(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
6 MAYIS (Denizlere) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
6 MAYIS (Denizlere) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
insanın insana zulüm yapamadığı bir dünya için şiir yazanlara merhaba...herkesin özgürce kendini ifade etmesi, kendi düşüncende olmayana bile bu hakkı tanımak...işte yaşanılacak dünya. şiiriniz beni etkiledi, tebrikler..
Değerli Şair Dost, Değerli Şair Dostumuz *onurumsun*, benden çok önce davranmış, yazacaklarımı daha önce yazmış. Geç kalmışlığımı bağışlayınız. "37 yıl önce bugünü ne tarih sayfaları silebilecek hafızalardan ne de kara beyinler yok edebilecek insanlığın beyninden ve bizler her 6 Mayıs'ta değil, her hakkımızın gaspında, her mahkûmiyette, her satılmışlıkta, her korkutulan gençlikte ve her suskunluklarda sessizce değil, sesimizin ulaşabildiği yerlere kadar haykırarak bağıracağız bunu biliyorum."
Bir şey daha biliyorum ki, siz bu şiirinizle "ışığa ve ısıya dönüşerek ölmeyi" haketmekten başka, 'ölümsüzleşmeyi de' haketmişsiniz.
ARTIK NE O ZAMANI İSTİYORUM NE DE O MEKANA DÖNMEYİ
AMA ÇOK İSTERDİM SİZİN GİBİ IŞIĞA VE ISIYA DÖNÜŞEREK ÖLMEYİ
6 Mayıs.1972 tebriler...evet az bir ima ile sayfaları yılları dile getirmeni kutluyorum ....ek olarak ...bir ölümü tatmadığımdır...... şiir (anısına onu destekler herhalinde...))bırakarak
--------...DEniZ'İN AŞKI...____
Yıl bin dokuzyüz yetmiş iki ..mapustan bir mektup,, kelepçeli elden çıktığı an YOKUM.... üzülmeyin desemde bilirim üzüleceğinizi.... YAŞAMAK; ...bir şeyler yapmak önemli !!.. nasihatım; .bilim yolundan..hizmet, insanlık.. SELAMIM ÜZERİNİZE... --DEVRİM AŞKI OLSUN !!
Bu günü anımsamak bile istemiyorum ama ne yazık ki 37 yıl önce bugünü ne tarih sayfaları silebilecek hafızalardan ne de kara beyinler yok edebilecek insanlığın beyninden ve bizler her 6 Mayıs'ta değil, her hakkımızın gaspında, her mahkûmiyette, her satılmışlıkta, her korkutulan gençlikte ve her suskunluklarda sessizce değil, sesimizin ulaşabildiği yerlere kadar haykırarak bağıracağız bunu biliyorum.
Ve en büyük üzüntüm Deniz GEZMİŞ ve arkadaşlarının mücadelesi en büyük örnek olarak dururken karşımızda ve özgürlük uğruna giderlerken yağlı urganlara " TEK YOL DEVRİM" diye bağırırken gelecek nesillere bir şeyler söylemek istiyorlardı ama ne yazık ki 37 yılda tek bir DENİZ GEZMİŞ çıkmadı ortaya ve çıkabileceğini de hiç sanmıyorum bundan sonra. Çünkü içinde yaşadığımız Cumhuriyet KORKU CUMHURİYETİ oldu.
Bu anlamlı dizelerinize Deniz GEZMİŞ için yazmış olduğum bir şiirden kısa bir alıntıyı bırakmak istiyorum.
.................
Yıl 6 Mayıs 1972 “Tek yol devrim” “Amerikan uşaklığına son” diyor, titremeyen bir ses mangal gibi yüreği, emperyalizme karşı savaşırken ateş parçası gözleri. İlk defa o gözlerde gördüm Masmavi denizi
Geçirmişler boynuna, Yağlı urgandan ipi, Çocukça yüreğimle sordum, “Denizler yok edilebilir mi, Bilmezler mi, bir deniz ölürken Bin denizlerin yetişeceğini “
Türkan DİNÇER ( Deniz ve arkadaşları olmuştur Özgürlüğün ve mücadelenin simgesi )
Ne kötü günlerin ne de yetimlik çeken, ruhumuzu saran tüm kavgaların olmasını istiyoruz. Ve kahramanca ölmek herkese nasip olmaz...Onlar ışıktıylar...Onların davaları sonucu eylem yapmayı öğrendik hak ve hukuk adına ve de emek hakından.
Şiirdi, özdü ve kısaydı ama çok şey anlatan dizelerdi.
yüreğimin cızzzzzzzz dediği andır sevgili dost ..yazamadım elim bile gitmedi .kalakaldım öylece yazacak ne bulurdu ki onlar için öyle ya da böyle yoklar işte ..Üç fidan asılacak o kadar adam var ki ama onlar yok yok artık.İyii ki yazmışsın sevgili dost en azından senin sayfanda hatırladık ..
ARTIK NE O ZAMANI İSTİYORUM NE DE O MEKANA DÖNMEYİ
AMA ÇOK İSTERDİM SİZİN GİBİ IŞIĞA VE ISIYA DÖNÜŞEREK ÖLMEYİ
Üç can üçü de bir birinden can Üç fidan üçü de bir birinden körpe Kanıyor yüreğim sönmez ateşlerde Yanıyor yüreğim her bir közünde
Harikaydı değerli dost bu üç gencecik körpe fidanları görünce bunlar akıverdi benim de yüreğimden mekanları cennet olsun... Evet o günlere dönmeyelim o günler geride kaldı ama açılan ufuklardan hep ileriye, hep güzelliklere doğru tırmanalım ki o zaman belki emekleri heba olmaz ve rahat uyurlar can, bunca emek, bunca can heba olmamalı... Harika kalemini kutluyorum değerli arkadaşım kalemin var olsun, güzelliği yazan kalemin hiç tükenmesin hep yazsın... Sevgi ve saygımla...