kalk gidelim Leyla kalk gidelim yalana boyanmış yüzler, sözler ah! bini bin para
varsın unutulsun sevdalar varsın unutulsun varsın dövmesin denizi rüzgârlar
kalk gidelim Leyla kalk gidelim topla doğruları çıkınımıza yalandünyanın sahte yüzleriyle işimiz ne ? yapışmadan bir it nefesi paçamıza hoş ısıracakmış kimin umurunda
...
işin aslı Leyla işin aslı bunlar şiirlerde anıları da yaralarlar söyleyelim onlara sakın dokunmasınlar ah! be Leyla gidişlerin sancısında kaç ayrılık şiiri tuz oldu yaramıza /…ve kaç şiir saki oldu şair yüreklerimize
uyan Leyla uyan yakılan her umuttan yenileri doğar unutma …
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Serzeniş şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Serzeniş şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şair, şiir yazarken en çok kendi gerçek duygularını yansıtırken zorlanır. hayali şeyleri (varetmek demiyeceğim çünkü varetmek tek varlığa mahsustur)biraraya toplamak ve bir eser sunmak çok daha basittir. ama okuduğum eserin sahibi son derece zor görünen içsavaşından zaferle çıkmış görünüyor ve bu yüzden kendisini tebrik ederim.
tebrik ederim seçkinizi her ne kadar da buruk bir şiiriniz için bile olsa onu hakettiği yerde görmek güzel ve eminim arkadaşınız da hakettiği cennetindedir. sevgimle..
yaşamın o en ince hattından deryalara açılan bir serzenişin öyküsü oldu.
yaşanacak onca güzelliklerin aslında çekiciliğini bir tutam perçemi kesen makas gibi gösterip. hem gitmenin bir şekliyle güzel ve gelmenin güzelliği yaratmanın ta kendisi olduğunu tema etmek kalemin yüreğine işlemiş acının anılardaki adı olmuş.
nasıl anlatılır, adı nasıl konulur bilinmez.
ama bir anılar fırtınası ve fırtınayı dindirecek bir mücize aranıyor... serzeniş işlemiş hat hat...
Olay büyümesin diye susmak benim işime gelirken başkalarının işine gelmemiş ve konuşmaya başlanmış üstüne bir de yeni kişiler eklenmiş.
Susmak erdemdir ve bu erdemi taşıyan insanlara "çamur atıyorsun" demek hiç hoş değildir. Ben bu konuyu Hüzzam'a açmışken neyin neye benzetildiğini kendimce açıklamışken bence başkaları sadece konuşur.
Sayın baba ve piç bunu anladı ve birlikte sustuk. Sonrasına gelecek olursak...
Şiirin içeriğine şiirin diline bir sözüm yok aksine başarılı bir şiir. Ve bir özlemi anlatıyor.
Yine bununla birlikte benim hatamdan olacak şiirin tarihine bakmadan başka bir şiirle benzerliğini fark ederek ( biçim olarak ) özgün değil dedim.
Çünkü : O şiirde de bu şiirdeki gibi,
"varsın unutulsun sevdalar varsın unutulsun
kalk gidelim Leyla kalk gidelim "
aynı dizelerin tekrarı mevcuttu., yani bir nevi felsefi şiir özelliği taşıyordu. O şiire benzettim ve özgün değil dedim. Bu benim düşüncem. Umarım açıklamam üstüne bir açıklama daha getirmek zorunda bırakılmam. Şair kırmaktan çok çekinirim.
güncesinde zorbalık var şiirlerin ve şairler artık sandığımız gibi değil Leyla.! hasretimdeki sensin derim de ağıdığımı anlattığım bu dilde kimse anlamaz beni Leyla.
benimse anılarımda bir şair ve şiiri gülümser... sevgiler saygılar dost.
Şiirlerime yorumları ile ses veren tüm şiir dostlarıma çok teşekkür ederim.
Şiirlerimde sıkça ismini zikrettiğim Leyla ... çok genç yaşta elim bir trafik kazasında kaybettiğim unutmadığım unutamayacağım hep varmış hiç gitmemiş gibi söyleştiğim dertleştiğim çocukluk ve gençlik arkadaşım dostum Leyla'm ... Mecnun'un Leyla'sı değildir dostlar ...
"Özgün bir şiir değildi." demiş Sayın Asya Ak ...evet bu özümün şiiridir ve mahlası üzerinde serzeniştir ilginize çok teşekkür ederim... Saygılarımla
-kesinlikle haklısınız belki de sadece ben benzettim. -
demişsiniz, peki devamı !
ve neden bu sitede, bir şiir sonrası (-beğenmedim, -kötü şiir, -anlamadım, -benzettim, -vs.) cevaplar sonrası hiç bir şey söylemeden çekip gidiyor ve susuyorlar ! yada konu ile alakasız cevaplar vererek, olayı kestirip atıyorlar.
Devamını getirin, bizlere neden söyleyin. Bir açıklama yapın ki, okuyucu ve yazar “ne demek istedi acaba” diye düşünmesin. Böyle yaparak nedensizlikleri çoğaltıp neden şairi üzüyorsunuz ki ve neden hep bu böyle devam ediyor.
Bir söylemde bulunduysanız, çıkın edebi bir biçimde devam edin, veya hiç konuşmayın Unutmayın ki çamur atmak çok kolay,
sevgili Kyrie canım arkadaşım dostumun dur "bir ceninin göz yaşları" şiiri 12 / 11/ 2008 de sayfaya girmiş
benim bugün sayfaya almış olduğum şiirim ocak 2008 de bir süre önce ayrılmış olduğum bir başka sitede ve internette çeşitli sitelerde alıntı yapılıp yayınlanmıştır ... şiirin mahlası " Kalk gidelim Leyla kalk gidelim " dir . bugün sayfaya aldığımda mahlası "serzeniş " olarak değişmiştir Sayın Ak ... bir ithamda bulunurken lütfen düşünün olurmu ve araştırın ...
Tüm dostlardan özür diliyorum sayfamda da bu tarz bir kirlilik ilktir ...
öncelikle karşılıklı birbirimize kullandığımız tabirlerden dolayı üzüntümü belirmek istiyorum. bende bu konuda yaralı olduğum için söylemem gereken bir kelime kullandım bunun için özür dilerim.ve sizinde cevabınız son derece anlayışlı birinin yapacağı türdendi o yüzden teşekkür ederim. şiire ve şaire saygılarımı sunarım ve bunların yaşanmasından dolayı inanın bende çok üzüldüm. kendi adıma bir kez daha özür dilerim..
Sanırım şiirimin altındaki tarihi okumadınız bu ithamınız ve yakıştırmanız hiç hoş değil... ve internetten girdiğinizde bu şiirimin hangi tarihte yayınlandığınıda görmüş olursunuz... Canımı yaktı ithamınız size sadece bunu diyeyim ve sayfamdaki eski tarihli şiirlerimide okuyun bakalım uslup nasıl ...
sayın Asya Ak, yaptığınız büyük bir saygısızlık. şair tüm içtenliğiyle açıklama yapmaması gerekirken bunu yaptığı halde siz başka türlü saldırıyorsunuz. ve şunu söylemek istiyorum hiç kimsenin vefat eden arkadaşı için yazacağı bir şiiri başka birinden esinlenerek alacağını düşünmüyorum.düşünenlerde zaten büyük gaflet içindedirler.bence siz bir daha düşünün ve olayı daha fazla büyütmeden şairi de daha fazla üzmeden buna bir son verin. saygılar..
çok üzüldüm İlayda hanım, ve ben bu duyguyu çok iyi bilirim ki en yakın dostumu toprağa verenlerdenim sizin gibi o kadar genç o kadar güzel ve yediremiyorsunuz içinize onun gidişini. Allah rahmet eylesin ve mekanı cennet olsun inşallah kaybettiklerimizin.
uyan Leyla uyan yakılan her umuttan yenileri doğar unutma … ======================== Leylaları uyandırmak kolay olmayacak. Çünki Leylalar derin uykularda... Kaleminizden negis bir şiir okudum . Yürekten Tebrikler ..
kalk gidelim Leyla kalk gidelim yalana boyanmış yüzler, sözler ah! bini bin para
dur leyla dinle;
Sırf sabah tez olsun diye Anlatıyorum bu hikayeyi gülüm Mecnun’un bitirdiği yerden Besmeleyle açıyorum kitabını aşkın İçimizden geçen selamsız yolcular Arayabilir mi diye omuzlarını Ağlamak için de olsa Mavi yürekli adamların
sitemlerinizde bile rüzgarın türküsü saklı.. gitme zor oluyoryanık türküleri dinlemek sensiz. gitme zor oluyor sessizliğe alışmak. gitme zor oluyor yıldız biçmek akşamın sensiz saatlerinde..
gitmesin şairem söz versin açsın gözlerini ve gitmesin.. içimde bir tomar yaş bozdurup bozdurup harcatıyorsunuz şiirlerinizde sevgi ve saygılarımla..
ellerim hala boşluğundan kalan sızılarını sarıyor tenimde gül kokusu yansımalrın duruyor öylece ıslak kirpikleirinden asıldım veda ederken yüreğime paslı bir hançer sapladım çıkması muhtemel bir gün ışığına yaslanıyorum leyla
hala beklediğim yerdeyim.. durduğun yerde..
ben çok sevdim bu şiirinizi ve izninizle alıp gidiyorum.. çok tşk.ederim.paylaşım için
aspendos tarafından 12/4/2008 2:50:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
işin aslı Leyla işin aslı bunlar şiirlerde anıları da yaralarlar söyleyelim onlara sakın dokunmasınlar ah! be Leyla gidişlerin sancısında kaç ayrılık şiiri tuz oldu yaramıza /…ve kaç şiir saki oldu şair yüreklerimize
uyan Leyla uyan yakılan her umuttan yenileri doğar unutma…
"Güzel bir şiir okudum kaleminizden, yüreğinize sağlık sevgili İlayda. Sevgi ile kalın."