EVVEL-AHİRİ ÇÖZEMEDİK HASAN'IMŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Önce muhabbetimiz bir sevgili gibi başladı. Zamanla aynı mesabede devam ederken, hizmetlilerinin Bekir Yıldız tarafından bir parka yerleştirilen ismimizi sehven kaldırmasıyla; "teneke hırsızımızı bul!" dediğimiz için aramız açıldı. Halâ o isim o parka konulmuş değil ve çok da önemli saymıyoruz.
Ama bir kibirin kendinden taviz verdirmez hâline mağlûb bir adamın, sonunda bizi değil, kendini kaybetmesi mukadder değil mi? Şimdi Altın, bir tavuk çiftliğinde ticari işleriyle uğraşıyor ve siyasi çevresinden ekseriyetle uzaklaşmış durumda. Biz ise halâ bölgemizde yazarlık ve şairlik sıfatımızla aranan ve muhabbete davet edilen adamlığımızı korumaktayız. Eba Müslüm Horasani’nin ifadeleri itibariyle, zirveden aşağıyı farklı görenlerin hâli neye benziyor; Gündüz ışığında karanlığı yaşayan kör göz misalindedir bu hâl üzre olanlar.. Netice; Daima iyi günün önünde bir kötü günün olabileceğini hesablamalıyız. Değil mi? Zira dost; mevki, makam, para, pul ve de en nadide çulun önündedir.
-Sn Hasan Altın’a
Dost; damar sana bana Sezemedik Hasan’ım Muhabbeti yan yana Dizemedik Hasan’ım Unuttuk dost ismini Ta.. çocukluk kısmını Sadıkların resmini Çizemedik Hasan’ım Beraber çıkıp yola Bakmayıp sağa sola GEZER’ken hep kol kola Gezemedik Hasan’ım Salim iken kafamız Ağır bastı taframız Sürüp gitti kavgamız Bozamadık Hasan’ım Kibri baştan aşağı Tımar etti kaşağı Beş Yıldız’lı başağı Çözemedik Hasan’ım Tanımazsak Osman’ı Haç dilimler bostanı Bu benlikten destanı Yazamadık Hasan’ım "Türk Erkeği" der ama Erkek lâfı bir yama İsveçli Şoo.. Madam’a Kızamadık Hasan’ım Ankara’nın taşını Vurup yarsak kaşını Başfitnenin başını Ezemedik Hasan’ım Ben eskiyim sen yeni Bir deniz yuttu beni Bir dalga tuttu seni Yüzemedik Hasan’ım.. |
Vurup yarsak kaşını
Başfitnenin başını
Ezemedik Hasan’ım
Eba Müslüm Horasani: Onlarki Şer'inden emein oldukları için dostlarını kendilerinden uzak tuttular. Düşmanları ile yakınlaştılar. Düşmanları dost olmad. Uzak tuttukları dostları zaman içinde düşman oldu. Düşmanlar bir safta toplanınca yıkılmaları mukadder oldu.'' demiştir. onlar mahkemeyi kadıya mülk belleyenler yanılıyorlar. Zulümle abad olanın sonu berbat olur.
Binlerce tebrik, taktir ve dua...