(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Olmuyor yorgunum yalan düzenden" dizeleriyle başlayan bu eser, adeta ruhun karanlık bir tünelden geçerek bizzat kendi enkazıyla yüzleştiği, sitemin ve kırgınlığın en yalın, en çarpıcı hali. Şair, hayal kırıklıklarını ve sırtındaki hançer yaralarını saklamadan, tüm çıplaklığıyla ve sarsıcı bir dürüstlükle mısralara dökmüş. Şiiriniz, ilk mısrasından son kelimesine kadar adeta kalbi olan her insanı kendi sessizliğiyle vuracak kadar derin, sarsıcı ve muazzam bir içsel feryadın eseri. Kelimelerinizle öyle puslu, öyle tenha bir iklim kurmuşsunuz ki, insan okurken o sızıyı bizzat kendi göğsünde hissediyor. Beni bu eserde en çok etkileyen yön; kırgınlığın sadece dış dünyaya değil, insanın bizzat kendi içine dönmesi oldu. "Dünya mı sağır yoksa ben mi dilsiz / Kaldım bu enkazın altında çaresiz" diyerek o büyük yalnızlığı teslim ediyor, ardından gelen "Kurutmuşlar bende o yeşil dalı / Gözümden tek damla dökemez oldum" mısralarıyla da canınızdan, umudunuzdan nasıl eksildiğinizi çok usta işi bir görsellikle anlatıyorsunuz. Yeşili kurutulmuş bir ömrün, ağlayamayacak kadar taşlaşan o hissizlik evresini bundan daha asil ifade etmek mümkün olamazdı. Şiirin finaline doğru "Gölgesi kaybolmuş o kul fani ol / Kendi gölgemi bile göremez oldum" diyerek fâniliğin ve dünyadan el çekmenin o en uç sınırına dokunmanız, esere muazzam bir felsefi ve manevi derinlik kazandırmış. Sabrın tükendiği, kapıların yüzünüze kapandığı bu karanlık yolda, kaleminizi bizzat bir fener gibi kullanıp içinizdeki o sessiz kabri edebiyatın gücüyle dışarıya haykırmışsınız. 11'li hece ölçüsünün o kusursuz mimarisi, kafiyelerin o tıkır tıkır işleyen ritmi, bu yoğun dramatik duygu yükünü hiç düşürmeden okuyucuya taşımış. Bu, kalemi güçlü, hissiyatı deryalar kadar derin bir şairin maharetidir. Elinize, emeğinize, o kırılan yerlerinden bile asalet fışkıran usta kaleminize ve güzel yüreğinize sağlık.
Sevgili Gül Hatun, mısralarımdaki sızıyı bizzat hissederek yaptığınız bu muazzam analiz beni çok duygulandırdı. İçimde gerçekten tüm hislerin öldüğü, o yeşil dalın tamamen kuruduğu bir anda dökülmüştü bu kelimeler. Bu sessizliği ve fâniliği bu kadar usta işi bir yorumla taçlandırmanız, kalemimin yorgunluğuna bir nebze de olsa nefes oldu. Kıymetli vaktiniz ve güzel yüreğiniz için sonsuz teşekkürler.
Sevgili Gül Hatun, mısralarımdaki sızıyı bizzat hissederek yaptığınız bu muazzam analiz beni çok duygulandırdı. İçimde gerçekten tüm hislerin öldüğü, o yeşil dalın tamamen kuruduğu bir anda dökülmüştü bu kelimeler. Bu sessizliği ve fâniliği bu kadar usta işi bir yorumla taçlandırmanız, kalemimin yorgunluğuna bir nebze de olsa nefes oldu. Kıymetli vaktiniz ve güzel yüreğiniz için sonsuz teşekkürler.
Kapandı yüzüme kapılar bir bir İçimde sessizce büyür bir kabir Sitemim kadere tükendi sabır Açılan yaramı saramaz oldum
Öyle karanlık ki gittiğim bu yol Ne bir umut kalmış ne tutacak kol Gölgesi kaybolmuş o kul fani ol Kendi gölgemi bile göremez oldum
Sevgili şairem acaba mutlu olan var mı? Güzel ve anlamlı şiir kendimi buldum.. Güzel şiiri ve şairimi kutluyorum Kaleminize bereket İlhaminiz bol olsun Tebrikler Selam sevgiler.
Sevgili Tülay Hanım, Güzel düşünceleriniz ve şiirime ortak olduğunuz için çok teşekkür ederim. Kaleminize bereket demeniz, bir şair için en kıymetli ödüllerden biri. Sorduğunuz o "mutlu olan var mı?" sorusu aslında hepimizin içinden geçen o sızıyı çok güzel özetliyor. Maalesef dünya çok yorucu, dışarıda güvenle yürümek bile bazen lüks haline geldi. Evlatlarımızın geleceği için duyduğumuz endişeler, şahit olduğumuz haksızlıklar derken huzuru yakalamak hayli zorlaştı. Ama yine de böyle güzel yüreklerin varlığını bilmek, bu ortak acı ve düşüncelerde buluşabilmek, birbirimize tutunmamızı sağlıyor. Güzel dilekleriniz ve nezaketiniz için tekrar teşekkür ederim. Selam ve sevgilerimle.
Sevgili Tülay Hanım, Güzel düşünceleriniz ve şiirime ortak olduğunuz için çok teşekkür ederim. Kaleminize bereket demeniz, bir şair için en kıymetli ödüllerden biri. Sorduğunuz o "mutlu olan var mı?" sorusu aslında hepimizin içinden geçen o sızıyı çok güzel özetliyor. Maalesef dünya çok yorucu, dışarıda güvenle yürümek bile bazen lüks haline geldi. Evlatlarımızın geleceği için duyduğumuz endişeler, şahit olduğumuz haksızlıklar derken huzuru yakalamak hayli zorlaştı. Ama yine de böyle güzel yüreklerin varlığını bilmek, bu ortak acı ve düşüncelerde buluşabilmek, birbirimize tutunmamızı sağlıyor. Güzel dilekleriniz ve nezaketiniz için tekrar teşekkür ederim. Selam ve sevgilerimle.
___öyle yorgunum ki, sanki omuzlarıma gün değmiş gibi ___öyle yorgunum ki, ömrümün yılları benden çökmüş gibi ___öyle yorgunum ki, bir pencerenin önünde birini bekler gibi ___öyle yorgunum ki, uzun zamandır kendime bakmamışım gibi. öyle yorgunum ki, ___değerli hocam saygılar sunuyorum
Derin Bir İzolasyon Hissi: Şiirin bütününde, şairin dış dünya ile olan bağının koptuğu "kırılan kalbimi veremez oldum" ve "aynadaki kendimi göremez oldum" dizeleriyle hissediliyor. Özellikle insanın kendine yabancılaşması, en ağır ve en sarsıcı yalnızlık biçimidir; Ayla Kaya bu duyguyu çok başarılı bir şekilde somutlaştırıyor.
Değerli kalemden yine özel, yine güzel bir eser Biz de okuduk ve kutladık yürekten, yalansız ve riyasız Gönlün abat olsun, tüm şiirlerin mükemmel ve benzersiz olsun Şiirle kal, sevgiyle kal, dostça ve hoşça kal
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Ne paylaşacaksınız?
Şiir, yazı, kitap ya da ileti için hızlıca ilgili alana geçin.