor..
Şiir alegori kavramını da anımsattı tabi; daha iyi kavramam gerektiğini.. Bir şiirin altında, ' şiir bana kendimi aşma fırsatı vermiyorsa ve ufkumda yeni tefekkürlere pencere açmıyorsa bende pek değer bulmaz' demiştim. Şimdi şiire dair çekincelerim ve kendimi yeniden sorgulamalarım başladı..Acaba sanal ortamlarda şiirler yazıp, şiirler okuyup onları yorumlamak bana ne kazndırıyor?! Bu tutkumdan vaz mı geçmeliyim? gibi bunaltan sorular sormaya başladım okuduğum şiiriniz yüzünden..
Neyse, belki hiç kastetmediğiniz şeyler söyledim.. Ves-selam..