(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yan Yangın Yeri/m şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yan Yangın Yeri/m şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
alın teri...... Bazen bazı durumlarda bazılarını rahatsız eder sürekli .... çünkü onların ne alınlarından ter.. ne gözlerinden uyku akmıştır... onlar alınlarından ter akanların üstüne basarak gökyüzüne ulaşmışlar ulaştıkları yerde kendileri için birçok şey yapmışlar yanlış anlamayın değil insaniyet namına insan gözükebilmek adına.... yaptıkları sadece onların olmuş onların olanlar onların değilmiş esasen alın terininmiş alın teri önemlidir demişler onlar bağırmış çağırmış ve nutuk çekmişlerdir dört bir yana en fazla onlar yerine getirmiştir hayatın bir numaralı dogmalarını dogmaları sömürerek ayakta tutmuşlar birbirlerini
Çiğnenmemiş töze varsıllığım İçimdedir en dolusu, en seçkili İnsanlığındandır yoksulluğum Çarkım, dişlisine belki, haberli
Her demimle, has erdemimde Arsıza-hırsıza duvar bellendim Hak, gel bak elim başım üstünde Emeğin elidir, bil, alnımın teridir
Kuru sabun; su, arınmanın gereği Göz nurum, panzehirim; el emeği Düsturumdur, bil, hakça bölüşüm Terki çivisiz düzenin, emeğin erki
Vaz-caymam demimi devranıma ha Aymazıma ölmeler, haklar ancak beni El-Etek öpmek, avuç açmak değil ama Çapım hapım, benimdir bu yangın yeri.
Çarkımdır, dişlisinden belli, haberli Emeğin elidir, bile-bil, işte! alın terim Çivisiz düzenin terkidir, emeğim erkim Çap da hap da benim, yan yangın yeri/m!
Müjdat Eraslan balaban Kent Şairleri. -------------------------------------- bu kadar şairanane denir ya sanki kulağımda çınlar gibi güzel sana has düşündürdükleri sayfalar dolusu bir yana ses uyumuyla sıyırılıyor şiirler içinde oturuyor baş köşeye .ellerine yüreğine sağlık. taşıyorum adına paylaşmak için antolojide adına müsadenle.
Sahnede sanatçının sanki konuşmalarıymış gibi duydum bu güzel şiirinizi. Yine güzeldi.Ama çayım bitti, ikrâm yokmu bir çay daha.Ben doymam çaya. Selam ve sevgiler yüreğinize hocam.
Kendiyle hesaplaşıp durur, insan şair bu şiirde, kendini döker kağıda ama, bizi de beraberinde sürükler, sanki gizlice bizlere bir yaşam yolu sunar, mertçe, yiğitçe, insandan emekten yana. Şiir bana dedi ki; Al ben böyleyim, al ben seninleyim, al ben sendenim... Yoksulum senden yana olduğum için, Emeğin yanındayım, hırsıza, arsıza benim olduğum yerde meydan yok... Kendi öz eleştiri şiirinizi öyle bi yazmışınızki Hocam, bizde her yerinde olmasada bir yerlerinde can buluyoruz, ortak kaygı ve yaşama bilenilen düşünceler emekler...
Yan Yangın Yeri/m. Zaten bu "Yeri/m" deki ayıraç anladıyo herşeyi, şiirin yarısı size yarısı bize...
Merhaba hocam! Öncelikle ziyaret ettiğiniz için çok teşekkür ederim. Ben de çok yoğunum şu sıralar.O nedenle siteye ve siz dostlara zaman ayıramıyorum.Çok teşekkür ederim.Bu güzel şiir içinde kutlarım hocam.
Emeğin elidir, bile-bil, işte! alın terim emeğin değerini kim biliyorki hocam.. ne sanatın,ne sanatçının,ne işcinin, ne emekçinin kıymetimi var.. herkes olmuş yağlamacı yıkamacı.. bu düzenin çivisi çıkmış.. saygılar sevgiler...
Sayın Eraslan'ın tarzı,bir bilmece gibi görünse de, dilin imkanlarına karşı uyanık duran okuyucu için, çözümü de çok keyifli... Yoğunluğun,elenmişliğin,ince dokunmuşluğun ayrıntılarını fark eden okuyucu, bu şiirin somutluğunu kavramakta zorlanmayacak, şairin ritmine ayak uydurmanın seçkin dansında evrensel değerlerin müziğini de duyacaktır... Kolaycılığa kaçmayan anlayışı ile, çağdaş şiire önemli katkı getiriyor sayın Eraslan... Sevgi,saygı ve dostlukla...
Vaz-caymam demimi devranıma ha Aymazıma ölmeler, haklar ancak beni El-Etek öpmek, avuç açmak değil ama Çapım hapım, benimdir bu yangın yeri.
Çarkımdır, dişlisinden belli, haberli Emeğin elidir, bile-bil, işte! alın terim Çivisiz düzenin terkidir, emeğim erkim Çap da hap da benim, yan yangın yeri/m!
alıntı yaptığıma bakmayın baştan sona kaç kez okudum üstad... insanlık onuru öldü! çelenk gönderilmemesi önemle rica olunur onun yerine cep teline kontür yollayabilirsiniz kendim için istiyorsam namerdim, sırf dostlarımla haberleşmek için...:) TEBRİKLER...yürekten kutladım..
Emeğiyle, alın teriyle, haksızlıklara göğüs gerişiyle bir yerlere gelen insanların onunda sapka cıkartmak lazım... Emek hırsızlarını, haksızlık yapanları aynı ozenle yerden yere vurmak gerekir..Artık ayakların baş olması gerekir...Bu şiir sizin hafiften bir özeleştiriniz gibi olmuş hocam.. Gene mükemmeldi...
Seni küçük hınzır, beni tanıdığın için yorumunu kolayca yapabiliyorsun! Tiyatrocu olmanın da yorumlama gücüne katkısını burada sağlam kullanmışsın, kutlarım! Ancak, sen ne görüyorsan o, yorum yaparken kendi anladığını yansıtırsan daha sağlıklı olur; şiir, yazanı bile şaşırtabilir çoğu kez, yayınlandıktan sonra sen de okur olabilirsin, buna şaşırmamalı, gazete ve dergilerde yazarken de böyle durumlarla çok karşılaştım, oralarda düzeltme şansın yok! Burada böyle bir şansın var, ama bilirsin ki ben pek düzeltmem, ilk haliyle yayınlarım, sonra okur koltuğuna geçerim! Vay be! derim olumlu ya da olumsuzca!!! Sen özgürce yorumlarını at, gitsin! Bu kadar!!! Dostçakal. Müjdat Eraslan.
şiirlerinizin kendine özgü bir ritmi var okuyucuya da sirayet eden..hatta size önerecektim..şiirlerinizin tiyatral anlamda seslendirilmesini ki sanıyorum siz zaten uyguluyormuşsunuz...sevindim.. özgün tarzınızı sanata katkılarınızı kutluyorum yürekten değerli şair dost... sevgim saygım selamlarımla..
Merhaba; Çayımı içmeye gelmişsiniz, sağolun! (Siz lafından sıkılıyorum!) Bir sanat adamıyım, bu tüm yazılarımda olduğu gibi şiirlerime de yansıyor, okuyana da değişik geliyor, bir seçenek sunuyorum, sanıyorum; elbette, böyle bir kaygım yok! Çoğun, şiirlerimi -sağlam biçimde tespitlediğiniz gibi- tiyatro formatında yazıyorum, canlandırmaya uygun olması isteği bilinçli olarak ön plana taşınıyor; salt okunan değil, şiir dinletilerinde kullanılabilen bir işlevi de olsun, istiyorum! Evet, sayenizde çözülmüş oldum böylece, sanıyorum çok kişi de meraklarını gidermiş olacaklardır, aslında bunu bilseler daha iyi olur, çünkü kimseyle yarışmıyorum, özgün bir dilim var, yazdıklarımla şiirseverler oynasın istiyorum, çok Şair Dostum bunu yapıyorlar zaten, bundan da haz duyuyorum!!! Teşekkürler Dost, fırsat buldukça ben de çayını içerim! Dostçakal. Müjdat Eraslan.
Çarkımdır, dişlisinden belli, haberli Emeğin elidir, bile-bil, işte! alın terim Çivisiz düzenin terkidir, emeğim erkim Çap da hap da benim, yan yangın yeri/m!
Sanma ki değirmen taşın da kalan kepeğim kendimdir özümü un ufak edişim-sofran da..
bilinçli saflıktır erdemim törpüledim,ezdim kendi örsümde kendimi ve çeliğe su verdim -bencilliğimden vazgeçtim. çivisi çıkmış dünyada alnım teri başım dik
vazgeçtim kendimden -seni sevmek var ya ,o koyuyor adama..(Shaksper)
Üstad çok derin ve insana dair ŞİİR okudum,Bu şiirinizin feyzinden şiir yazmak istiyorum izniniz olursa..ilk üç dize sizden, Emeğinize,yüreğinize,bilincinize sağlık.
66. Sone Vazgeçtim bu dünyadan tek ölüm paklar beni, Degmez bu yangin yeri, avuç açmaya degmez. Degil mi ki çignenmis inancin en seçkini, Degil mi ki yoksullar mutluluktan habersiz, Degil mi ki ayaklar altinda insan onuru, O kizoglan kiz erdem daglara kaldirilmis, Ezilmis, hor görülmüs el emegi, göz nuru, Ödlekler geçmis basa, derken mertlik bozulmus, Degil mi ki korkudan dili bagli sanatin, Degil mi ki çilginlik sahip çikmis düzene, Dogruya dogru derken egriye çikmis adin, Degil mi ki kötüler kadi olmus Yemen' e Vazgeçtim bu dünyadan, dünyamdan geçtim ama, Seni yalniz komak var ya, o koyuyor adama.
İzin senin Dostum, yaşayan şiirdir aslolan, böylece çoğalırız, şiir kalır geriye ve hep olur; bu'dur! Sevgili Dost; Şekspir'i çok severim, bir oyunda Şekspir Ahmet diye bir oyun kahramanını canlandırmıştım, bu sevgi daha da gelişti... geçen gün Şekspir'in -senin dile getirdiğin- şiiriyle karşılaştım ve O'nun her dizesine gönderme yaparak, bir şiir karalaması gerçekleştirdim, altyapısı kesin buydu Şiirin, Şekspir'di!!! Sonra, şiirle oynamaya başladım, kendi dünyamla çok örtüştüğünü görünce, kendimi de iyice şiirin içine kattım ve sonuç ortada!!! Gerektiği gibi kullanacağına güvenimle, şiiri paylaşırız, buyur Dostum! Dostçakal. Müjdat Eraslan.
bir şiir edebi olarak ancak bu kadar yazılır.. ...sanat,sanat içindir sanat halk içindir.. diyenlere inat.. sizde her ikiside mevcut usta ... en derin sevgilerimle
özlemişim ben bu yürek sesini...hem de çoook...okuduktan sonra neler neler kaçırmışım isyanındayım...gecikmiş olmanın üzüntüsüyle bağışla beni Şair...şiirdi okuduğum dolu dolu...saygılarımla...
Üstadim, siir zaten kaleminizin degerini gösteriyor bunun yaninda bir de felsefesi vardi ki gercekten harikaydi. Çarkımdır, dişlisinden belli, haberli Emeğin elidir, bile-bil, işte! alın terim Çivisiz düzenin terkidir, emeğim erkim Çap da hap da benim, yan yangın yeri/m!
zamana yenik düşmez olurum yaşadıkça bu hayatı yeniden güneş açarım sevdikçe varım gerçenleri
bu hususta ne kader vardır ne de keder yalnızca ben varım bu kendi hayatım
işte benim hayatımda böyle aslında kadere bağlı olmadan yaşamak lazım bu hayatı çünkü biz yaşıyoruz bu gizemli dünyayı. gizemli dolu bu şiirinizde yaşadığınız o zor hayatı bu şiirde ne güzel anlattınız yürekten tebrik ediyorum kalemize yüreğinize sağlık BALABAN KENT SAİRLERİ ali buğday
Vaz-caymam demimi devranıma ha Aymazıma ölmeler, haklar ancak beni El-Etek öpmek, avuç açmak değil ama Çapım hapım, benimdir bu yangın yeri.
Ölenler aymazına ölüyor. Kazananlar el etek öpenler oluyor. Herzaman ateş düştüğü yeri yakıyor Coğrafyam yangın yerine dönüyor Meselenin özü emeğimize el konuluyor. Arsızın hırsızın çarkı kanla dönüyor.
Çok güzeldi... Ve çok etkiledi dizeler yüreğimi. Yürekten tebrik eder, sevgiler, saygılar sunarım.
üsdadım sizin çizmiş oldugunz purofilde kişi bir ara biz kaç kişiyiz kampanyasını aklıma getirdi acaba o purufilde kaç kişi var her taraf hırsızlarla haydutlarla çıkarcı menfatcılarla dolmuş öyle adam bulmak kolaymı sandın yok yok yok olanlarda aslı tükenenlerde mecburi düzene ayak oyduracakki karnını doyuracak başka çaresi kalmadı muteşem dizelerdi o kişilerin yeniden çoğalması ve hakca bölüşülmesi dileklerimle...
Bazen bazı durumlarda bazılarını rahatsız eder sürekli ....
çünkü onların ne alınlarından ter..
ne gözlerinden uyku akmıştır...
onlar alınlarından ter akanların üstüne basarak
gökyüzüne ulaşmışlar
ulaştıkları yerde kendileri için birçok şey yapmışlar
yanlış anlamayın değil insaniyet namına
insan gözükebilmek adına....
yaptıkları sadece onların olmuş
onların olanlar onların değilmiş esasen
alın terininmiş
alın teri önemlidir demişler onlar
bağırmış çağırmış ve nutuk çekmişlerdir dört bir yana
en fazla onlar yerine getirmiştir hayatın bir numaralı dogmalarını
dogmaları sömürerek ayakta tutmuşlar birbirlerini