Okuduğunuz şiir 16.4.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
İNFİLAK ETTİ GECE
Haydut bir gece bastı kader karası gibi Yılların anıları tur atarken kalbinde Ne idi biliyordu pişmanlığın sebebi Yeri yoktu bu işin ne hukukta, ne dinde Zenginlik böyle miydi, leke dolmuştu cebi _______Ne şahtı ne Şahmeran ne hanımdı, ne ece _______Geç de olsa sonunda çözülmüştü bilmece.
Gecenin salkımından hüzün düşerken yere Gözyaşları sel gibi sokağı kaplıyordu Geri dönseydi keşke ne olurdu bir kere Pişmanlığın ateşi hançerler saplıyordu Son bir defa göz attı yarattığı esere _______Eser miydi gördüğü lanet etti gizlice _______Kirletilmiş paradan olur muydu güvence?
Çırpınırken çaresiz bir örümcek ağında “Haydi” derken sağında Azrail’in nefesi Umutları bırakıp kirlenen yatağında Patlarken şakağında korkunç ölümün sesi Eğrelti düşler ile genelev sokağında _______Bir “Ah” oldu dudaktan yere dökülen hece _______Yitik ar pazarında infilak etti gece. ______________________________________Afet Kırat
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İNFİLAK ETTİ GECE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İNFİLAK ETTİ GECE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
mükemmel bir şiirdi Afet Ablam. ustalığınız konuşmuş şiirde zaman buldukça takiptesiniz :) malum dersler yoğun :) yüreğine sağlık. selam ve dua ile inşaAllah Afet abla.
Başkan sona anlamdan kopmadan şiirin sonunda infilak eden mısraları ve şairini günün şiirine layık olması hasebiyle yürekten kutlarım.Saygı ve hürmetler.
Nice ar pazarlarinda infilak ediyor catliyor vicdanlar, öyle bir zamandayiz ki nice geceler infilak etmeye hazir beklemekte...Tebrikler Afet hanim basarilarin daim gönlün huzurlu olsun... Sevgilerimle... Huzurlu Cum'a lar...Selam ve dualarimla....
Öncelikle şiirinizi kutluyorum..Anlam bakımından ve hece ile yazmanızda ki yeteneğinizden dolayı..Hece ile yazmak mutlak bir bilgi gerektirir..Sizde bunu şiirinizde çok güzel yazmışsınız anlamıyla birlikte...
Şiir..Okuduğumda belki çok yakınımızda belkide uzağımızda yaşanan örneklerdendi...Her yaşam bir romandır..Her romanın mutlaka bir sahibi vardır..İşte böyle bir öyküydü şiirin içinden okuyana yansıyan....Bu pazar can pazarı gibidir...Pişmanlık ve keşkeleri barındırmaz...Yanar kimse görmez..Yanmaz, yandığı sanılır..Farklı bir alemin hikayesidir..Asla doğrusunu öğrenemeyeceğimiz....Ama her biri insandır ve tanrımın yarattığı kullardır....Dilerim en güzel ve doğruyla ferahlanır yürekleri....
Kutluyorum bu güzel şiirinizi...Severek okudum ve takdirlerimle kaleminizi, yüreğinizi...))
GÜNAYDINLAR EFENDİM... MUHTEŞEM BİR ŞİİR OKUMANIN TADINI ALDIM BU SABAH... İŞTE HECE ŞİİRİ HER YÖNÜYLE MÜKEMMEL...ALKIŞLIYOR ŞİİRİN LAYIK OLDUĞU YERE SAYGILAR BIRAKIYORUM...
Günışığı tarafından 4/17/2009 9:44:22 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu kalem ne yazdı da takdire şayan olmadı ki...Ritmi,anlatımı ve duygusuyla okudukça güzelleşen bir şiir okudum sayfanızda.Güzelliklerinizin bir ömür devam etmesi dileğiyle tebrikler,sevgi ve saygılar Samsun dan.
Oralarda kaç mazlum var inleyen, hakkı yenen! İyi ki mAllah var! İyi ki HESAP var! DİN GÜNÜ var! Para için insan eti satanların yakalarına kaç iki el on tırnak yapışıp, HAK isteyecek, kim bilir!
Gecenin salkımından hüzün düşerken yere Gözyaşları sel gibi sokağı kaplıyordu Geri dönseydi keşke ne olurdu bir kere Pişmanlığın ateşi hançerler saplıyordu Son bir defa göz attı yarattığı esere _______Eser miydi gördüğü lanet etti gizlice _______Kirletilmiş paradan olur muydu güvence?
Selam olsun oyuncuların seyircisini yazan kaleme. Kutlarım.Haydi önce yolu yapalım.
Dizesindeki yüklem cümle başında olduğu için şiirin ritmi bu dizede sekteye uğramış.Halbuki ;
'Çaresiz bir örümcek,çırpınırken ağında' diye yazılsaydı okunuşu daha akıcı ve üslubuda daha yerinde olacaktı.
Birde yine 7+7 lik düzenle yazılan şiirlerde artık mısra uygulaması da yine şiirin ritmine bir gölge düşürmüş gibi.Beşli mısralar değil de dörtlü mısralar kullanılsaydı ve bu mısraların altına da beyitler eklenseydi kanımca şiirdeki ahenk çok mükemmel olacaktı...)
'Çırpınırken çaresiz bir örümcek ağında' Şairim bu verdiğin misrada "Yüklem" nerede onu anlayamadım. Bu mısrada yüklem dediğiniz yancümleciktir ki (fiilimsi) Zarf tümleci konumundadır.
'Çaresiz bir örümcek,çırpınırken ağında'
mısra bu şekilde değiştirilirse şiir başlı başına kopar ve anlam yerine şiirde anlamsızlık çıkar ki şiirin şah damarını kesmiş olrusunuz .
Bugün okulda Türkçe öğretmeni arkadaşımla şiiriniz üzerinde uyak ve redif çalışması yapmıştık. Yorum yazmaya fırsat olmamıştı. Tebrik ediyorum. Selamlar, saygılar.
Çırpınırken çaresiz bir örümcek ağında “Haydi” derken sağında Azrail’in nefesi Umutları bırakıp kirlenen yatağında Patlarken şakağında korkunç ölümün sesi Eğrelti düşler ile genelev sokağında _______Bir “Ah” oldu dudaktan yere dökülen hece _______Yitik ar pazarında infilak etti gece. şiir o kadar güzel ki yorum yazmada zorlandım.tebrikler sultan.saygılar
Güzel bir şiir, şairin gönlü o kadar geniş ki muazzam bir duygu verdi yüreğimize. Hissettiklerimizi bırakıyorum sayfaya, Yoruma gelince , şiirde cülûs etmiş,taç giymiş saygılarımla.
Eser miydi gördüğü lanet etti gizlice Kirletilmiş paradan olur muydu güvence? =================================== Güçlü bir kalemin eseriydi, Mükemmel bir anlatımdı. Yazan kaleme saygı ve selam.
Haydut bir gece bastı kader karası gibi Yılların anıları tur atarken kalbinde Ne idi biliyordu pişmanlığın sebebi Yeri yoktu bu işin ne hukukta, ne dinde Zenginlik böyle miydi, leke dolmuştu cebi _______Ne şahtı ne Şahmeran ne hanımdı, ne ece _______Geç de olsa sonunda çözülmüştü bilmece.
Güzel şiir.Yalnız bir noktada şairi azıcık eleştireceğim:
Şiir 7+7 lik hece ile yazılmış.Bu ölçüde şiirlerin okunuşu bazen okuyanı zorlayabilir.Bu nedenle şair kelimelerle öyle oynamalı ki okuyanı sıkmamalı ve aynı zamanda da şiirin ritmini hiç bozmamalıdır.Mesela bir örnek verecek olursak:
'Çırpınırken çaresiz bir örümcek ağında'
Dizesindeki yüklem cümle başında olduğu için şiirin ritmi bu dizede sekteye uğramış.Halbuki ;
'Çaresiz bir örümcek,çırpınırken ağında' diye yazılsaydı okunuşu daha akıcı ve üslubuda daha yerinde olacaktı.
Birde yine 7+7 lik düzenle yazılan şiirlerde artık mısra uygulaması da yine şiirin ritmine bir gölge düşürmüş gibi.Beşli mısralar değil de dörtlü mısralar kullanılsaydı ve bu mısraların altına da beyitler eklenseydi kanımca şiirdeki ahenk çok mükemmel olacaktı...
*************************************
Yazdıklarım çok teknik şeyler de olsa şiiri daha da okunaklı hale getiren ince noktalardır.Genel manada şiir güzeldi.Ama değindiğim noktalarda eksik olmasaydı şiir harkulade olacaktı diyebilirim.
Yazan kaleme ve hüküm veren yüreğe saygılarımı sunarım efendim....
"Çırpınırken çaresiz bir örümcek ağında" "çaresiz bir örümcek çırpınırken ağında" Eleştirin için teşekkürler arkadaş, düşüncene saygı duyarım ama sizin dediğiniz gibi yapsam özne örümcek oluyordu. "Çaresiz bir örümcek çırpınırken ağında" halbuki örümcek ağı gibi bir tuzağa düşmüş kadını anlatmak istiyordum burada. Tamam, kadını örümceğe benzetmiş de olabiliriz, ama bu sefer de şöyle düşünebilirdi, örümcek ağı onun yuvasıdır, neden çırpınsın, kurtulmaya çalışsın ki, değil mi? Diğer eleştirinize gelince haklı olabilirsiniz, alışık olduğumuz bir düzende yazsak okunması daha rahat olurdu. Ancak hece şiirinde yeni kalıplar denemeye çalışıyorum. Mesela daha önce yazdığım bir şiirde çift sarmal kafiye denemiştim, okurken ben bile zorlandım. Bu da değişik bir deneme. Yani bunları sadece deniyor ve düşünceleri alıyorum. Tekrar teşekkür eder başarılar dilerim.
Çırpınırken çaresiz bir örümcek ağında “Haydi” derken sağında Azrail’in nefesi Umutları bırakıp kirlenen yatağında Patlarken şakağında korkunç ölümün sesi Eğrelti düşler ile genelev sokağında _______Bir “Ah” oldu dudaktan yere dökülen hece _______Yitik ar pazarında infilak etti gece ... _____________________________________________ Değerli Üstadem; Kaleminizden, okumaya doyamadığım bir şiirinizi okudum .. Yüreğinize sağlık ..Aydından Saygı ve selamlarımla ...
Bir “Ah” oldu dudaktan yere dökülen hece _______Yitik ar pazarında infilak etti gece....Şu dizelerin güzelliğine bak............Vurgun yedim sanki, muhteşem güzellükte bir şiir okudum yüreğinizden. Kaleminiz susmasın. saygılarımla.
kırlı kanlı paradan olurmu hiç güvence çok doğru hocam yüreğinize ellerinize sağlık çok amlamlı bir şiir bu şiiri okmaktan çok mutlu oldum sevgiler,saygılar
Gecenin salkımından hüzün düşerken yere Gözyaşları sel gibi sokağı kaplıyordu Geri dönseydi keşke ne olurdu bir kere Pişmanlığın ateşi hançerler saplıyordu Son bir defa göz attı yarattığı esere _______Eser miydi gördüğü lanet etti gizlice _______Kirletilmiş paradan olur muydu güvence?
Gecenin salkımından hüzün düşerken yere Gözyaşları sel gibi sokağı kaplıyordu Geri dönseydi keşke ne olurdu bir kere Pişmanlığın ateşi hançerler saplıyordu Son bir defa göz attı yarattığı esere _______Eser miydi gördüğü lanet etti gizlice _______Kirletilmiş paradan olur muydu güvence?
Mavi gözyaşlarımı bıraktım güzel şiirinize şiirle kalın saygılar
AFET HANIM,46 YIL ÖNCE OKUDUĞUM AMA SONRALARINDA ÇOK ARADIĞIM HALDE BULAMADIĞIM "BİR KIZ BÖYLE DÜŞTÜ" ADLI BİR ROMANI HATIRLATTINIZ. NE ZAMAN ŞİİRİNİZE KONU BİR OLAY OKUSAM ,DUYSAM,GÖRSEM,SEZSEM HR DEFESINDA O ROMANI HATIRLARIM VE YÜREĞİM BURKULUR. ŞİİRİNİZ YİNE MÜKEMMEL, SAYGI VE SELAMLAR.
VE YİNE HARİKA KUSURSUZ BİR ŞİİR YAZAN KALEMİ YÜREĞİ KUTLAMAK BOYNUMUN BORCUDUR KALEMİNİZ CİHANI AŞSIN VAR OLSUN VE DE YAZSIN TEBRİKLER ŞİİRİN USTA KALEMİNE
Çırpınırken çaresiz bir örümcek ağında “Haydi” derken sağında Azrail’in nefesi Umutları bırakıp kirlenen yatağında Patlarken şakağında korkunç ölümün sesi Eğrelti düşler ile genelev sokağında _______Bir “Ah” oldu dudaktan yere dökülen hece _______Yitik ar pazarında infilak etti gece. ............................ Şiir güzel olmuş Kutlarım efendim
Konu, gerçek hayattan bir kesit; işlenişi size ve sanata yakışır zerafette; buluşlar müthiş; duyuş ise bir harika. Bütün samimiyetimle söylüyorum ki, ellerinize sağlık arkadaşım, tebrikler.
Gecenin salkımından hüzün düşerken yere Gözyaşları sel gibi sokağı kaplıyordu Geri dönseydi keşke ne olurdu bir kere Pişmanlığın ateşi hançerler saplıyordu Son bir defa göz attı yarattığı esere _______Eser miydi gördüğü lanet etti gizlice _______Kirletilmiş paradan olur muydu güvence? ................................... İnfilak eden insanlığın darmadağın kahrolmuşluğunun Yankılanan dize harmanıydı.
Haydut bir gece bastı kader karası gibi Yılların anıları tur atarken kalbinde Ne idi biliyordu pişmanlığın sebebi Yeri yoktu bu işin ne hukukta, ne dinde Zenginlik böyle miydi, leke dolmuştu cebi _______Ne şahtı ne Şahmeran ne hanımdı, ne ece _______Geç de olsa sonunda çözülmüştü bilmece.
Gecenin salkımından hüzün düşerken yere Gözyaşları sel gibi sokağı kaplıyordu Geri dönseydi keşke ne olurdu bir kere Pişmanlığın ateşi hançerler saplıyordu Son bir defa göz attı yarattığı esere _______Eser miydi gördüğü lanet etti gizlice _______Kirletilmiş paradan olur muydu güvence?
Çırpınırken çaresiz bir örümcek ağında “Haydi” derken sağında Azrail’in nefesi Umutları bırakıp kirlenen yatağında Patlarken şakağında korkunç ölümün sesi Eğrelti düşler ile genelev sokağında _______Bir “Ah” oldu dudaktan yere dökülen hece _______Yitik ar pazarında infilak etti gece.
anlamlı dizelerdi yüreğinize ve emeğinize sağlık güzel bir çalışma güzel dizelerdi bu güzel dizelerinizi yürekten kutlarım kaleminiz daim olsun
Günün şairi ve şiirini kutluyorum
Saygımla...