bir dağ eteğinde otur ve toplayadur mavi çiğdemleri . toprak kokan ellerinle ki; ellerinde yıpranmış a’sa/r belki derman niyetine gönlüme…
yetim büyüdüm dedimse de aldırma sen âhıma. ilk ve son mürebbiyemdi aşk…
ve kalbimden dökülen hüzne de bakma sen, avuç avuç kelebekler uçuruyorum umuda günde beş vakit gönlümden…
ve bakma ağladığıma da yoksa; nasıl maviye çalacak acının gözleri? ki; bilirsin kıyamam aşk/ın/a dokunmasın hiçbir ilaç istemem ki yarama…
alışmışken hem, yokluğunla hemdem olmaya…
/ sakın… giyme/sen Yusuf gömleğini. zira çok oldu zaten, Züleyha saçlarımı keseli…
andığım an; dudaklarımın kuruduğu andır… yağmur öncesi gözlerimde biriken kandır. Meryemce sustuğumdur, karşısında aşkın… yüreğimin en ücra köşelerinde, yalınayak, ateş üstünde yürüdüğüm… İbrahimce yandığımdır…
isminle müsemmâdır katre-i aşk… katran karası ve simsiyah…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
katre-i aşk şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
katre-i aşk şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ELİNİZE SAĞLIK EFENDİM ÇOK GÜZEL ÇOK YERİNDE ÇALIŞMAYDI VAR OLASINIZ DİZELER BİR BESTE İNÇELİĞİNDE ASİLDİ AMA ŞİİRDİ SUS ŞİİRİYDİ AŞK ŞİİRİYDİ KALEMİNİZ SUSMASIN
ve kalbimden dökülen hüzne de bakma sen, avuç avuç kelebekler uçuruyorum umuda günde beş vakit gönlümden… .... Ne güzel. .... isminle müsemmâdır katre-i aşk… katran karası ve simsiyah… .... Aşk ki hem bir katre(Damla)hemde katran karası simsiyah. Ağır bir aşk demekki. Günde beş vakit umuda durmasından belli zaten şairin.
bir dağ eteğinde otur ve toplayadur mavi çiğdemleri . toprak kokan ellerinle ============================
Toprak kokan ellerim kutsaldır, Benim sevdam bile tümden yasaldır. Sevdamın rengi yeşildir mavidir aldır Toprak kutsaldır bu ellerde... HakanKURTARAN Yürekten Tebrikler.. Saygılar
az sözle, çok şey anlatmak âdet halinde sizde. Yusuf'un gömleği. Züleyha'nın saçları… Meryemce susmak ve İbrahimce yanmak... kısa yorum haksızlık olur. uzun yorum için işlerim haddinden fazla... ama şu kadarını söyliyim: iy'leşmesini istemediğin ve "hastalık" halindeki bir aşk, toprak kokan ellerle iyileşir mi hiç? yahut ismi gibi, katre kadar kara bir aşk, nasıl mavi olur? ressam mısın yoksa?
"siyahın içindeki maiyi görebilmektir aşk , sevgili şair, ve toprak kokan ellerden içmek ölüm şerbetini...ki; topraktan kasıt ölümdür...yalnız bu dünyada değil, mahşerde bulmak belki aşkı...ölümsüz olanı...
ister katran karası olsun, ister uçsuz bucaksız sema gibi mavi ;her rengi güzeldir bulan için aşkın... ötesi var mı? ressam değilim ama, mısralarla boyayabilirim aşkı istediğim her renge,ruh halim her ne ise...kimi zaman mai, kimi zaman katran...
iyileşmek istememek üzerine ise; ben ne desem, fuzuli... o değil miydi, "aşk derdinden hoşem, el çek ilacımdan tabib..." diyen. ben kimim ki ...derman isteyeyim... "
diye düşünürüm... bu düşüncelerle yazarım... kendimce...
çok teşekkür ederim, beğeniniz ve yorumunuz için, sevgilerimle...
Ahhh şair! Bir katre-i aşkdan bin katre-i matem. Hüzünlerden akıp gelen çığıl çığıl. Bir dağ başında ıssızlığa bağır ki bağır! Yangın yeri sineden çıkan yalazı aşkın Ve takdire boyun eğip susuşu
harikaydııııııııııııııı
kutlarım
selam saygılar