hiç toplanmamış gül(üş)ler biriktiriyorum şimdi ceplerimde severken kirlenmiştim, vuslata durdum yırtıldım işte yüreğime çakıldı kara gözlü bir adam ve bir gece ç/ekip gitti (tüm gecelik acıları ) kirli sakalında düşlerimi arındırdığım yanından bilir misin sevgili! kaç ölüm düşer gece karasından payıma sabır tespihlerine doladım sensiz kalan taraflarımı göz pınarlarım dökülüyor bu kentin ırmaklarına ne gemiler geçiyor dalgın gözlerimin iç denizinden sebebimsin sen!
kendime spastik duygular be(s)lerken ben özrüne düşürdüğüm gecede yüreğimde bir vesvese ne kadar siliksin düşlerimde bu gece her gece canıma okuyan sen kimsenin duymadığı kelimelerle düşü(nü)yorum seni hep parantez içisin ayrımında cümlelerin ve hayretim! nasıl çoğalıyorsun tekelimdeyken gece içi mazoşist eylemlerim etim/ kemiğim sana boşalıyorken iliğim sana kesiliyor bir intihar bileklerimde
koca bir çığlık sesim du(yu)rmadan haykırdığım sessizce kederimde bir lal durumu bulut topluyor kendine kirpiğimin karası yüreğim kana durmuş bir hicranın peşinde içime oturuyor bu kentin kalabası beynimi tırmalıyor yetim kalan aç kuşlar yalnızlık oyununa soyunurken umutlar terkedilmiş bir yatak sessizliğinde
güneş az sonra sensiz yüzüme vuracak en kızgın tarafından ve ben yine üşüyeceğim yokluğunun y/akıcı harından dururken hala dudaklarımda yüzüne aç bir gülüş k/ayacak tenimden içimin deltalarına unutulmayan nemli bir öpüş çatlarken bir sevda ar damarından onarmaya çalışıyorum yüreğimin aklımda açtığı yaraları oysa sevgili zaman seninle baş edilmeyecek kadar hovardaydı
yapışırken ellerim gecenin yakasına seni getirse açık penceremden rüzgar düşlemek öylece imlası bozuk bir yalnızlığı bıraktım geceye içimdeki çocuk da öldü biliyor musun geceye büyüyorum k/adın yanımla sinsice üşüyorum! sürgün y/anlarıma düşerken sen ölüyorum! her sana uzattığımda kısalırken kollarım içimde bir ihtilal yalnızlığı büyütüyorum işte sevgili! kendimi ihbarlıyorum seni seviyorum…!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
parantez içi gül(üş)ler... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
parantez içi gül(üş)ler... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Her sözün çiğniyor gölge adımlarıyla b/asarak İliklerimde hissettim s/özü Haykırarak estim dizelerin arasına Konamadım bir türlü hangi yasına Yaslanmak istedikçe yıkıldım Sarsıldıkça yapışamadım yakasına Yüreğim kudurmuş Yalan asmaları geldi aklıma Bende asacağım şuracıkta.........offfff dedirtti bu gece bana s/özlerin
ღ°•.♥.•°ღღ SEVGİ KAYA sana özel kullanıcam bunu her zaman
yapışırken ellerim gecenin yakasına seni getirse açık penceremden rüzgar düşlemek öylece imlası bozuk bir yalnızlığı bıraktım geceye içimdeki çocuk da öldü biliyor musun geceye büyüyorum k/adın yanımla sinsice üşüyorum! sürgün y/anlarıma düşerken sen ölüyorum! her sana uzattığımda kısalırken kollarım içimde bir ihtilal yalnızlığı büyütüyorum
tamamen içime işleyen noktaydı bu kısım...teşekkürler yazdıklarınızı paylaştığınız için ..acı yazılınca tat veriyor bence çekerken cana okusada acı güzeldir...kutlarım..
ve bir gün çekip gittim... yalan...aslında hiç gidememişim...hep aynı yerdeymişim ne çok kandırmışım kendimi giden bendimlerle oysa... bazı dönemleri olur insanın ve o dönemlere ait sevgileri (sevgileri diyorum,,, hiçbiri aşk değildi çünkü...) içimde hala duruyordu... garip olan rahat da durmuyordu ki gün be gün büyüyordu... biraz dalsam kendi halime, günlük telaşelerime hemen gelip gecelerime hatırlatıyordu kendini... ve biliyor musun hiç eksilmiyordu, hep daha da netleşiyordu... belki de hep bundandı "bir gün mutlaka onu bulacağım" inancım...
...
ben şiirinin ve duygularının içinden geçerken hatta geçemezken :)... O" da benim içimden geçti bir kez daha... geçsin, ben onunla sonsuzum...:)
bu şiire çok uzun bir yorum yazmak istemiyorum...dünden beri bütün haflerini ezberledim nerdeyse...ve içinde ki her zaman dilimini yaşadım...diğer şiirlerine haksızlık etmek istemiyorum ama bana göre diğer şiirlerinin çok üstünde bir çalışma olmuş..anlatımı duygusu özel betimlemeleri ve vurgusu ile takdir edilmesi gereken satırlar.. ben çok beğendim...iyi bir kalemin var ve bunu şiire dökerken yüreğini koyabilmen en içten şekilde hissetmen şiirlerinin sevilmesinde ki en etkin nokta olsa gerek.... gerçekten harikaydı..paylaşımın ve emeğin için tşk.ediyorum sevgiler.....
Şiirler vardır,rüzgar gibi katar önüne;toz duman savrulursun tabiatın gizemli yollarında.. bazen denizde dalgalara vurursun,bazen kutuplarda buz olursun, bazen zemheride bir tutam güneş bulur ısınırsın,bazen hortum olur gökyüzünde takla atarsın, bazen mavi beyaz bulutların üzerinde soluklanırsıın, bazen gri bulutlardan düşen damlalarda ıslanırsın,sağanak olur, sel olur dağları sürükleyen heyelan olursun,toplarsın yıldızları ay sitesi kurarsın; Bir tempodur nefes dahi alamazsın...Sürüklenirsin derinliklerinde, bitmesin istersin; her kelimenin ardından merak edilen finale gelirsin....
Bir yorum bırakmak istersin....Ağlayan kaya dersin,toplarsın heybeni sessizce gidersin....
Duygular duygu ötesi..kelimeler dansediyor mısralarda..farklı dygular iç içe ,insan sendeliyor okuyunca..üslup başlı başına haykırıyor'bu kadar olur' diye..Sevgi ablacığım,isminiz gibi güzel şiirleriniz..her şiirinizde kayboluyorum desem mübalağa olmaz inanın..tebrikler..bu arada sayfamıza uğramaz olduğunuzu ,üzülerek harırlatayım.... ...............................Selam ,dua ve saygılarımla.....
yapışırken ellerim gecenin yakasına seni getirse açık penceremden rüzgar düşlemek öylece imlası bozuk bir yalnızlığı bıraktım geceye içimdeki çocuk da öldü biliyor musun geceye büyüyorum k/adın yanımla sinsice üşüyorum! sürgün y/anlarıma düşerken sen ölüyorum! her sana uzattığımda kısalırken kollarım içimde bir ihtilal yalnızlığı büyütüyorum işte sevgili! kendimi ihbarlıyorum seni seviyorum…!
yapışırken ellerim gecenin yakasına seni getirse açık penceremden rüzgar düşlemek öylece imlası bozuk bir yalnızlığı bıraktım geceye içimdeki çocuk da öldü biliyor musun geceye büyüyorum k/adın yanımla sinsice üşüyorum! sürgün y/anlarıma düşerken sen ölüyorum! her sana uzattığımda kısalırken kollarım içimde bir ihtilal yalnızlığı büyütüyorum işte sevgili! kendimi ihbarlıyorum seni seviyorum…!
Harika dizeler okudum sayfanızdan.. Bu kalem önünde saygıyla eğiliyorum.. Ben hece şiiri yazar ve hece şiirini seven bir şair olarak bu tarz şiirlerin bana hitap etmediğini düşünürdüm ancak sizin bu şiiriniz gerçekten mükemmmel. anlatım ve dizelere hakimiyet dört dörtlük. Yüreğinize sağlık..Sizin gibi usta bir kalem olunca serbest şiirlerde gönlümü fethedebiliyor..Yüreğinize sağlık.. saygı ve isminizle kalın Sevgi hanım..
deliliği tutmuş bu şiirin, bir gün de olsa dönmüş yüreğinin haytalıığına , gözü kara , faili belli yana savrulmuş tüm duygularla………….. Şiirinizi okudum...... Ne güzel bir şiir, ne güzel bir sunum öteki yana... Alenen şiirde olduğu gibi yüreğin kendisini jurnallaması. Aşka davet..... Harika şiirinizi ve yazan yüreğinizi kutluyorum. Kaleminiz susmasın. Saygılarımla....
işte sevgili! kendimi ihbarlıyorum seni seviyorum…!
Nasıl güzel ve nasıl anlamlı bir ihbar.. Nasıl güzel dizeler duyguların şeffaflığı.. Yüreği güzel usta kalem, şiir için kocaman teşekkürler.. Kutlarım şiirin yüreğini sevgimle.
Bu şiire konuşmak istemedim ilk okuduğumda. Açık söyleyeyim ki "kork-tum". Cesaretimi topladım da geldim demiyorum çünkü hala korkuyorum. Nasıl peki sebep nedir derse yürekli kalem derim ki; "bir türkü düşün çok ayrı sesler okuyor tamam bazen hepsi aynı olmuyor ama bir de düşün ki bir türküye giden yol farklı kelimelerle aynı matemi sunuyor yüreğine." Sonra da düşün ki o acı biberin tadındakine benzemiyor ve hiç yalansız hançer saplanıyor damarlarına. İşte susmak lazım geliyor işin burasında. Ama yüreğine inanıyorum,gerçekliğine ve dürüstlüğüne. Yoksa Rabb-i alem şahit olsun bir harf edemezdim şiirine.
Ve yine şiire gitmeden bir şey belirtmeliyim ki şiir tarafına dokunmak istemeyeceğim bu sayfanın. Çünkü öyle bir sese ihtiyacın yok senin. Adım adım gidiyorsun olması gereken yere ve hatta bakıyorum da sanırım en zirvesindesin tutuklu halleri gözlere sermenin tavanında.Senden çok daha sevineceğime inanmanı isterim hep başarın sıralanınca.Mutlu olmaya yeterli sebebim var şimdi...
Sonra diyorum ki hal yeterince anlatılmış mı bu memlekette nasıl sunduğuna bak Havin, vermiş mi her şeyi...
Kıskandım biliyor musun? Sonundan başlanmamalı ama sonunda gizli yara denilen olay varsa tutmak ne mümkün. Bana da öğret Sevgi ben de bileyim "seni seviyorum" demeyi. İnanmak istemiyorum bu halime neden iki ve benzer kelimelerden bu derece korkabilen oluyorum neden bir kere bile dile getiremiyorum? Hatta ne olmuştu son şiirime bu adı verecektim eğer kölbin köprüsünü yıkan dört dizeyi çöp etmeseydim. Ama bakmaya bile tahammülüm yok. Bu da ne demek oluyor "kullanılabiliyor diye basit bakılmamalı". Hangi harfler hangi savaştan çıkıyorlar bilinsin. Alt tarafı harfler kümesi denmesin. Kolay mı sanıyorsunuz dökmek sancıları buraya kolay mı sanıyorsunuz şiire saklamak en zor ağrıları...Yooo çok yazık...Ben acıyorum böyle düşünene ya da hayat mı acımalı size...
Bu haritanın tamamında bir şey sezdim. Bir adres var sanki kalemin gittiği yer değil yaşanılanın gittiği yer ve boş bir yer çekilenin zaman sonunda varacağı yer. Severken henüz acı verir bilmek ama geçtikçe saniyeler teslim oluyor gönül. Nereye mi?
"zaman seninle baş edemeyecek kadar hovardaydı"
Şimdi bu dize öncesindeki açıklama dizenin verdiği anlamın tam tersi. İşte ikili delilik.Y a da anlam yükleyene mi verilir bu sıfat bilemem ama tersim düzse düzüm de ters işte...
Okurken hiç sualsiz bir şeyler ararım. Anlatılmak istenen ile anlatılan aynı mı diye. Bazen hayır. Kesinlikle hayır çok okkalı bir tabirle hayır...Nedense kalem kendini terk eder o kendisinden gidince şiir de dilini terk eder acı olan ne biliyor musun sevgilinin terki bunların yanında adını yok eder.Muhtemeldir her yerde benim kalemimde rastlanması çok kolay olabilir çünkü öyle değişken bir yürek var ki seviyorum derken defolu esirgemeyen bir akıl. Hani normaldir belki ama çoğu yerde saçmalık diye nitelenen durumlar olur. Bunları söylememin sebebi de şu ki sitenin çok özel bir kaç kaleminde bunun ruhu bile duyulmuyor. Peki nerden aklına geldi de bunları söyledin dersen "isim babası" na bakınca şiirin ve aynı şekilde senin kalemine bakınca sonra yüreğimde yatan kendi kalemime bakınca hatra düşmesi çok zor olmasa gerek.
"Çünkü şiir adına bakmaya utanıyor bunları ben mi taşıyorum diye". Yükü ağır bildiğine eminim de onun tarihinin gideceği yer konusunda susmalıyım çünkü böyle geldi böyle gider cümlesi geldiğinden başka yere gidere döner.
Mükemmel bir anlatımdı yürekten kutluyorum.Düşünsek de düşünmek öyle adına yakışmaz her yerde. Ama bildiklerimde hatta kendimden saklasam bile mükemmelliyet uyanıyor...
Yüreğine çakılan ve ç/ekip giden o kara gözlü adamın intiharı duyulur iki gün sonra. Bilek izlerinden anlaşılır suçu şiirinin ayak izlerinin. Derinliğinde boğulmazsa tabi. Sevmenin asi yanı ve çaresizliği gidişlerin. Ne sihirli bir kalem. Okurken dağıtan dağıtırken, toparlayan imgeler. Nefis. Gözlerim kadar ruhuma da hitap ettiğin için çokça teşekkür canım. Sevgimle...
Ablam... sen ne yazdın da bizler buna işte budur demedik...Kalemine ve o kocaman yüreğine sonsuz sevgiler ve selamlar ablacım.Ne zaman sayfana girecek olsam öncesinde biliyorum bu sayfa yine şiirle dolu ,emekle dolu.Tebrikler ötesi duygularımı bırakıyorum ablacım.Nice güzelliklerinde buluşmak dileğiyle.
--bilir misin sevgili! kaç ölüm düşer gece karasından payıma sabır tespihlerine doladım sensiz kalan taraflarımı göz pınarlarım dökülüyor bu kentin ırmaklarına ne gemiler geçiyor dalgın gözlerimin iç denizinden sebebimsin sen---
ve bilir misin kaç bin yılın akarsuları akıyor bu derin arkta... tuhafım... girdap doluyum.. sebebimsin... çünki... her kara geceme bir kurşun gibi saplanan boşluk yanımdan yediğim yumruk... sen..sebebimsin..... ... ..
İliklerimde hissettim s/özü
Haykırarak estim dizelerin arasına
Konamadım bir türlü hangi yasına
Yaslanmak istedikçe yıkıldım
Sarsıldıkça yapışamadım yakasına
Yüreğim kudurmuş
Yalan asmaları geldi aklıma
Bende asacağım şuracıkta.........offfff dedirtti bu gece bana s/özlerin
ღ°•.♥.•°ღღ
SEVGİ KAYA sana özel kullanıcam bunu her zaman