Evimize gittim baba Keşke gitmeseydim, içim yandı Nasıl desem sana Üzmeden nasıl anlatsam bilmem ki…
Yanmış baba, evimiz yanmış İçindeki eşyalarla birlikte Çay içtiğin bardağın Abdest aldığın ibrik Üzerine oturduğun taş bile…
Evimizin önündeki dut ağacı Hatırlarsın işte Meyveleri olgunlaşınca düşerdi yerlere Ve sinekler çoğaldı bu ağaç yüzünden diye Kızar, arada bir kesmeye yeltenirdin ya İşte o baba, yanmış sadece kuru dallar kalmış…
Gölgesinde yıllarca barındığımız yazlığımız İncir ve elma ağaçları da Tanınmaz haldeler Ve daha neler neler Canlı hiçbir şey kalmamış ki...
En acısı da, anamın lastik pabucunun teki Ve yarısı yanmış zeytin ağacının yeşil dalı Ki; yangına inat verdiği birkaç zeytin tanesi Yandım baba, gördüklerim bir kez daha yaktı…
Hani yıllardır yakıştıramadığım Alışamadığım yokluğuna Bir kez daha ağlıyorum baba Ama bu defa gözün gibi esirgediğin Ağaçlarınla birlikte…
Sana gelmiştim baba Ne çok isterdim güzel şeyler anlatmayı Ama olmadı baba, evimizle birlikte Geçmişimizi, çocukluğumuzu Anılarımızı, bizi yaktılar baba…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bizi yaktılar baba şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bizi yaktılar baba şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sana gelmiştim baba Ne çok isterdim güzel şeyler anlatmayı Ama olmadı baba, evimizle birlikte Geçmişimizi, çocukluğumuzu Anılarımızı, bizi yaktılar baba… ===============================
Öyle bir toplum haline geldik ki, Acımadan yakıyoruz geçmişi ... Akarken öyle deli akarız ki, Bir çırpına unuturuz maziyi...
Sana gelmiştim baba Ne çok isterdim güzel şeyler anlatmayı Ama olmadı baba, evimizle birlikte Geçmişimizi, çocukluğumuzu Anılarımızı, bizi yaktılar baba…
bu dizelerin üzerine yorum yapamam zaten şair yazmış yazacakları.. yürekten ve özlemle katılıyorum...
Sana gelmiştim baba Ne çok isterdim güzel şeyler anlatmayı Ama olmadı baba, evimizle birlikte Geçmişimizi, çocukluğumuzu Anılarımızı, bizi yaktılar baba…
Bizi Yaktılar…
Duyarlı yüreğinizi kutluyorum. Güzel bir şiirdi. Tebrik ederim. Saygı ve selamlarımla.
Sana gelmiştim baba Ne çok isterdim güzel şeyler anlatmayı Ama olmadı baba, evimizle birlikte Geçmişimizi, çocukluğumuzu Anılarımızı, bizi yaktılar baba…
kutluyorum duyarlı yüreginizi degerli kaleminizi insan üzülüyor gerçekten içiyanıyor doganın yanışını görünce hele bu yerler dogup büyüdügü yerlerolunca sevgi ve saygılarefendim .
Ağaç kesmek, yangın çıkartmak yeşile zarar vermek kanunlar kapsamında da korunmaya alınmış özel hükümler içermekte.Bir ağacın yetişmesi yıllar alıyor.Atalarımız bile ne demiş "yaş kesen baş keser" malesef hele ki dünyanın ekolojik dengesinin bozulduğu küresel ısınma tehlikesinin başladığı suya , yağmura ihtiyacımız olduğu zamanlar. Yazık diyorum çok yazık.Bu konuda hassas olmayanlar ormanlarımızı yakanlar, duyarsız olanlar, gerekli özeni göstermeyenlerin insanlığından ciddi anlamda şüphe duyarım.Ki doğal güzelliklerimizle hele ki o sağladıkları yaşamsal oksijen , temiz hava, yağmur bulutlarını çekmeleri... Çok üzüldüm inanın Hatice Hanım çok güzel dile getirmişsiniz bu vahimiyeti.Birdaha yaşanmaması dileklerimle.Sevgilerimi gönderdim yüreğinize.
Sana gelmiştim baba Ne çok isterdim güzel şeyler anlatmayı Ama olmadı baba, evimizle birlikte Geçmişimizi, çocukluğumuzu Anılarımızı, bizi yaktılar baba…
Bizi Yaktılar… TV LERDE BU YANGINLARI VE YANGIN YERLERİNİ GÖRDÜKÇE HEP SİZLER YADA ONLAR ADINA HEP KENDİMİ KOYMUŞUMDUR ÇOGU ZAMAN..EMPATİ YANİ..SONRA,HER NE KADAR BEN OLMASAMDA MAGDUR, İÇİM BURKULMUŞ,CANIM ACIMIŞDIR O KENDİNİ BİLMEZ İNSANA BENZEMEDİK BİR YARATIĞIN VERDİĞİ, MADDİ VE MANEVİ ACI VE HASAR MAĞDURLARINA SABIR DİLEMEKTEN VE ALLAH YARDIM ETSİN DEMEKTEN BAŞKA BİR ŞEY GELMEMİŞTİR.. ŞİİRİNİZLE SADECE ORTAK MAĞDURLARINIZIN DUYGU VE DÜŞÜNCELERİNE TERCÜMAN DEĞİL BENİM GİBİ İNSANLARINDA HİSSLERİNE TERCÜMAN OLMUŞUNUZ..HELE HELE BİR YAŞANMIŞLIĞIN VE HATIRALARIN HİKAYESİNİ NE GÜZEL ANLATMIŞINIZ ..ÖYLE SANIYORUM Kİ ÇOĞU BİR ŞEYLER BULDU BU ANLATTIKLARINIZDAN KENDİNDEN..BİLİYORUM MANEVİ KAYIPLARINIZI YERİNE GETİRMEK MÜMKÜN DEĞİL AMA UMARIM MADDİ KAYIPLARINIZ İLGİLİ VE SORUMLULARCA KARŞILANIRDA ACINIZ KISMEN FERAHLAR..BİZDE HİSLERE TERCÜMAN OLAN BU ŞİİRİNİZDEN DOLAYI SİZİ KUTLAYARAK TESELLİ OLALIM İSTERİZ..
Bulamadım sevgili öğretmenim, Mersin kokuları yoktu artık. Onların yerinde kapkara bir görüntü.
Kekikler yoktu ama tüm bunlara inat püren çiçekleri gördüm, eskiden her yanı kaplar biz şikayet ederdik çokluklarından. Şimdi ise tek-tük gördüğümüz çiçekler sanki kurumaya yüz tutan umutlarımıza CANSUYU olmuştu.
Teşekkür ederim Öğretmenim. Yorumunuz ve göstermiş olduğunuz engin dostluk için.
Gölgesinde yıllarca barındığımız yazlığımız İncir ve elma ağaçları da Tanınmaz haldeler Ve daha neler neler Canlı hiçbir şey kalmamış ki...
........Biz yakarız...yakarız... Arakasından ağıt yakarız. Cenneti ararız ama elimizdeki cenneti korumak için çabamız yok.... Üzüldüm...... Doğanın tekrar yeşermesi umuduyla...saygılar
Ne çok isterdim güzel şeyler anlatmayı
Ama olmadı baba, evimizle birlikte
Geçmişimizi, çocukluğumuzu
Anılarımızı, bizi yaktılar baba…
===============================
Öyle bir toplum haline geldik ki,
Acımadan yakıyoruz geçmişi ...
Akarken öyle deli akarız ki,
Bir çırpına unuturuz maziyi...
Yüreğinize sağlık ...
Saygılar