(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İnsan Halleri şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İnsan Halleri şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
oyun tarzı yazmaya devam güzel imgeler işlemiş mükemmel bir şiir kolo solo oyun üzerinde anlamlı dizeleri felsefi yakaşımla bütünleşmiş yüreğinize,kaleminize sağlık hocam.
gelmeleri görmeleri saymaları sövmeleri yuvarlağı kareleri resim; insan halleri.
Müjdat Eraslan balaban Kent Şairleri. güzel daima güzel, kaliteli daima kalitelidir..işte bu şiir ve değerli şair abim gibi...teşekkürler...tebrikler...saygımla...
İnsan Halleri! Hocam başlığınızdan belli tanıdığınız bizleri,insanlığı.. her gün farklı insanlarla karşılaşıyoruz çoğu birbirine benzeyen. o yüzden çok insan tanımıyorum bu yaşamda. siz tanıdığım asıl insanlardansınız.
Tiyatral bir dille yazmışsınız yine şiirinizi hocam size has bir dille .. kelimeler dans ediyor kovalıyor birbirini. sahnede hissettim kendimi şirri okurken.
Yüreğinize kaleminize sağlık Hocam.
Yeşim Kaynak "balaban Kent Şairleri"
yeşim Kaynak tarafından 11/22/2008 2:29:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
İnsanız ve tahammül etmeliyiz insanlıklarımıza.Sahnesel özelliği var şiiriniz ki, bunu ancak siz başarabiliyorsunuz.Çok ta iyi oluyor.Okuyoruz okuyoruz okuyoruz,düşünüyoruz düşünüyoruz düşünüyoruz,birde okusak düşünsek yapsak.saygı ve segilerimle dostum.
herşey karşılıklı insan halleri olsa da daha barşçıl bir çevrede yaşasak... ama kaçarak hiçbir şeyden kurtulamayız barışçıl bir çevre için mücadele vermeliyiz
yine harika bir şiirle karşılaştım yüreğinize sağlık teşekkürler ...
bir an sahnede pandomim olarak düşündüm dizeler dile geldi üstad... muhteşemsiniz...yine ince nüansalarla insanlık hallerine dokunmuşsunuz ve soluksuz izledim pardon okudum... tebrikler bravooooooooo...alkışladım...saygı sevgi selam gönderiyorum...
İnsanlık hali böyle düşerken şiire;bir düş yükler yüreğime...Su nasıl kabdan kaba boşalırken hal değiştirir,daha çok dış etkenlerle,rengi,kokusu velhasılı hali değişir ve ilk kaba dökülen su değildir.Mahiyet olarak sudur yine..İnsan da,kendi içini örerken,dış etkenlerinde tazyikiyle ruhen ve bedenen hal değiştirir.Yeni halleriyle hallendiğinde elbette ilk halindeki insan değildir.Yoksa,zaman ve eğitimin ne anlamı olabilirdi.İnancın.Kutladım efendim.Selam,saygı...
Bilmece gibi ne güzeldi öyle...usta kalemsiniz ve kelimeleri dans ettirmesini çok iyi biliyorsunuz...ve en önemlisi de hep çıkarılması gereken dersler var hep verdiği mesajlar var yazdığınız şiirlerde...bu da şiiri anlamlı ve güzel kılıyor...son günlerde pek denk gelmedik birbirimize ama özlemiştim şiirlerinizi...yazan yüreğinize emeğinize sağlık...sevgilerimle...
İnsan figürü çok değişik zamanlarda, sartlarda, cok değişik sekilde davranabilir ... Ve boyle seylerdir zenginleştiren insanlığı... Farklılıklardır yaratan zenginliği... İnsanlık ilkel toplumlardan bu yana yeni, FARKLI seyler bulma umuduyla gelişti, yenileşti...
Her birey aslında özünde insani özellikleri barındırmasına rağmen insanlar günümüz toplumunda hep maskelerle dolaşırlar ve birbirinden farklıdırlar aslında bu farklılık ( din, dil, ırk) çatışma nedenleri değil de yaşamın birer zenginliği diye kavranılmış olsa ve yüzlerindeki maskeleri indirip '' öz'' lerini dinlemiş olsalar çok daha anlayışlı, kınskançlıklardan uzak, kin ve düşmanlıkların olmadığı ortamlarda el ele ve kardeşçe değişik insan hallerinin kombinasyonuyla daha da mutlu olacaklarını düşünüyorum ben de sevgili Müjdat.. Çok mu karışık anlattım yoksa :))) Yani ben diyorum ki kısaca insanlar gelsinler, görsünler, anlasınlar ve kardeş kardeş yaşasınlar hep beraber ....
sevgili hocam, sizin öğrenciniz olduğum için yazdıklarınıza pek şaşırmıyorum, konuşma kıvraklığınız da çok renkli olduğu için kendimi çok şanslı hissediyorum ki, bu şiiri daha sonra şiir dinletisinde sunacağımızı sanıyorum. mutlaka sahnelenecek şiirlere gireceğine kesin gözüyle bakıyorum, çünkü not düşme gereği de duymuşsunuz, ve ben kendimi sahnede hissetmeye başladım bile, seslendirmeye ve canlandırmaya çabalıyorum! harikaydı , kaleminize sağlık sevgili hocam. dostça kalın.
Şiir tam dinletilik olmuş Hocam. Bir taraf hapşıran, aksıran, tıksıran, öksürenler. Bir taraf üzgünler, süzgünler, büzgünler, ama düzgünler.
İlk iki dörtlük iki taraftan birer kişi tarafından okunup, devamındaki iki dizede taraflar tarafından koro ve son dörtlükte hep beraber koro, tarafsız birlik(ütopik imkanlı).
Bu seferlik sözcüklerden dizelere, dizelerden dörtlüklere, anlamlandırmak yerine bu şiirinizi sahneye dökmek geldi içimden. Bunu taraflı ve tarafsız kitlelere, ulaşabilecek son mum ışığına kadar yapmak isterim. Hayat bulmalı bu şiir ve bir evlatınız bizlerin ağızların beyinlerine vurarak doğmalı.
aksırdım süzgündün gördüm
tıksırdım büzgündün saydım
öksürdüm düzgündün sövdün
Ben aşağı doğru daha hazla okudum.
Hapşırdım
aksırdım
tıksırdım
öksürdüm
Yürekten tebrik eder, sevgiler, saygılar sunarım.