(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Metafor Sızma şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Metafor Sızma şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
''can kırıntısıyım gölgem acınır'' hepimiz bir noktayız şu hayatta.bir insan ürettiği ile vardır fakat ''beyin puşt sapağı değil'' beyin ''PUŞTLUK 200 M. İLERDE'' diyerek yol gösteren bir tabela değil, olmamalı.beyin üretmeli, çalışmalı yorulmalı ki mutlu olalım, ''benlik cayması'' yaşamayalım. kaleminize sağlık hocam, sevgilerle. Birkan BULUT balaban Kent Şairlerİ
anlak düş kırığı değil mirim sevsinler gönül tüy sıyrığı değil sevim görsünler beyin puşt sapağı değil dostum gelsinler. ........................................ ÖGRETİSİNİ VE BULUŞLARINDAN DERS ÇIKARDIGIMIZ ŞAİR VE ŞİİRLER HERZAMAN ÖZELDİR YAŞAM FELSEFESİNDE ŞAİR YAŞAMA BAKIŞINI YANSITIRKEN KIRIK CAMLARIN YANSIMASINADA ASİDİR DİRENGEN TAVRI VE SALT YANSIMALARDAN YANADIR DOSTLUGU YANDAŞLIGINA İNSANLIGINA İNSAN OLMASINA DAİR
anlak düş kırığı değil mirim sevsinler gönül tüy sıyrığı değil sevim görsünler beyin puşt sapağı değil dostum gelsinler.
Paylaşmak müthiş bir şey be dostlar her şey bir yana bahtiyarlıktan ölebilir insan üstelik hesapsız tebessümler ortasında gül kokusuna bezenmiş dizeler derin derin nefesleniyorum.. Emeğine üretkenliğine sağlık usta iyi ki varsın...Sevgiyle.
Anlamına çok doygun, felsefi imgelerle örülmüş şiir... "anlak düş kırığı değil gönül tüy sıyrığı değil beyin puşt sapağı değil..." Bunlara değil diyebilmek, ah bir dillendirebilmek yaşanmışlıklardan sonra üzerine söyleyebilmek insanca yaşamdır, hem de sapına kadar...
"umudun sürgün bağlandı yüreğin." Bağlanmasın yürekler, sürgün umutlara... Umutları sürgünden geri almalı yaşatabilmeli, beyin puşt sapağı değil ki... Gönül koyabilmeli her yapılana sadece beyin değil, gönül tüy sıyrığı değil... Yapmalı insan, düşünerek, bilerek ve özgürce yapacağını ve var olmalı, olabildiğince -"can kırıntısıyım gölgem acınır"- can kırıtısı değilizki gölgem acınsın... Anlak düş kırığı değil ki bunlar, o yüzden varolmalı, dolmalı ve üreterek yaşabilmeli insan...
Merhabalar sevgili Hocam.Yaşamın çözülmez dertleri ,insanların anlaşılamaz yanları.yapılan haksızlıklar. Yaşamı özetleyen çok güzel bir şiirdi Hocam.Emeğine sağlık. Bende bu gün bir şiir yükledim.Selamlarımla.
Tiyatroya geldiğim günlerde anlattığınız hayata dair hikayeler, olgular, olaylar vb. silsilesini anlatmanız benim gibidaha yeni yetişen bir fidana büyük su kaynağı sağladı. Evet, bu yakışıklı söz yerinde oldu. Beyni hep ağaca benzetirler. Ne ağacı be dostdev yarasa bir orman! Bir kısmı Adem ve Havva ebeveynlerimiz günah işlediği elma ağaçlarıyla dolu, bir kısmı kardeş insan dağlarının güzel kokusuyla bezenmiş çayırlarla dolu, bir kısmı ise kendini adam yerine koyanların egemenliğinde... 1. ve 2.kısım güzel de, ya 3.kısım? Yarabilir miyiz bu kapanı? Yoksa bu kapan mı bizi yara(la)r? Ağaçları severim. Gölgesi güzeldir be hocam. Ama 3.kısım ağaçları bataklıktan beslinyor, heyhat! Porno ağacı, uyuşturucu madde ağacı, arabesk tarz ağacı, Türk-İslam sentezi finkfonkları ağacı... Bence bir el atmak lazım. KIŞTA yaklaşıyor. Halkın ateşinin daimi olması için odun lazım...
anlak düş kırığı değil mirim sevsinler gönül tüy sıyrığı değil sevim görsünler beyin puşt sapağı değil dostum gelsinler
Çok güzel bir şiir yazmışsınız hocam kendinizi ifade etmişsiniz. keşke insanlar doğru düzgün açabilse yüreğinin. kaleminiz daim olsun hocam. Esra SEÇER balaban Kent Şairleri
Keske herkes yüregini hic bir sapma olmadan acabilse ama biz de yavsak,saksak, korku,ikiyüzlülük, makam kaybetme korkusu, topluma uyma cabasi buna hic izin vermez, dogrular böyle ugrar erozyona, bu olsa gerek "beyinin pust sapagi" olmasi... Cok kolay kiriliriz, umudumuzu kaybederiz. Bundandir sesimiz hep kendi icimizde akseder ama dile bir türlü ulasmaz. felsefesiyle ve derinligiyle kaleminiz hic susmasin degerli dost...
Taskin Uzel tarafından 1/10/2009 10:38:11 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bir gölgeysen bir tip, içini doldurmuş ve anlam katıp renklendirdiysen karakter oluşturursun.Önemli olan gönlü ve beyni bir tutmak...Sahte olur bazen de.Düşlerle kurgular kurgularız. Bu akşam çalışmada bahsetmiştiniz.Karakterden ve oluşumundan.Güzel deyinim oldu bize bu şiirle. Tebrik ederim sizi.Kaleminiz daim olsun hocam. Sevgilerle; Yazgülü Tunar "balaban Kent Şairleri"
''beyin puşt sapağı değil'' bu söze takıldım beyin puşt sapağı olduğunu düşünmek dediğiniz gibi efkar bayması,anlak düş kırığı, benlik cayması,gönül tüy sıyrığı,kimlik kayması...ve daha neler neler en önemlisi de kimlik kayması bence...
emeğinize sağlık Gülce Göçer balaban Kent Şairleri
düşüne dur denmez kaldıramazsın bir daha yakından görüldüğü gibi değil çaplak gözle bakmalı bir daha
hayat sürekler peşinden bırakmaz elinden sahte ayakları boşer geride gelenlere kulak ver
candostum bu şiirinde anlattıkların bizlere yeni bir ders yeni bir anlam yeni bir ışık saçıyorsunuz kalemine sağlık bu duyar şiirinizden beğenerek okudum ali buğday balaban Kent Şairleri
çok sağlam bir kişilik yapınız olduğunu tiyatrodan öğrenciniz olduğum için biliyorum...
daha bu akşam;"yaşam içinde, kendi sınırlarını zorlamadan, bir şeyleri değiştirmeye çalışmadan yoluna devam edenlerle; bütün sınırları zorlayan, yaşamı yeniden sorgulayıp yorumlayarak daha iyiye ulaşmaya çalışanların arasındaki önemli fark.." diye bir söyleminiz olmuştu... galiba, bu şiiriniz bu farkı çok açık biçimde ortaya koyuyor, kaleminize sağlık Sevgili Hocam.
Şiirde anlatmışsınız Hocam kendinizi. Değerler dersiniz ya hep değerler. Ve karakterler.İnsanın sosyolojik,fizyolojik ve psikolojik yapıları.. Ve kimlik kayması.Kİ hepsi bir harman aslında.
Kaleminizden çıkan müthiş bir şiir yine çok güzeldi Hocam. Sevgiler
Bir insanın beyni puşt sapağı olmaya görsün işte o zaman efkar bayması, anlak düş kırığı, benlik cayması, gönlün tüy sıyrığı, kimlik kayması kaçınılmaz olur bence de ve dediğin gibi bizdeki beyin puşt sapağı olmadığına göre umudumuz sürgün değil de umuda sürgünüz diyorum ben de kısaca...
Şu sıralar biraz hasta olduğum için beynim yeterince çalışmıyor Müjdat, sevgilerim çokça can, çok güzeldi şiirin ...
anlak düş kırığı değil mirim sevsinler gönül tüy sıyrığı değil sevim görsünler beyin puşt sapağı değil dostum gelsinler.
sevgili hocam, daha bu akşam oyun yazımında karakter yapımını anlatmıştınız, sosyolojik boyutla harmanladığınız psikolojik boyutun izdüşümüne engin felsefeniz damgasını vurmuş yine! anlam okyanusundayız sanki, derinlerde her şeyi sorguluyoruz, değerlerle birlikte, şiirin hiçbir yerini kesemedim, acayip bir sarmal, dopdolu!
Final müthiş ama sevgili hocam...
anlak düş kırığı değil mirim sevsinler gönül tüy sıyrığı değil sevim görsünler beyin puşt sapağı değil dostum gelsinler.
sizi çok iyi anlatıyor bu üç dize... Kaleminiz hiç susmasın Can Hocam.
dostça kalın. gülşah yücel balaban Kent Şairleri.
Gülşah YÜCEL tarafından 1/9/2009 11:06:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
kaleminize sağlık hocam,
sevgilerle.
Birkan BULUT
balaban Kent Şairlerİ