Kış güneşi kandırır Ve En çok yakan da budur derlerdi de İnanasım gelmezdi bir türlü.
Dönüp bakıyorum da arkama Kaç kışı geride bırakmış meğer Ömür denen mefhum. Kaç umudun katline ferman okumuş Vefa denen Anlamını kaybetmiş duygu. Kaç sevdaya kurşun sıkmış Zaman denen acımasızlık… Güneş Kaç kez yaptı acaba Doğudan batıya olan Tükenmez yolculuğunu Ve Kaç akşam karşıladı O vefalı yolcuyu…
Hangi fakirin heybesinde saklandı Fazilet denen zenginlik… Hangi gölgenin kuytusunda dinlendi Birlikte çarpan kalpler… Hangi dağın tepesinde konakladı Fırtınalar, yıldırımlar, şimşekler… Bilmiyor, bilemiyorum.
Kaç can yağmalandı pazarlarda… Kaç çiçeği kopardılar hiç acımadan… Kaç çınarın dalına vurdular, içleri sızlamadan…
Oysa tükenmez bir denizdi gözlerim Ona bakarken.
O Ne yüzmek isterdi enginlerine dalıp Ne de durup seyretmek kıyısında. Öyle ya Deniz tutardı mutlaka. Sonra Ben kusardı yüreği Ben ağlardı düşleri ki Bu da olmazdı Olmamalıydı.
Güz denince mi hatırlanırdı anılar Verilen sözler Unutulan vaatler…
Bağ bozumu esrikliğinden kalma Gecelere çizilirken hasret Üzüm mü pekmezden Pekmez mi üzümden yapılır hesaplarının Çözülemeyen denklemleri mi karşılardı şafağı Anlamıyor Anlayamıyordum.
Ha bitti ha bitecek denen bir yerde Tek ayak üzerinde Köşeye dikilmiş çocuklar gibiydim. Seni bekliyordum yine Ve Sen hiç gelmemek üzere gitmiştin Öfkeyle.
Hangi nefretin kuyruğundan tutmuştun da Savruluyordun ömrümün üzerinde Biteviye?
Gözlerime serpilmiş bir avuç biber Hiç gitmiyordu bir türlü. Yandıkça yanıyor Kavurdukça ağlıyordu bakışlarım.
Söyle! Kaç düğüm atmıştın körpe düşlerime?
Dışarıda Bardaktan boşanırcasına yağan bir yağmur Kaldırımlar dilsiz terennümlerde. Her damla bir kırbaç darbesi Ruhumun en ince yerinde.
Soyunuyorum!
Az sonra bir kelebeğe dönüşeceğim belki de. Bir avuç ipek getireceğim sana Gönül ülkesinden. Hadi Doku şimdi metrelerce.
Kırık kalplerden hicran akar Bilmez misin? Kor ateşler salar en ücra köşelere Ve Zemheri tayı gibi üşür Titrersin, o bilinmez yerde.
Ya herru ya merru diyebilecek misin sen de… Ne çıkar bilinmez ama Sen de sokabilecek misin elini Adına aşk denen o taşın altına?
Biliyorum ki korkuyorsun Ama korkma. Korkarak yaşarsan hayatı Bir su gibi akıp geçer ömründen Ve Sen Sadece durup bakarsın şaşkınlıkla.
Esaretin bedeli nasıl olurmuş Yaşa ve anla.
Bu son hecesi yazdığım kelimelerin. Hangi satırdan düştü Hangi şiirin katiliydi Bilmiyorum Bilmek de istemiyorum artık.
Bu bir veda değil aslında. Bir sitem hiç değil. Say ki günah çıkartıyorum hayata. Kimbilir belki bir gün Ben de karşılayacağım sabahı, Huşuyla.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HESAPLAŞMA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HESAPLAŞMA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aşk; korkaklar için ulaşılmaz dağdır, sadece seyreder ve hayal ederler. Yanmayı göze alan cesur yürekler yaşar tadında aşkı. Güzel bir şiirdi. Kaleminize ve yüreğinize sağlık
Kırık kalplerden hicran akar Bilmez misin? Kor ateşler salar en ücra köşelere Ve Zemheri tayı gibi üşür Titrersin, o bilinmez yerde. Ya herru ya merru diyebilecek misin sen de… Ne çıkar bilinmez ama Sen de sokabilecek misin elini Adına aşk denen o taşın altına? Biliyorum ki korkuyorsun Ama korkma. Korkarak yaşarsan hayatı Bir su gibi akıp geçer ömründen Ve Sen Sadece durup bakarsın şaşkınlıkla. Esaretin bedeli nasıl olurmuş Yaşa ve anla. Korka korka yasarken hayati, geride biraktim gencligi ve aski... Derin anlamli cok guzel bir siirdi. Kutlarim. Sydney'den selam ve sevgiler
Gökkuşağı misali zamanın bir yüzü akıtılmış dizelere, yenilgilerin tarihi, hüzünlere gebe sevişler.....................İçimden geldi ve yazdım..........Hep rol bu değilmidir hayata.........
Güzel bir şiir okudum yüreğinizden. Kaleminiz susmasın. SZaygılarımla....
Bu bir veda değil aslında. Bir sitem hiç değil. Say ki günah çıkartıyorum hayata. Kimbilir belki bir gün Ben de karşılayacağım sabahı, Huşuyla. HER ZAMANKİ GİBİ 4X4 LÜK BİR ŞİİR VE TAM PUANLIK TEBRİKLER
Bu bir veda değil aslında. Bir sitem hiç değil. Say ki günah çıkartıyorum hayata. Kimbilir belki bir gün Ben de karşılayacağım sabahı, Huşuyla. HARİKA BİR ŞİİR OKUDUM KALEMİNİZDEN.YÜREKTEN KUTLARIM.KALEMİN DAİM OLSUN.SEVGİ VE SAYGILARIMLA...RUMUZ4300
Yanmayı göze alan cesur yürekler yaşar tadında aşkı.
Güzel bir şiirdi. Kaleminize ve yüreğinize sağlık