Martılara benziyordu bulutlar Yağmurlar yağıyordu hayallerime, Düşüyordu, düşüyorduk! Sonraları hiç bilmiyorduk, Üşüyorduk, ellerimiz yoktu!
Ve gece çöreklendi üzerimize, Sisler içinden bir ağıt: … Yakılıyordu, yakılıyorduk! Ama biz hiç aldırmıyorduk, Duymuyorduk, duyularımız çalınmıştı!
Ve bir ayna karşısında İçinde bize benzemeyen bir nesne Anlatsam, biliyorum inanamazlar, Kaybolan bir ruh ve bedenler Sıkışmışlar tabutlarda, kurtaramıyorduk!
Ve yaklaşıyordu bazı ifadeler Daha önceleri görmüştüm çoğu kez, Dedemde, ninemde, halamda-defalarca- Aynı benzer görüntüler vardı Ölüm meleği yorgundu en az ağlayanlar kadar…
(ve çok sonraları…) Avucumda ezilen masumluğuma zımbaladım hayallerimi, İki ucu açık zaman çarkında ağırdan aldım hüzünlerimi Martılar yoktu, yağmurun ara sıra soğuk yüzü vururdu; Gece-gündüz arası bir vakit, dedemle tavla atıyorduk
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sıkışmış Yağmurlar Tabutlara şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sıkışmış Yağmurlar Tabutlara şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
(ve çok sonraları…) Avucumda ezilen masumluğuma zımbaladım hayallerimi, İki ucu açık zaman çarkında ağırdan aldım hüzünlerimi Martılar yoktu, yağmurun ara sıra soğuk yüzü vururdu; Gece-gündüz arası bir vakit, dedemle tavla atıyorduk
(ve son… du!)
İlginç benzetmeler dolu harika bir şiir...Martıları buluta değil de bulutu martıya benzetmek oldukça hoş.Sisler içinde bir ağıt ve ardından üç nokta şiire oldukça derin bir mana vermiş.Aynada bize benzemeyen bir nesne,tabutlara sıkışmak,ölüm meleğinin ağlayanlar kadar yorgun olması,masumluğu hayallere zımbalamak...bu orjinal imgeler şiire oldukça kuvvetli bir ses vermiş.
Ölüm yanı başımızda her an...Yanı başımızda yitirdiklerimiz..Onlar gitse de anıları gitmiyor..Bir gün biz de anı oluruz elbet...Bizimle de biri tavla oynar anılarda...
Şiirin kilit noktası şu mısra fikrimce:
Ölüm meleği yorgundu en az ağlayanlar kadar…
Sizi tebrik ediyor ve başarılı şiirlerinizin devamını diliyorum...Kaleminiz daim ola...
Ve bir ayna karşısında İçinde bize benzemeyen bir nesne Anlatsam, biliyorum inanamazlar, Kaybolan bir ruh ve bedenler Sıkışmışlar tabutlarda, kurtaramıyorduk!
Ve yaklaşıyordu bazı ifadeler Daha önceleri görmüştüm çoğu kez, Dedemde, ninemde, halamda-defalarca- Aynı benzer görüntüler vardı Ölüm meleği yorgundu en az ağlayanlar kadar... kutluyorum namık cem