kırılgan bir gül’ün yoktu aslında elif’ten bir farkı
ve fakat, vardı binlerce berceste her bir mısraya birer nazire. divitle mürekkep uzaklığında, elimin ucundaydı…
bağırıyorum avazım çıktığı kadar ucuz gözyaşlarımı biriktirdiğim kuyulara...
yenildim…
sesimi yitirdiğimden beri sefere çıkan bir aşk eri yim… yolum uzun, nasıl ulaşılır maveradan öteye bilir misin?... ve nasıl söylenir lisan-ı kuş ile “aşk”...
er/idim tüm bildiklerimi erittim yüreğimde. bir gülün aksi düşerken güne bir kez olsun “ bu son” diyebilseydim…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
lerzan şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
lerzan şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sesimi yitirdiğimden beri sefere çıkan bir aşk eri yim… yolum uzun, nasıl ulaşılır maveradan öteye bilir misin?... ... Maveraya ölümle maveradan ötelere aşkla. .... tüm bildiklerimi erittim yüreğimde. bir gülün aksi düşerken güne bir kez olsun “ bu son” diyebilseydim… .... Son dediğinde biter her şey. Belki de ondandır son diyemeyişin. Bitirmemek için bir şeyleri. Ya da yaşatabilmek için.
Belli ki gül tedaileri süslüyor Şiirin zamanını. Gül, sevdanın kimliğine bürünür her yeni aşkda. Ya kurumuşsa güller, ya bırakılmışlarsa mechule akan bir ırmağa... Sanki Şiirde hissedilen şu: Bir hamle başlayıp sonuçlanmadan, bitiveriyor. Sönüveriyor. Sonu doğal karşılayan Şairin asıl söylemek istedikleri bu mudur? Sanmam. Daha çok bir çaresizliği, sonuçsuzluğu gülün ayrıcalığında isimlendirme çabası gibi...Gül öyle anlamlı ki... Başlangıçlara da sonlara da maziye de atiye de aittir gül. Ey gül; adsızlık sansızlık kadar değerlisin!
deniz'in sesi karıştı şiire,biraz yosun kokusu,birkaç çığırtkan martı... masmavi boğazı görür gibi oldum bir an. İstanbul'u çok özledim, belki ondandır bu şiir...
Hani Nedim bir beytinde:Haddeden geçmiş nezaket yal ü bal olmuş sana. Mey süzülmüş şişeden ruhsar_ı al olmuş sana./diyor ya bu öyle bir şiir işte.kutluyorum.sevgilerimle...
bakma hüznüme...
gül de benim
boğazın serinliği de...