Yıllardan bezgindik ay Ağustos’tu, Bir Pazar gününde saatler sustu, Yol andı verenler bağrına koştu, Usancıma derman oldu Erciyes, Özlemlere ferman oldu Erciyes...
Erken seherinden ayazlandık da, Üşüyorken bile yalazlandık da, Şahin dileklerce palazlandık da, Çağrımızla sancılandı Erciyes, Gün boyunca yankılandı Erciyes...
Bu yankıda isyan vardı zulûme; Düşman ne ki ?..! Pervâmız yok ölüme; Nârâmızdan kaptı bir kaç kelime, Uzandı güneşe, sündü Erciyes, Sanki bir bozkurda döndü Erciyes...
Tekir düzü bayraklarla süslendi; Bilge canlar tüm dünyaya seslendi; Bulaklar yekindi, su heveslendi; Apdest tazeledi, yundu Erciyes; Karanfil, gül, lâle sundu Erciyes...
Ön bayıra han otağı kuruldu; Beylerime şan otağı kuruldu; Gönüllerde can otağı kuruldu; Dost illere kucak açtı Erciyes; Gelenlere umut saçtı Erciyes...
Davullar çaldıkça yer gök inledi; Mehter vurdu, Kayseri de dinledi; Birlendi yürekler, kıble yönledi; Kurultaydan aşka geldi Erciyes; Bu yıl bize başka geldi Erciyes...
Çayırda yiğitler güreş tutuştu, Künde, köprü derken paça kapıştı; Aşıklar saz çaldı, teller yatıştı; Bakışları ödünç aldı Erciyes; Duman kesti, seyre daldı Erciyes...
Dağ havası gam, kederi silmişti, Kurtlar, kuşlar Türkçe dile gelmişti Gözümüzün içi bile gülmüştü, Tam esridi, yılkılandı Erciyes; Halay döndü, halkalandı Erciyes...
Bu doruklar Ergenekon sezgisi; Bu yaylalar Yörük, Türkmen gezgisi; Bu havalar Atam Korkut ezgisi; Kopuzdan bağlama çekti Erciyes; Düşleri gerçeğe döktü Erciyes...
Nazlı sancaklara gönder oldu ya, Dosta neşe, hasma korku saldı ya, Yılda bir kez olsun meşki buldu ya, Sevdâmızla göynür, yanar Erciyes, Bu günü unutmaz, anar Erciyes...
Sağduyunun boz kayadan timsâli, Dünya da bulunmaz eşi, emsâli, Gâzi erenlerin od’u besbelli, Yiğitlere mangal yürek Erciyes; Ülkemize baba direk Erciyes...
İlham çoşar destan bitmez bu yerde; Hoylu’m Köroğlu’na yetmez bu yerde; Nâmerdin borusu ötmez bu yerde, Koçaklık burcuna yoldur Erciyes; Bükülmez bileğe koldur Erciyes...
Erciyes’im mor çiçeğin solmasın !.. Koyağından karın eksik olmasın !.. Sana kem bakanlar dirlik bulmasın !.. Altay’dan Alpler’e yol ver Erciyes, Türk’ü bir kılacak dil ver Erciyes !..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ERCİYES DESTÂNI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ERCİYES DESTÂNI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Türk’ü bir kılacak eli - dili var Aladağ!dan Ağrıya dek bir bakar Golan’dan -Uygur’a dek yaşlar döker Yerine sen karsuyu serp Erciyes Sende Türkçe ağla ve gül Erciyes
Duygularıma çare Gönlüme hani ilaç Sendin ey Erciyes Elini tuttum buz gibiydin Gözlerine baktım görmüyordun Nedir bu sitemin Söyle ey Erciyes Duygularımı geri geri ver Başı dumanlı ey Erciyes
Ben yine sensiz ufkunda Karanlık sis bulutlu başımla Duygularımı sana gömdüm Yüreği buz kaplı Erciyes Sana anlatacaklarım var Erciyes Yüreğini serin tut kalbini ferah Bir gün sana döneceğim Erciyes
yüreğiniz sağlık bu güzel duygu ve düşüncelrinizi bizmle paylaştığınız için teşekkürler .Sevgi ve sayğılarımla
Nazlı sancaklara gönder oldu ya, Dosta neşe, hasma korku saldı ya, Yılda bir kez olsun meşki buldu ya, Sevdâmızla göynür, yanar Erciyes, Bu günü unutmaz, anar Erciyes...
Sağduyunun boz kayadan timsâli, Dünya da bulunmaz eşi, emsâli, Gâzi erenlerin od’u besbelli, Yiğitlere mangal yürek Erciyes; Ülkemize baba direk Erciyes...
İlham çoşar destan bitmez bu yerde; Hoylu’m Köroğlu’na yetmez bu yerde; Nâmerdin borusu ötmez bu yerde, Koçaklık burcuna yoldur Erciyes; Mecazen bükülmez koldur Erciyes...
Erciyes’im mor çiçeğin solmasın !.. Koyağından karın eksik olmasın !.. Sana kem bakanlar dirlik bulmasın !.. Altay’dan Alpler’e yol ver Erciyes, Türk’ü bir kılacakdil ver Erciyes !..
Aladağ!dan Ağrıya dek bir bakar
Golan’dan -Uygur’a dek yaşlar döker
Yerine sen karsuyu serp Erciyes
Sende Türkçe ağla ve gül Erciyes
İçimden böyle geldi...
Kaleminiz ömürlü olsun