Katmerli bir uykuda matruşka bebek rüyam, Gurbet gurbet içinde, hasrethasret içinde !.. Ey varlık kaygısıyla yokluğa düşen adam, Sılayı rahim çok zor bunca kesret içinde !..
Sadre şifa sağlar mı, çarpık düş, vitray fikir? Kusurları bezeyip görklü görünmek kime ?..! Azap lokmalarıyla kül kömür dudakları, Sil baştan volkan dilek akkor bürünmek, kime ?..!
İnsan ekildin insan, akrep ekildin akrep, Algına her ne değdi bir üçüncü göz ara ! Eylemine gerekçe giydiren iradene, Kutsal öz hürmetine, çalma cehlinle kara !..
Beşikten mezara yol niyet farkı kadardır; Ecelden önce ölmek üst makama tâziye ... Bu cihan altı yönden uzun emele dardır, Aşka borçluysan eğer mahşer de veresiye !..
Ala-tenden bin beter rû-tin sayrılıklarla Gayda ses, tulum nefes, hiçlik öyküsündesin !.. Koskoca bir deryada diken gayrılıklarla Sulara batıp çıkan raptiye hükmündesin !
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
RAPTİYE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
RAPTİYE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Beşikten mezara yol niyet farkı kadardır; Ecelden önce ölmek üst makama tâziye ... Bu cihan altı yönden uzun emele dardır, Aşka borçluysan eğer mahşer de veresiye !..
Yüreğinize sağlık çok güzelanlamlı şiirinizi beğeniyle okudum..Kutlarım..Selam ve dua ile..
İnsan ekildin insan, akrep ekildin akrep, Algına her ne değdi bir üçüncü göz ara ! Eylemine gerekçe giydiren iradene, Kutsal öz hürmetine, çalma cehlinle kara !..
okurken üzerinde çalışmam gereken bir şiir hiissi vardı bende..iyi seçilmiş ve kalsik şiirimizin sesine uygun ama modern dönemin imge tarzı..yani özgün bir şiirdi..tekrar geleceğim
tema ve içerik için tek diyeceğim..altına bir imzada benden şair
konu ve işleyiş çok güzel. şu iki kıtadaki kafiye sorunu da olmasaymış harika olacakmış. özellikle damlaya batan raptiye benzetmesi çok naifti. yüreğinize sağlık şair.
Şiirin sizce kafiye sorunu varmış gibi görünen iki kıtasını aşağıdaki gbi bir seçenekle yazmam da mümkündü. Ama anlamı uyaktan daha önemli gördüğüm için ilham sürecine saygımdan dolayı öyle bıraktım.
Sadre şifa sağlar mı, çarpık düş odakları, Kusurları bezeyip görklü görünmek kime ?..! Azap lokmalarıyla kül kömür dudakları, Sil baştan volkan dilek akkor bürünmek, kime ?..!
İnsan ekildin insan, akrep ekildin akrep, Algına her ne değdi bir üçüncü göz ara ! Eylemine gerekçe giydiren Ozan meşrep, Uygun adım giderken tosladı bak duvara !..
İkisi arasındaki farkı ve zevki tercihiniz bırakır, sağlık, esenlik, mutluluk dileklerimle saygılar sunarım... Yusuf Bilge
Ecelden önce ölmek üst makama tâziye ...
Bu cihan altı yönden uzun emele dardır,
Aşka borçluysan eğer mahşer de veresiye !..
Yüreğinize sağlık çok güzelanlamlı şiirinizi beğeniyle okudum..Kutlarım..Selam ve dua ile..