ışığını duydu gereksedi kara karı yardı göverdi kör karanlığa direnirken açıldı kardelen oluverdi ışığa sımsıkı dostça sarıldı yüzü yüreği ışıdı gönendi yaşama sevincine döndü göz kırptı poz verdi güldü
çağcıl nehrindeki yatağında uslanmaz çocuk mudur şiir zoru seven kardelen midir şair dur durak kafayı yor yokla bir ayna tanık şair de kardelendir anam gibi yavrusuna gururla toprak ana acılıdır doğumuna direnmeye başkaldırmaya dair toprak anamdır kardelendir şair
kardelence her koşulda ayakta durmaktır yaşam ışığa doğru yol almaktır kafanı uzatamadın bir an kapıp sıkarlar boynunu takarlar boyunduruğu uslanmaz çocuksa şiir taktırmaz boyunduruğu toprağına kardelen şair.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kardelendir Şair şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kardelendir Şair şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ışığını duydu gereksedi kara karı yardı göverdi kör karanlığa direnirken açıldı kardelen oluverdi ışığa sımsıkı dostça sarıldı yüzü yüreği ışıdı gönendi yaşama sevincine döndü göz kırptı poz verdi güldü
çağcıl nehrindeki yatağında uslanmaz çocuk mudur şiir zoru seven kardelen midir şair dur durak kafayı yor yokla bir ayna tanık şair de kardelendir anam gibi yavrusuna gururla toprak ana acılıdır doğumuna direnmeye başkaldırmaya dair toprak anamdır kardelendir şair
kardelence her koşulda ayakta durmaktır yaşam ışığa doğru yol almaktır kafanı uzatamadın bir an kapıp sıkarlar boynunu takarlar boyunduruğu uslanmaz çocuksa şiir taktırmaz boyunduruğu toprağına kardelen şair.
mükemmeldi... çok sevdiğim bir çiçek ve mükemmel anlatımı... tebrikler
kardelence her koşulda ayakta durmaktır yaşam ışığa doğru yol almaktır kafanı uzatamadın bir an kapıp sıkarlar boynunu takarlar boyunduruğu uslanmaz çocuksa şiir taktırmaz boyunduruğu toprağına kardelen şair.
-Kardanadam’a şiir! ............................... şiirin döküldüğü yürek ve dudak çok önemli hocam sizin gibi
'Yoksa siz bu ülkenin yaramaz cocukları mısınız?' bu söz geldi aklıma... Bu sartlarda hangi sairdir ki duyarsız kalsın, hiç suya sabuna dokunmadan parasını kazansın ve içi rahat etsin... Biz böylelerine şair demeyiz herhalde... Ülke bu tür şairlerle dolu iken ve arada toplumcu gerçekci siirler yazan şairler cıkıyorken tabii ki 'yoksa siz bu ülkenin yaramaz cocukları mısınız?' denecektir... Hocam, şiirinizi çok begendim... Siz hep yazın, hep...
kardelence her koşulda ayakta durmaktır yaşam ışığa doğru yol almaktır kafanı uzatamadın bir an kapıp sıkarlar boynunu takarlar boyunduruğu uslanmaz çocuksa şiir taktırmaz boyunduruğu toprağına kardelen şair.
Bende senin kelimelerle dans etmene bayılıyorum, düşündürücü igelerinle şiirin b mbaşka bir boyuta gidiyor. Selam ve saygılarımla can dost.
Dökülür gecelerime hamarat ırmaklar gibi ekmek sevda ve düş kokan şiirler imgeler burçlarında çelik haykırışlar gibi dupduru çocuk gülümseleri iki koca dost haydi gelin yeriniz hazır gözbebeklerimde...Sevgiyle.
Celalse şair Ecası cefasıdır şiir Lal değildir dil Anlattıkları bildiğidir Luzumunda iksir yüreğidir
Müjdat'sa dost şair Ustalığı öğrettiklerine dâir Jale'ler Mehmet'lerdir Dağıttığı iksir meydandadır Adam gibi adamlıkları ayandır Tatmak ki iksirlerini gayemdir.
Çok güzeldi...Hocam bazen bende Celal'e övgüler düzmeye çalışırım. Çok daha güzellerini hak ettiğine inanırım. Bu günlerde soğukla aramız iyi değil Sayfalardan biraz seyreldim. Sevgiler, saygılar sunuyorum.
kardelence her koşulda ayakta durmaktır yaşam ışığa doğru yol almaktır kafanı uzatamadın bir an kapıp sıkarlar boynunu takarlar boyunduruğu uslanmaz çocuksa şiir taktırmaz boyunduruğu toprağına kardelen şair.
-Kardanadam’a şiir! ---------------------------- Çok güeldi kardelen yürekli dosttan dosta gönderilen. Ellerine sağlık usta:)
her zorluğa,kara,kışa rağmen yavaşça yükselebilendir kardelen. kimsenin yardımı olmadan,kendince,kendi ayakları üstünde yükselebilmesidir onu kardelen yapan. o kimseye aldırmaz,kendi olur sadece ve kendi olduğu için büyür zaten. böyle güzel bir şiiri bizimle paylaştığınız için teşekkürler hocam. Merve Kuzgun balaban Kent Şairleri
Sevgili müjdat,Yaşamın zorluklarıyla bıkmadan usanmadan korkmadan yapılan mücadeleler sonunda umutlar kardelen gibi var olurlar her türlü olumsuzluklara imkansızlıllara .Özek şeçkinin de üstüne layık işiirindeki emeğe bilgiye duyguya selamlar olsun.sevgilerimle.
ışığını duydu gereksedi kara karı yardı göverdi kör karanlığa direnirken açıldı kardelen oluverdi ışığa sımsıkı dostça sarıldı yüzü yüreği ışıdı gönendi yaşama sevincine döndü göz kırptı poz verdi güldü
çağcıl nehrindeki yatağında uslanmaz çocuk mudur şiir zoru seven kardelen midir şair dur durak kafayı yor yokla bir ayna tanık şair de kardelendir anam gibi yavrusuna gururla toprak ana acılıdır doğumuna direnmeye başkaldırmaya dair toprak anamdır kardelendir şair
kardelence her koşulda ayakta durmaktır yaşam ışığa doğru yol almaktır kafanı uzatamadın bir an kapıp sıkarlar boynunu takarlar boyunduruğu uslanmaz çocuksa şiir taktırmaz boyunduruğu toprağına kardelen şair.
-Kardanadam’a şiir!
Şiirin hiçbir yerine dokunmadan, ben de özel seçki yaptım sayın hocam, Celal abiyi tanıdığım için çok memnun olmuştum, tabii bu sayenizde olmuştu, çok sağlam dostlar olduğunuzu gördük...
bu şiirin her yanı şiir olmuş hocam, bi de payımızı fazlasıyla aldık zaten!
Sizin başımızda olmanın onurunu yaşıyorum, ne mutlu bize ki sizin öğrencinizim!!!
Bir Dostun bir Dostuna en güzel hediyesi bence yazdığınız bu şiir...öyle derin anlamlar öyle güzellikler taşıyor ki...okudukça insanın okuyası geliyor...yüreğinize emeğinize...saygılarımla...
Sevgili müjdat,Yaşamın zorluklarıyla bıkmadan usanmadan korkmadan yapılan mücadeleler sonunda umutlar kardelen gibi var olurlar her türlü olumsuzluklara imkansızlıllara .Özek şeçkinin de üstüne layık işiirindeki emeğe bilgiye duyguya selamlar olsun.sevgilerimle.
Kardelen ne kadar zor olsada açı verir. Öyledir ki çok güzel bir çiçektir dimdik ayakta duran herşeye göğüs gelecek kadar güçlü ve yüreklidir. kardanadama o kadar yakışmış ki sevgili celal çalık'a onun gibi bir şiir yazmışsınız can dostum. Sizin sayenizde çok kaliteli insanla tanışmış olduk bu sayenizde onun adına yazılmış şiir beğenerek okudum kaleminize yüğrenize sağlık sevgili hocam
Şiir, hocamızın dediği gibi çocuk gibidir.Büyütmek için ilgi gerekir , sevgi gerekir.Tabi onunla birlikte sen de büyürsün; sen de başka ufuklarda keşiflere çıkarsın.Şair , şiirine ne kadar önem verirse tüm engeller aşılır .Kulakta ,ağızda ,dilde... Celal abiye hitaben çok anlamlı bir şiirdi.Ve o adından da anlaşılacağı gibi karı delip geçer ve uzatır başını gökyüzüne kardelen.Boynunun büküklüğü, zorlukları aşmasındaki olgunluğundandır.Çok hoş bir imge... Elinize , emeğinize sağlık hocam.Kaleminiz daim olsun. Sevgilerimle; Yazgülü Tunar "balaban Kent Şairleri"
sevgili hocam, kardanadam'ı sayenizde tanıdık, bizle de tanıştırdınız, çok can bir insan olduğunu gördük ve biz de çok sevdik, böyle bir esininizin olmasını asla yadırgamadım, iyi ki de yazmışsınız!
kardelence her koşulda ayakta durmaktır yaşam ışığa doğru yol almaktır kafanı uzatamadın bir an kapıp sıkarlar boynunu takarlar boyunduruğu uslanmaz çocuksa şiir taktırmaz boyunduruğu toprağına kardelen şair.
-Kardanadam’a şiir!
tüm şairler buradan payını alsın, suspus olarak boynumuzu bükeceğimize kardelen gibi her koşulda dimdik ayakta olmayı yeğlerim, çok sağolun sevgili hocam, yol gösterenimiz oluyorsunuz çok kez, bu mükemmel şiirinizi ayakta alkışlıyorum.
Yorumları okudum da Sevgili dostlarım ve balaban kent şairleri çoc canım kardeşlerim öyle güzel anlatmışlar ki kardeleni bir kez daha duygulandım onların yorumlarıyla ve gurur duydum bu kadar genç yaşta bu kadar ışıltılı sözler söyleyen dilleriyle
Yeniden doğuşun Nevruz un çiçeğidir kardelen Kocakarı mart dokuzu bizim martın 21 ine gelirki Dünyanın yarısı New Rose - Nevruz Nevbahar veya bizim trakya ağzıyla mart dokuzunu - bir anlamda yeniden doğuşu kutlar
O kadar vefalı bir çiçektir ki her yıl 21 martta yeniden doğuş gününe gelir ve kar yorganını aralayak merhaba der yaşama asla rnandevusuna geç kalmaz buzu karı deler de gene çıkar
ve kardelen köklerine o denli bağlıdır ki sırf bu yüzden geleceğin evrensel şarkılarını besteleyip söyler hep geçmişinden kuvvet alarak yürür geleceğe kardelen birer yaşamdır
Yaşlı ama her 21 martta yeniden dünyaya gelen bendeniz gibi ve siz çiçeği burnunda kardelenler gibi
Can dostum Müjdatın yüreği ve kalemi gibi
sevgilerimiz gibi
hepiniz var olun dostlar Ve sen sevgili dostum Müjdat Çok yaşa
Kardelen en zor koşullarda yaşamını sürdüren, çok direşken bir çiçektir. Öyle ki karların arasından çıkabelen ve o koşullara dayanıp ayakta durabilen tek çiçektir.
Şair de öyle olmak zorundadır. Öyle ki ışık tutmalıyız Zoru başarıp,örnek olmalıyız.
Bu kez esiniminiz Celal Abi (kardanadam) olmuş. Celal Abi'den alıp hepimize tüm şairlere admışsınız şiirinizi.
kardelence her koşulda ayakta durmaktır yaşam ışığa doğru yol almaktır kafanı uzatamadın bir an kapıp sıkarlar boynunu takarlar boyunduruğu uslanmaz çocuksa şiir taktırmaz boyunduruğu toprağına kardelen şair.
Payımızı almalıyız. Zorlu koşullarda ayakta durmalıyız.
Hocam yine babalığınızı konuşturmuşsunuz bu kadar iyi mi anlatır insanın içindeki duygu ve derinligi bize karşı yansıtmışsınız hayatın zorluklarına karşı dimdik durarak anlatığınız şiir gerçekten muhteşem olmuş Hocam, bu şiiriniz muteşemin üzerinde olmuş. Kaleminiz her zaman, yine dimdik olsun. Allah-ü Teala başımızdan eksik etmesin Hocam her zaman yanımızda olun tebrikler.
Osman Erken tarafından 12/20/2008 11:42:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Osman Erken tarafından 12/20/2008 11:43:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
duyar ve bu gereksinimden doğar her şey ki gereksinimler bize getirir onu sımsıkı sarıldığında hayata o ışır ve yönelir doğru ve güzele helal kendisine yaşama sevinci verdiğine ve alabildiğine hayatın en iyi nesi var ise
Kardelen direngen bir çiçek. Hiç bir bitkinin açmayı düşünmediği bir zamanda boynu dimdik karları yarıp çıkan çiçek.
Celal Abi'ye bir değer koymuşsunuzki değerlerin en yücesi, kardelen.
Celal Abi den alıp bize gönderme yapmışsınız, yaşama, yaşamın ışığına, aydınlığa ve boyundurluksuz yürüyebilip yaşamaya gönderdiniz bizi.
"kardelence her koşulda ayakta durmaktır yaşam ışığa doğru yol almaktır kafanı uzatamadın bir an kapıp sıkarlar boynunu takarlar boyunduruğu uslanmaz çocuksa şiir taktırmaz boyunduruğu toprağına kardelen şair."
Son bölüm olmuş bir yaşam. Önermiş yaşam, insandan, aydınlıktan, şairce yaşam biçiminden.
Elinize, Emeğinize, Kaleminize sağlık Hocam.
meco tarafından 12/20/2008 11:00:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
kardelence her koşulda ayakta durmaktır yaşam ışığa doğru yol almaktır kafanı uzatamadın bir an kapıp sıkarlar boynunu takarlar boyunduruğu uslanmaz çocuksa şiir taktırmaz boyunduruğu toprağına kardelen şair.
ithaf güzel insana... ithaf eden güzel insan.. emeği kutladım.
kardelen; onca karın altından ne pahasına olursa olsun her zorluğa katlanarak onca baskıyı kaldırarak yeryüzüne ve masmavi gökyüzüne kavuşur. çok güzel bir benzetme olmuş hocam kardelen ve şair ikisi de ne pahasına olursa olsun başkaldırır baskıya dış kuvvete...
birde şu yönden düşünürsek tarihimizde de birçok kardelen vardı emperyalizme,sömürgeciliğe ne pahasına olursa olsun başkaldıran...koparılmaktan korkmayan kardelenlerdi onlar...
ışığını duydu gereksedi kara karı yardı göverdi kör karanlığa direnirken açıldı kardelen oluverdi ışığa sımsıkı dostça sarıldı yüzü yüreği ışıdı gönendi yaşama sevincine döndü göz kırptı poz verdi güldü
Sevgili can dostum bu şiiri bekliyordum sabırsızlıkla Kar hayatımızda en asil beyazdır yeni bir sayfadır ama gerçekler ve sevdalar ayazdır Öyle bir şiir yazdı ki kalemin binlerce kardelen açtı gönlümün ayazında bir kaç damla gözyaşı düştü kardanadamın göğsüne ama kardelenlere iyi geldi
Seni candan kutluyorum Duygularımı bırakıp şiire giremedim bir türlü ama hayatta okuduğum en güzel şiir monologtu şehir tiyatrolarında okunası
Sevgi ve özlemlerimi sunuyor hasretle kucaklıyorum dostumu Var olsun daim olsun kalemin
kara karı yardı göverdi
kör karanlığa direnirken
açıldı kardelen oluverdi
ışığa sımsıkı dostça sarıldı
yüzü yüreği ışıdı gönendi
yaşama sevincine döndü
göz kırptı poz verdi güldü
çağcıl nehrindeki yatağında
uslanmaz çocuk mudur şiir
zoru seven kardelen midir şair
dur durak kafayı yor yokla bir
ayna tanık şair de kardelendir
anam gibi yavrusuna gururla
toprak ana acılıdır doğumuna
direnmeye başkaldırmaya dair
toprak anamdır kardelendir şair
kardelence her koşulda
ayakta durmaktır yaşam
ışığa doğru yol almaktır
kafanı uzatamadın bir an
kapıp sıkarlar boynunu
takarlar boyunduruğu
uslanmaz çocuksa şiir
taktırmaz boyunduruğu
toprağına kardelen şair.
mükemmeldi... çok sevdiğim bir çiçek ve mükemmel anlatımı... tebrikler