Kadınlar erkeklerin güçlü yanlarına hayran olurlar, zayıf yanlarını severler. beatrice brown
YAKAMOZ ŞİİRLER
YAKAMOZ ŞİİRLER
VİP ÜYE

HAKİM BEY (2)

Yorum

HAKİM BEY (2)

( 23 kişi )

14

Yorum

32

Beğeni

5,0

Puan

331

Okunma

HAKİM BEY (2)

HAKİM BEY (2)

Aşka meşke bin kez tövbe etmişken
Başım alıp uzaklara gitmişken
O beni arayıp buldu hakim bey
Hırsızmış kalbimi çaldı hakim bey.

Ne tanıdık idi ne de yabancı
Bir bakışı vardı sevgi kırbacı
Yüreğimi han eyledi bu hancı
Girip hayatıma daldı hakim bey.

Aşkı şiir şiir koyup kadehe
İçirdi gönlüme şifadır diye
Sandım ki tanrıdan bana hediye
Aklımı başımdan aldı hakim bey.

Tutuşturdu yüreğimi sevgiyle
Döndürdü başımı yakın ilgiyle
Sevda sınavını geçip bilgiyle
Beni ummanlara saldı hakim bey.

Ne gönderebildim ne de o gitti
Çektiğimiz hasret cihana yetti
Ne bu aşk azaldı ne çile bitti
Gönüllü nöbetçi kaldı hakim bey.

Saldı yüreğimi tatlı belaya
Davacıyım ondan yazın oraya
Sürgün ediverin güneşe aya
Vuslatın miyadı doldu hakim bey.

MELAHAT ÇETİNKAYA

ŞAİR DOSTLARDAN İNCİ DÖRTLÜKLER İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Nişanda koluna taktım burmayı
Toy-düğünde çaldık davul-zurnayı
Vuslata ermeden yedik hurmayı
Ağyar ahvalime güldü hakim bey...
-----OZAN ÇAKIROĞLU------

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (23)

5.0

100% (23)

Hakim bey (2) Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Hakim bey (2) şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HAKİM BEY (2) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
erbensalim
erbensalim, @erbensalim
24.6.2026 23:00:50
5 puan verdi
Davacıyım" Teması ve Şiirsel Adalet
"Hakim Bey" imgesi, edebiyatımızda çaresizliğin hukuk arayışına dönüştüğü güçlü bir metafor olarak kullanılır. Burada sevgiliyi bir "hırsız" (kalp hırsızı) olarak mahkemeye vermek, aslında aşkın o karşı konulmaz gücünü hukuki bir dille cezalandırmak istemek, çok zekice bir edebi kurgu. Özellikle:
"Saldı yüreğimi tatlı belaya / Davacıyım ondan yazın oraya"
dizeleri, aşkın hem bir "bela" olarak görülüp hem de ona duyulan o vazgeçilmez tutkuyu çok güzel dengeliyor. Sürgün talebinizdeki "güneşe veya aya" ifadesi ise, aşığın sevdiğini dünyevi olanın ötesinde, ulaşılamaz bir yere yerleştirme arzusunu simgeliyor.
kundakçıoğlu
kundakçıoğlu, @kundakcioglu
24.6.2026 22:46:45
5 puan verdi
Üstat

Kurgu süper dortlükler tam yerinde

Beni en son bayan savcı sorguladı Seven ne hakim ne savcıya savunma versin isterim. Kanun bakar kanuna uydurur aslında benimde yazasım geldi neyse...

Tebrik ederim.

Saygı ve selam ile.
Dilek Duru Günay
Dilek Duru Günay, @dilekdurugunay
24.6.2026 22:23:54
5 puan verdi
Su gibi akıcı ve güzel bir şiir okudum. Elinize, yüreğinize sağlık.Kutluyorum.
Tigem0663
Tigem0663, @tigem0663
24.6.2026 22:16:31
Mardin ulu cami ve ilk yaratılış


Sev derse yüreğin,direnme boşa
Sürme yazık onu,yola yokuşa
İstemedin diye,gelmez mi başa
Yakalar aşk seni,soluk soluğa.

YAKAMOZ ŞİİRLER
SEV DİYORSA

Irvin David Yalom sevgiden ve yüreğin direnişinden sevgi ile hüküm süren bir beylik kurmuşlardı bu beylik yokuşu düz eder diyarbakırda mardinde urfada eserlerini seyretmeye gelen torunları
doğunun en ücra şehirlerinden ayrılırken aşk ile soluk soluğa kalırlardı 1186 yılında Mardin beyi Yavlak arslan Mardin Ulu Camiyi yaptırırken ilk taşı kendi eli ile dikerek Allahın kullarına lütfu ile muamele
edici olduğunu söylüyor Mardin halkına ey peygamber izini takip edip onun sünnetine uyanlar iyi bilinki Resulullahın en sevdiği ibadet az ve devamlı olanıdır iyi bir müslüman komşusuna hürmet eder
Yavlak arslanın oğlu o gün Mardinde ilk ezanı okuyacaktı ben Resullullah yolunun hizmetkârıyım der gibiydi Mardin halkı o gün gerçek bir ses ile doğruluyor Allahu Ekber sesi her namaz ve ezan vaktinde
insanları cihat ve kıyama çağırıyordu yavlak arslan bey ilgazi evladım benden sonra bu insanlara ne ile hükmedeceksin diyince efendi babam onlara gerçek ile yaratılışın özüne çağıran Kerim olan
Kuraan hükmedeceğim dedi ve 1186 yılında Allahu Ekber sesi ile insanları ilahi aşkın ilahi soluğuna miracın zirvesi olan namaza çağıran Mardin Ulu Cami yıllara direnen taş işçiliği ile insanların yükünü hafifleştiriyor bizi ilk yaratılışa çağırıyor

Ahmet Coşkun 1
Ahmet Coşkun 1, @ahmetcoskun1
24.6.2026 21:50:55
5 puan verdi
Güzelmiş ya
çifte mahkumiyet versin
vuslata...
ASIKLUZUMSUZ
ASIKLUZUMSUZ, @asikluzumsuz
24.6.2026 21:25:51
5 puan verdi
Merhaba değerli dost kalem
Şiir güzeldi, her zaman ki tat ve deminde
Biz de okuduk ve kutladık yürekten, yalansız ve riyasız
Şiirle kal, sevgiyle kal, hoşça kal
k.doğanay
k.doğanay, @k-doganay
24.6.2026 19:47:05
5 puan verdi
Şiir yazmak bir yetenek işidir.
İster hece,ister serbest olsun
yazmak yetenek ister.
Şiir mutlaka kuralına göre yazılmalı.
Kuralına göre de okunmalı.
Sizin gibi güzel şiir yazanları
KUTLARIM.
Ay
Ayla Kaya, @aylakaya
24.6.2026 19:45:50
5 puan verdi
Melahat Hanım, dilinize ve emeğinize sağlık. Şiiriniz baştan sona çok akıcı ve duygu doluydu, yürekten tebrik ederim. Kaleminiz daim olsun.
gül hatun
gül hatun, @gulhatun1
24.6.2026 19:38:19
5 puan verdi
Benim kıymetli şairem
“HAKİM BEY şiiri, klasik halk şiiri tadında kurulmuş güçlü bir aşk mahkemesi anlatısı. Dil sade ama etkili; “hakim bey” hitabı üzerinden hem bir iç döküm hem de dramatik bir itiraf atmosferi oluşturulmuş.
Kafiye düzeni ve dörtlük yapısı oldukça tutarlı ilerliyor. Özellikle “aşkı şiir şiir koyup kadehe / içirdi gönlüme şifadır diye” dizesi, şiirin en çarpıcı imgelerinden biri; aşkın hem zehir hem şifa oluşunu aynı anda taşıyor.
Şiirdeki en güçlü yönlerden biri de anlatıcının pasif değil, yaşantının içinde savrulan bir karakter olması. Aşk bir “suç” gibi mahkemeye taşınsa da aslında her iki tarafın da aynı duyguda buluştuğu sezdiriliyor.
Genel olarak duygusu yoğun, dili akıcı ve halk şiiri geleneğine yakın, başarılı bir çalışma.
güzel bir duygu taşımışsın dizelerine; kalbin ne hissediyorsa kelimelere öylece dökülmüş. Samimiyetin satır satır belli oluyor. İçtenliğin yapaylığa düşmeden bu kadar güçlü aktarılması her kalemin harcı değildir.
Kalemin kavi olsun, sözüne kuvvet gelsin.
Yüreğinden geçen her duygu böyle güzel şiirlere dönüşsün.
Emeğine, kalbine, hissine sağlık sevgi ve hürmetlerimle ❣️🫵💯🐞🐞🐞🐞🐞
AYSE 09
AYSE 09, @ayse09
24.6.2026 19:05:59
5 puan verdi
muhteşem
Mehmet DEMİR
Mehmet DEMİR, @mehmetdemir1
24.6.2026 18:58:44
5 puan verdi
tebrik ediyorum şiiri ve şairini oldukça güzel ve anlamlıydı herkesin bam teline dokunabilen gönlünüze sağlık ve selam
serdarascioglu
serdarascioglu, @serdarascioglu
24.6.2026 18:43:09
5 puan verdi
Ça
Çakıroğlu64, @cakiroglu64
24.6.2026 18:14:48
5 puan verdi
Nişanda koluna taktım burmayı
Toy-düğünde çaldık davul-zurnayı
Vuslata ermeden yedik hurmayı
Ağyar ahvalime güldü hakim bey...
-----OZAN ÇAKIROĞLU------HÜRMETLER HOCAM
ysn02
ysn02, @ysn02
24.6.2026 18:11:23
5 puan verdi
Şiirinizi severek okudum, nice güzel günlere
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL