(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bulut... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bulut... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bazen hayatın aslında çok karmaşık ve anlamsız olduğunu düşündüğümde senin şiirlerini okumam gerektiğini anlıyorum.. Çünkü şiir yazabilen herkes aldığın konuyu kıtalarca anlatabilir. Ama bana göre asıl en zoru onu bir kaç dizeyle anlatabilmektir. Ve sen bunu başarabiliyorsun..
Öyle sözcükler seçiyorsun ki kapı sonuna kadar açık.. Nereye yorumlarsan gider.. O an ki duygularına göre şiir şeklini alır.. Zaten bir yazıyı ya da şiiri; şair/yazar oluşturur, okuyucu yaşatır diye düşünüyorum.. Sen yazdıkça biz de oluşturmaya çalışıyoruz..
İz bırakan, bırakmayan bütün arkadaşlara teşekkürler... Sevgilerimle...
Ki bir konuyada açıklık getirmek isterim... Bundan sonra şiirlerimin altında tartışma görmek istemiyorum. Bilimsel açıklamalarda, gereksiz konular hakkında yorumlarda... Bunu içtenliğimle rica ediyorum...
Bunu yapmayıpta gereksiz, sınırları aşıcı, bilinen üzerine çıkarılan yorumlar eleştiriler yapacaksanız bunu her yorum yaptığınız şiirde görmek isterim, isteriz... Velakin görmezsem en şiddetli biçimde sizi eleştiren ben olurum...
Şiiri boş bir alanda savaş edilecek bir ortam olarak görmek istemiyorum, görmedimde, görmeyeceğimde...
hoş ve yüreğe bir umut atan şiir kainatında bir dili var değil mi? dizelerinizi okuyunca Mevlana hz beyittleri geldi aklıma, su yanan yürekleri arar... su gibi temiz isteklerimiz, bulut gibi yandığımızı gören dostlarımız olsun...
...ve sevda yağ derse gönüle her mevsim ... her gece... her hece... bayram neşesi olur sevgiliye --- Her heyecanda hızlanır biraz daha yüreğim Akarken damarlarımdan dudaklarıma Sen sen diye...
hatırlarsanız geçen sene o topraklarımız ne cok istedi o bulutu o yağmuru, ne çok bekledık düşşün topragın bagrına o damlacıklar diye...
kısa şiirlerin son zamanlarda keyif vermeye başladı, nıce uzun anlatıma bedel bence... her zaman en güzeli yazmak olmalı amacımız ama yinede kimine göre güzellik kavramı değiştiğinden ben verdiği hazza ve de anlatımdaki yalınlığa önem verıyorum ve cok da basarılı buldum..
basarılarının devamını dılıyorum sen hep yaz emi sevgili Birkan...
işte toprak, o zaman bayram eder... / acaba gerçekten her zaman öyle mi ;zavallı toprak bozbulanık sellere kapılıp nerelere gider, üstünde çiçeğini böceğini yitirince yalnızlık çekip darmadağın olmaz mı;bence seçki için yeterli derinliğe sahip olmayan bir şiir.
Şaban Aktaş tarafından 11/16/2008 1:24:41 AM zamanında düzenlenmiştir.
Siz/ler ne yaptığınızı sanıyorsunuz... Size bilimsel öyle açıklamalar yaparımki, herkesin nutku tutulur...
Burada amacımız öğrenmek, paylaşım, yorum, eleştiri...
Yakışıksız cümleler değil...
Konunun farklı yerlere kaydığını gördüğüm için müdahale etmek istedim...
Bu şekilde durumlar ortaya çıkacaksa bazı VIp ve Onaylı üyelerin yaptığı gibi eleştiriye kapatırım olur biter! Siz/lerde içinizdekilerle kalırsınız...
Evet eleştiriye her daim açığım varım... Fakat bu eleştirileri ve yorumları her şiirin altında görmek isterim... Eksiksiz ve dolu...
Eğer ki yaptığınız eleştirilerde ve yorumlarda bir eksiklik görürsem doğruluğunuzda şüphe etmeye başlarım... Ki bütün okuduğum, değer verdiğim az çok yorumlamaya çalıştığım buradaki tüm arkadaşlar için geçerlidir...
Şiirdir bu, düştür, düşüncedir, olmayanı oldurmaktır, dar kalıplarda saklı kalmamaktır...
Picasso Kübük resimler yaptığında herkes ona güldü... O ne yaptı peki!..
Neyse, sözün özü bundan sonra şiirlerimi yoruma kapatacağım...
Sayın Evrensel, insanı yanıt vermeye tahrik eden bir açıklama yazmışsınız,bu konuda forum açsam ;eğer seçici kurulun zaaflarından arınacağına zerre kadar inancım olsa açarım.Ama siz önce elinizi yüreğinizin üstüne koymalısınız ve gerçekten şiir okumak istiyorsanız son bir kaç şiirime gözatmalısınız.Size neden dargın olduğumu bilerek ; (hakarete varan geçmişteki bir küçültücü söylemler kullanmanız ve benim de buna istinaden sayfanızdaki şiirlere yaptığım tüm yorumları sildiğimi bilmenize rağmen,şimdi bana rota tayin etmeye kalkmanızı sadece benimle yüzleşmek istemenize bağlyorum.Yaptığınızın geçmişte bir saygısızlık örneği olduğunu bile bile önce benden özür dilemenizi beklerdim.Sizi kişilik ve mizacınız itibari ile kullandığınız söylemlerden dolayı affetmedim ve bu nedenle sizi okumuyorum, şiirlerinize yorum da yazmıyorum.) böyle bir yaklaşım sergilemekle öncelikle kendi zaafınızı ortaya koymuş oldunuz.Ben laf olsun diye söz yazıp eleştiri de bulunmadım.Bu nedenle adınızın anlamını dikkate almanız yeterli ;yani evrensel olun,bireysel değil, özellikle şiir sözkonusu olunca buna gereksinim had safhadadır.Szizinle takışmak da değil asla niyetim.Bulutun yağmura dönüşme koşulları bilimsel olarak belli verileri gerektirir.Bulut olana kadar aldığı ısıyı -buharlaşma ısısını yitirmediği takdirde asla yağmur olamaz ve uçuşuna devam eder rüzgarın önünde.Ona sıcaklığı veren de alan da bulutun dışındaki atmosferdeki sıcaklık ve soğukluk faktörleridir.Oysa şiir bilimsel anlamda bu içeriği yansıtamamaktadır.Derinlik istiyorsanız daha başka derinliklere de girerim ama bu kadar söylediklerimin sizin tezinizi çürüttüğü kanısındayım.Şaire karşı kişisel hiç bir husumiyetim ve kızgınlığım yoktur.Bu nedenle görüntü kirliliği yaratmak istemiyorum beyaz kurdele seçilen şiirler nasıl şiirler diye bakıyor insan ve sonucu görünce de üzülüyor.Şimdilik bence bu kadarı yeterlidir.Şiirin onuruna ve şaire saygımla.
sayın Şaban bey, şiirin içeriği ile alakalı değilde farklı bir boyuttan baktıgınızı görüyorum.. dilerseniz ben size şiiri çok güzel şekilde yorumlarım...
ve de derinliğine inebilsenız dogruyu görecegınızı de hıssedıyorum...
kurdeleye gelince nasıl neden verıldıgı kımın verdıgını yargılamaksa amacınız bır forum acın gereksız takılan kurdeleler için...
yağmurun, bulutun, toprağın, doğanın, sevginin ve aşkın olduğu her yerde olmak isterim... ve yağmur yürekli bir şairin bana hitap eden güzel şiirlerinde...ben bir sutanesiyim çünkü... şiirlerde buluşmak dileğiyle...hep yağmurla kal...
ve anılar,
ve geçmiş ,
düşerse yerlere...
ben o zaman olurum
ağzı bozuk bir fahişe...
yüreğine sağlık alen...
sevgimle...