ne varsa şimdi unutmaktır zamanın geçmişinde yazılı olanı görkemsiz ve zahmetsiz bir kavuşma iki ses arasına uzanmalı boylu boyunca nicedir dudak kenarında birikmiş uysal bir öpüş hırçın deli dalgası saçlardan başlamalı taramaya
kısık ateşte pişmeli heyecan kokusu hasret sokağına yayılan tebessüm ruhani melek kanatlarından inmeli yaşamak kadar aslında
cennetin az ötesine kurulmuş iki seyyar tezgah tanrının lütfundan dökülen kırıntılar dağıtıyor alan alana
ısrar…aşk’a ikrâr…kul’a inkâr…yalana kabul edilmiş fetva
aşk’ı aşk’a şirk koşan kadına tüm güzellikler sefa
oysa tek suçlu paradoks beni çok sev/me düş/me bu derde…derken düşendir aslında uçurumun gölgesine…korkak itiraf
alicengizoyunu (…ne vakit seni düşünsem; şiir bana karşı çok kaba, akıl dışı bir söz olarak kalıyorum kendimle senin aranda… aşk paradokstur …anlamadın halâ…)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
paradoks... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
paradoks... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
elea okulunun bilindik bir paradoksu vardır. Hareket ettiğimizde sonsuz sayıda noktadan geçeriz. Mesela x noktası ile y noktası arasındaki uzaklık 100 metre olsun, burada her metreyi, her santimi, her milimi, milimin onda, yüzde, binde birini bir nokta olarak alabiliriz ve x noktasından hareket eden kişinin y noktasına varması için tüm noktaları geçmesi gerekmektedir ama sonsuzluk aşılmaz, bu durumda hiç kimse de x noktasından y noktasına ulaşamaz. aşkın paradoksu da aynen böyledir; hep başladığın noktaya dönersin. hay allah, tüm her şey gibi o da yokmuş . neler söylüyorum böyle kısmı bir nevir dönüklüğü haline büründüm. müthiş mısraları okudukça tepesersemi oldum sanırım. maytap gibiydi. lezzetliydi.
eyüp sabri tuncer tarafından 1/26/2009 4:40:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
"oysa tek suçlu paradoks beni çok sev/me düş/me bu derde…derken düşendir aslında uçurumun gölgesine…korkak itiraf"
Harikaydı.. Kendi içinde çelişkiliymiş gibi görünen, mantıksal olarak hem doğruluğu, hem de yanlışlığı kanıtlanabilen "Aşk".. Çelişkilerin içerisinde doğruyu bulma ya da her şeyiyle kötüleme..
teşekkür ederim her birinize...