(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Özgürlüğe Bedeldir Soluğun şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Özgürlüğe Bedeldir Soluğun şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yine üstad kaleminiz coşmuş, yine onurlu bir meydan okuma, her şartta emeğe sahip çıkma, karanfilin bir çiçekten çok çok ötede anlamlar yüklendiğini anlatılarınızdan biliyorum, bu şiirde de yine yerini bulmuş; tek karanfil... Umutla özlemi sımsıkı sarmışsınız ustaca...
Oooooof, çok derin yazmışsınız yine sevgili hocam, çoooooook!!!!!!!!
Kaleminizin ışığıyla yol alıyorum, yeterki siz hep yazın, hep hep hep!!!
Sizin her yanınız ödül dolduğu için bunlara alışıksınız, ama bugünkü sanatsal yazın emeği olunca bir de ben kutlayayım sevgili hocamı...
Gülşah Yücel balaban Kent Şairleri
Gülşah YÜCEL tarafından 5/5/2010 9:45:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiir için yapılan yorumları okudum..Bir yoruma,yoromcularla ilgili olarak başlamak,şiire ve şairine daha az önem verdiğimden değilbilakis ilginç ve güzel yorumları,şiir ve çerçevesinde değerlendirmek adınadır..
Öncelikle,"sera" arkadaşımızın yorumuna gelirsem,kendi görüşleri çerçevesinde,şiiri ve hissettiklerini yorumlamış,ki güzel de yorumlamış..İlave olarak,galiba,bir sanat eserini algılama ve yorumlama şeklimiz,o an içinde bulunduğumuz,halet-i ruhiye ile özdeşleştirmemiz gerekiyor..Bakış açımızı yöneten,o an benliğimizi ele geçirmiş duygularımız sanırım..Bu sebepledir ki,kendimizi yeleştiremediğimiz bir eser içinde,eksiklikler bulmak ve beğenisi az durumların oluşumu..
Hasan bey yorumu da ilginç ve katıldığım bir yorum..Şirr,ya da sanat eserleri adına,bu şekilde tartışma ve fikir alışverişi yaratacak,görüş ve değerlendirmelerde bulunmak,adıma çok sevindirici..
Şiire dönersek,zor bir şiir olduğunu söylemeliyim..Her ne kadar,şiirlerin sdaha basit ve anlaşılır biçimde yazılması gerektiği görüşündeysem de,sanırım şair dostlarımızın,Hasan beyin de görüşüyle açıklamaya çalıştığı,poetik rarz ve imgelem taklitlerine düşmemek adına,özggün bir dil yaratma istekleri sonucunda,ortaya çıkmış eserleri,bir başka göz ve bakış açısı ile değerlendirmek gerektiği düşüncesindeyim..Şiiri ilk okuduğumda,açıkçası,anlamadım ve bana dağınık bir şiir gibi geldi..Ama dediğim gibi,zor bir şiir ve bir iki okuma ile anlaşılması zor bir şiir..Haa..bu bir dezavantaj mıdır,yoksa farklı özgün bir tarz mı belirler şiirde,ayrıca tartışılabilecek bir konu..Ama,şiiri bir on kere okuduğumda,şairin bakış açısı ve eserini adıma daha iyi duyumsayabildim..Kesinlikle,sıradışı ve özgün bir eser..Sanırım,değerli seçki kurulu da,bu noktada,eseri günün şiiri olarak değerlendirerek ödüllendirdi..Eserde,giriş biraz naif başlasa da,aşk ve hayata bakış açısı ile,daha da sert ifadelerle devam eden bir kurgu yapısı hakim..Esnek mi,değil,zarif mi,hiç değil,ama mert ve dik bir eser ve duruşu simgeleyen bir uslup ve beynin hakim olduğu bir anlatım...
Farklı eserinizi ve günün şiiri olması vesilesiyle kutluyorum..Saygılarımla...
Ülkü Tamer bir şiirinde “Mermerin sunduğu damardır şiir / kurşunun çıkışıdır” diyor. Kimi şiirleri okuduğunuzda aklınıza gelir bu dize..
Bu günün şiirini okurken aklıma geldi nedense. Çünkü kavga eden, savaşan bir şair var şiiin arkasında.. Didişen. Sevdiğinin soluğuna varmak için cehennemlerden geçen..
Fakat; dize dize güçlü olsun istediğimiz şiirlerde olgunluk aynı oranda dağılıyor mu şiire merak ederim hep. Sanırım bu sorun günümüz şiiryazarlarının tamamında var. Özgün olma çabasının doğurduğu bir handikap olabilir bu. Zira o kadar çok şiir sesi, dili, tarzı var ki. Bu şiir tuzaklarına düşmemek adına özgünleşme çabası sarfederiz ve bu da imge-soyut şiirlerde çok zorlanmamıza sebep olur..
Yukarıdaki şiirde bir didişme, bir savaşma bir başkaldırı ila aşkı aynı potada eritme durumu sözkonusu.. gibi algıladım. Şairin başarılı olduğu aşikar ancak kimi dizeler sadece şairinde tanım bulduğundan okuyucuya düşünme aralıklarında bir kopukluk, bir şiirden uzaklaşma kalıyor sanki.. Şairin incinmesinden korkarak konuşuyorum şiirin altında. Aslında şiirin ne denli iyi olduğunu ifade etmeye çalışıyoum ama her zaman ki gibi uzun yolları seçmişim sanırım..
Aynı potada sert ve yumuşak kavramları eritmekten söz etttim.. Bunu başarmak için derin bir poetik duruşa sahip olmak ve okura da aynı duruşla ulaşmaya çalışmak lazım.. Şiirdfe gördüğüm sağlam bir duruştur..
Şair nedir/kimdir? ; Duygu tercümanıdır belki de! Bir düşünceyi, duyguyu, olayı, anıyı, nesneyi ya da çok sıradan herhangi birşeyi mükemmel bir şekilde, en güzel yada en uygun kelimeleri kullanarak ahenkli bir şekilde anlatabilen,yazan kişi/lerdir... Emek nedir? ; Bir insanın, bir işi tamamlamak amacıyla ortaya koyduğu efor, harcadığı zaman, katlandığı zorluklar, fedakarlıkların bütünüdür. Eser neye denir? ; Sanata verilen emeğin sonucunda oluşan yapıttır.. Bazen öyle eserler vardır ki, konu harkuladedir, kalem/anlatım iyidir hatta çok kuvvetli/güçlüdür. Ya da hani bazen ödül almış bir filme gidersiniz. Lakin alıp götürmez ruhunuzu.. Bulamazsınız içinde kendinizden, ruhunuzdan bir parça.. Beğenmezsiniz, sebebini de adlandıramazsınız, yoktur da bir sebebi belki! Bu okurken/izlerken/dinlerken yaşadığınız duygu; o 'Eser'in kötü olduğu anlamına da gelmez. Size soğuk gelir, hitap etmez ruhunuza sadece.. Bu hislerle okudum dizelerinizi, bu hissi yarattı dizeleriniz ruhumda... Bağışlayın beni sözlerimden ötürü Sn. 'Şair'.. 'Emek' vermişsiniz 'Eser'inize 'Şiir'inize, kutlarım emeğinizi elbette.. Saygı ve sevgilerimle...
sera. tarafından 5/5/2010 1:26:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
bu sabah bir çift kuş gördüm bahçede, kuru dallardan hiç bir insan gücü ve zekasının yapamayacağı minik yuvalarını yapıyorlardı, düşündüm sonra, özgürlük bu olsa gerek, biz ise öylesine bağımlıyız, ölesiye tutsak.
şiir, ince işçilik çok kere okunup her okunuşta farklı bir yanını keşfetmek gerekli. güne düşmesi ayrı bir güzellik, hayat dersi misali.
epeydir sayfanızda değilim olmayacağım anlamında değil iş yoğunluğu aymazlık falan filan şiir de imbikten geçmiş imgeler le harika bir eser oluşkuş kutlarım güzelliği sağlıcakla kalın