-vitrindir yaşam! -vitrin ha yaşam? vitrin yaşam bak sen git sen git bak sen ah sen! -daha daha… vitrin yaşam; birine gidilir birinden gelinir hangisi seninki? gelen mi, giden mi? gidilen mi, gelinen mi? -yetmez ama… kumaşı sen mankeni ben uğra-dur aynaya dedi-dedim-dedik çek git -özünde; vitrindir yaşam, bak git kumaşı sen mankeni ben uğra-dur aynaya dedi-dedim-dedik bas git
-sonraki uğrak … kibrittir yaşam, çak git çöpü sen eczası ben uğra-dur ustaya birine gelinir birinden gidilir dedi-dedim-dedik yak git -ya sonraki … penceredir yaşam, aç git camı sen kanadı ben birine gelinir birine gidilir -daha sonraki… gazetedir yaşam, oku git okunan sen okuyan ben birine gelinir birine gidilir (çok sonraki…) hunidir yaşam, ak git tutan sen, akan ben… biri/sen gelir/sin biri/ben gider/im
(olur o!)
-bu uğraklar bitmez… -bitmesin! kimine gelinir kimine gidilir birine gidilir birinden gelinir seninki hangisi? gelen misin, giden mi? gidilen mi? gelinen misin?
(kimsin, ya nesin,? nedir, oyundaki yerin?!)
“yaşamsal geyik; yaşam, iki kişilik’tir. iki kişilik… kah gelinen- kah gidilen… gel git… git gel! Pıta-goras.”
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Epey Yüce Geyik şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Epey Yüce Geyik şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yaşam vitrindir evet, ama vitrini yaşam yapmamalı. Gelen miyiz, giden mi? Onu bilmem ama geldiğim yerde giden olmam, son kuş uçup gidene kadar. Yer yer gelineniz, yer yer gideniz. Ama gelinen olmak, gidenden zor be Ustam. Yaşamı almışsız bi bocalatıp, felsefeye kömüp oyunlaştırmışsın Hocam. Kibrittir yaşam, yanar durur, yiter durur, biter durur. O böyle dura dursun biz nasıl durdurursak insana yarar diye düşüne duralım. İkilemlerde, yaşam sularında. Yaşam vitrin, vitrin değil yaşam, Gelin mi, giden mi, onu bilmem geldiğim yerde giden olmam... Gelinen mi, gidilen mi, gidilen olmak ister insanoğlu ama zor be Ustam. Kibrittir yaşam, yanar, yiter, biter durur, ama nasılı önemli.
Pıta-goas ! ın--Menfis Okulu’ndan dışarıya çıkabilmenin iki yolu vardı ; ya Ermiş olmak, ya da orada hizmeti takip eden ömür bitiminde ölmek ile mümkün olabilirdi. Bunların dışında, uygulanan katı disiplin sayesinde girenlere çıkış izni verilmezdi.!
Şimdide sizin şiirlerinizden çıkış izni yok sevgili hocam. Böylesine felsefi bir okuldan çıkmayada hiç niyetim yok. Selam ve sevgilerimi yolluyorum..
Hocam çok güzeldi... Açıkçası yorumlar daha bir güzelleştirmiş Her hayat kendi için ne kadar durabiliyor bu vitrinde Birileri ad vermiş o vitrine benim diye Ötekiler gelmiş gitmişler işte Birer gölge oyunuyla.
yaşam boyu uğradığımız, sığındığımız bazen limanlar vardır... Her insan zor zamanında birinin gücünü arkasında hissetsin ister... Ama bakmaktır asıl sorun ve görmek... Hayatın neresindeyiz ve sorunların nedeni midir durusumuz hayat denen kavgada... Ve limanlar sadece zor zamanlarda mı gittiğimiz yerlerdir... Felsefe denizinden doğan mükemmel bir şiir olmus hocam... Mükemmeldi gene..
harikasınız hocam.harika anlatımla güzel şiir.. şiir okuttuğunuz için teşekkür ediyorum.. bu aralar biraz gel-gitlerdeyim.. ama,yazdığınızı satır satır yakalamaya çalışıyorum saygımla..
Sevgili Pıta-Goras Hocam;yine felsefe dünyasından esmişsiniz duraklar dolusu... yazdığınız oyunlardan birisinde oynamıştım, Çok Oyuna Bir Bilet, oradan biliyorum kullandığınız takma adı, ve haddim olmayarak zaten lakabınızda Pıta değil miydi??? Ünlemden sonraki de Müjdat Eraslan, yanılıyor muyum sevgili hocam? Mükemmel bir seçenekli şiir daha sunmuşsunuz bize, herkes kendine kursun artık! Ben ve okul; ablam ve KPSS; babam ve Emeklilik maaşı... gidilen gelinen... umulan bulunan!!! hocam, sizi yorumlamak mı, vazcaydım, aklıma gelenleri yazdım, sevgilerimle koca hocam. hoşçakalın. yeşim kaynak.
gelinir ağlayarak gidilir ağlanarak gelen demiş git giden demiş gel hadi çözde gel mustafeley çözde gel kimi çözer gelir kimi bağlar gider düşün babam düşün dostum yine yapmışsın yapacağını.ne desek bilmem ki.gelsinler okusunlar gitsinler. sevgilerimle
bana yaşamı anlat deseler bu akşam bu şiiri olduğu gibi koyardım gözler önüne
duyular ötesi alemle ilişki kurarak, doğrudan bilgi elde etme anlayışı, Yunan filozofu Pitagaros ve Platon’un düşüncelerinden alınan ilhamla oluşturulmuştu
Ünlemden sonra şu dağların arkası ünlemden sonra düş ufuklarımız vardı hep ebediyetler tanrılar melekler cennetler ilahi adalet ve tecelliler ünlemden sonra insanoğlunun sonsuz ufukları vardı hep
Ve can Dostumun da bu harika şiirinin her dizesi sona erdiğinde yeni bir ufuk belirdi dimağımda yeni vadiler arasında gidip geldim
Sevgili Müjdat! ne çok zaman ve mekan yolculuğu yaptırdın bana bu akşam arayanlarla aranılanlar arasında
sevgimle hep
kardanadam tarafından 11/18/2008 12:46:26 AM zamanında düzenlenmiştir.
Dünü taşımadan… Yarını boğmadan… Bugüne boğulmadan…
Her yaşanan bugün, Olacaksa dün… Yaşanacak her yarın Olacaksa bugün… Yaşamalı dünü, günü, Yaşamalı yarını, günü, Yaşamalı, bu günü… Yaşadığın her günü, Bugünü…
Her ne dadar Gelgit olayı Manş Denizi'nin ve Atlas Okyanusu'nun sığ kıyılarında kolayca gözlenebilir: deniz, kıyı yönünde ilerler, kumsalı örterek bir süre öyle durur, sonra açıklara doğru çekilerek daha önce kaplamış olduğu yüzeyi yeniden açıkta bırakır. Kabarma ile alçalma arasındaki yüzey farkına yükselme denir oluyor olsa da senin şiirindeki gelgit olayları oldukça koplike gibi görünse de aslında bizzat herkesin yaşantısından birer parçadır gelgitler ve sen şiirinde yaşamın değişik yönlerini mizahi bir tarzda özellikle karamizahı kullanarak hayatın gerçekliğini yine bütün çıplaklığıyla gözler önüne sermişsin Müjdat , seni bu zekandan dolayı ayrıca kutluyorum ve bugün fırsat buldukça gelip yorumuma ben de bu yaşamın gelfgitlerinden örnekler sunmak istiyorum, şimdilik bu kadar ama geleceğim sonra şiirine ....
Sevgilerimle can, çok güzeldi şiirin çok , sevdim ben bu gelgitleri, bana da gelmeden gideyim ben şimdilik :))))))
Evet, geldim tekrar Müjdat :)))
şarap gibidir yaşam, iç git içen ben içilen sen birine gelinir birine gidilir ya sonra hiç sorma
fırsatım oldukça gelir gider eklerim ben:)))
Guldane Dal tarafından 11/18/2008 2:52:22 AM zamanında düzenlenmiştir.
sevgili hocam yine bize seçenekler sunan muhteşem bir şiirle konuk oldunuz, pardon bizi sayfanıza konuk ettiniz! bu durakları hepimiz kendimize formüle edebiliriz; öğrenci-öğretmen gibi... bugün-gelecek gibi... para-eşya gibi... sonsuz gibi gibi gibi... hocam yine başladım bile seçenekler yaratmaya... muhteşemsiniz hocam, ama yoruyorsunuz miskin beyinlerimizi! çok hem de! engin yaşam felsefenize sağlık sevgili hocam, siz hep yazın, hep!!!!!!!! dostça kalın.
gören bellidir yaşayan kimdir dostların yanında düşmanların nerdedir yaşamak güzeldir ölüme ykınan kimdir gülen gözler seyredilir ağlayanların sorunu nedir
şiiri ilk okuduğumda pek fazla anlamamıştım şimdi ne olduğu açıkça anladım felsefeyi mükemmel bir haliyle şiire dönüştürülmüş yüreğinize sağlık ali buğday balaban Kent Şairleri
yüregimi
saygılarımı bıraktım
sayfanıza
sevgiyle