(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
............... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
............... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Efendim, Hırsızlığın her türü suç elbette. Hele bu denli duygu ile harmonize olmuş yapıtların çalınması, duygusuzluğun ta kendisi. Duygulu olabilmek erdemdir. Hırsızlığa pirim verilmez.. . Ben, kınıyorum .. . Lânetliyorum. El insaaaaaaf , diye haykırıyorum... Hırsızlaaaaaaaaar!. Ayıptır. Duyguyu çalmış olmanız; duygusuzluğunuzu gösterir.
Ekmek çalan, kasa soyan, banka hortumlşayan, sokaklarda çantalarımızı kapıp kaçanları kanıksadık artık ama emek hırsızlığını ise hiç bir şekilde alışamayacağız sanırım.
Nasıl benim düşüncelerimi ve benim duygularımı, benim hayallerimi kendininmiş gibi alıp "Benim" diyebilir bu hırsızlar anlamış değilim ve sanırım anlayamayacağım da.
Çok özel bir taşlama okuttunuz. Umarım hırsızlar biraz olsun derslerini alırlar.
Türkiye'mizin şu anki durumunu göz önüne alırsak !...
Nasıl ki... Namus, haysiyet, şeref, onur, dürüstlük gibi gerçek anlamı artık sözlüklerde veya az sayıda insanın vicdan terazisinde tartarak kalbinde ve ruhunda yaşattığı kavramlar bir bir zedelenmişse !
Nasıl ki... hâlâ bu kavramları yaşatabilmek uğruna maddi manevi her kayıba uğrayan insanlarımız için artık ... işbilmez, beceriksiz, enayi, aptal, saf, gibi etiketler yapıştırılıyorsa !...
Çok değil... bu gidişle birkaç sene sonra... iyi ya da kötü yazalım, beş paralık değeri olsun ya da olmasın sadece kendi emeğimizi paylaştığımız için bizler yadırganacak duruma geleceğiz !...
Namsumuzu, dik duruşumuzu hazmedemeyenler bizleri de kınayacaklar !... - enayi... birşeyler yazmak için çabalıyor, internette hazırı var indirse ya... diye...
Çalanlar yine gelecek !...
Ama bu siteye... ama tekrar başımıza !...
Siteye gelen mahlas değiştirip yine (yorum) oy toplayacak... Başımıza gelecek olanlar ise * biz değiştik * diye makyaj yapıp yine gelecekler... oy'la !...
Onlara da oy verilecek (!) onların istewdiği yorym da o... halk bizi seçti diye yorum yapmaları için !...
Bir zamanların meşhur şarkısı vardı...
Çal kanunum çal, derdini söyle bana... diye başlardı sözleri...
Bir çok kişi ilk kelimeyi şiar edindi !... * ÇAL *
Her şeyi, yani dünyadaki herşeyi çalabilirler ama duygu, his nasıl çalınır yahuuu. Yüreğini candan kutladım, sevgimi ve saygımı bırakıyorum. Sağol , varol.
çalıntı bir şiirle edebiyat sitelerine gelip bu benim... bunu ben yazdım hadi bana aşık ol
aslında bu tarz kişilerin psikolojik durumlarının incelenmesi gereken başka bir bilim dalı var.. ben inceledim çoğunu, nedenleri sebepleri hepsi yastığımın altında... ATÖLYEDE tartışalım istedim hatta bugün konusu oldu açılırsa bu konu herkesi ANALİZ e beklerim :))
şiire gelince mir'im... jale'nin de dediği gibi aslında bu tarz şiirler başka bir dünya... senin değil bu dünya...
Birileri şairimizi kızdırmış ve cevabını almış. Mühim olan bu yolla yani emek çalarak koştuğunu sanan bütün sürüngenlere bir cevap olması bu şiirin. Yürekten kutluyorum ve diyorum ki;
Keşke yazılmasaydı dediğim tek şiiriniz; şiir adına.
yaptığın iş saksağanın altını yutması kısır tavuğun taş üstüne gurka yatması yanan ateşin suyu soğutması
şimdi namusunla ve özürünle geri ver de arın ayıbından, sonra varsa vicdanınla hesaplaş ********************* bir dizeye ne emekler bırakır insan yıllarca süzdüğü bilgi dağarcığından...
Namusu, arı, ayıbı bilse yaparlarmı ki üstadım. Utanmak için yüz gerekir önce . Kaleminize yüreğinize sağlık öyle güzeldi kii.Tam da gündeme uygun. Selam ve saygımla.
İsyan etmemek imkansız. Yüreğimin kurdelesini astım, diğerlerine gücüm yok ne yazık ki..
Maalesef hırsızlığın ölçüsü yok. Bana göre şiir ile isim çalmanın çokta farkı yok zira yazık ki kayıp şahsiyetler kendilerine kılıf aramaktadırlar..
Tebriklerim yürekten..
Selam ve saygılarımla..
************
“Sirkati şir edene kat i zeban lazımdır “
Eskiden bir şairin başka bir şairin eserlerinden fikir ya da hayal aşırması öylesine önemli bir olay addedilirdi ki, kimileri yarı şaka yarı ciddi bunun cezasını bile tayin etmişlerdi ve bu ceza bir mısra ile formulleştirilmişti.
” Sirkati şir edene kat i zeban lazımdır “
Biçiminde olan mısranın anlamı şiir çalanın dilini kesmelidir demekti.
Her hırsızı olduğu gibi şairin konu ettiği emek ve şiir hırsızlarını bir kez daha kınıyor ve lanetliyorum...
Tebrikler Usta şair.