"Yeryüzüne toprak toprak çiçekçiçek, Gökyüzüne yıldızyıldız çizeceğim adını ! Ey Allah’ın nurundan zerre zerre beslenen ! Ormanlara, dağlara, bayrağıma Yazacağım adını !"
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Birkaç mısrada anne şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Birkaç mısrada anne şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Her ne kadar bayrağimiza anne ismi de olsa yazilmasina karşı olsam da, anneler hiçbir tarifte tam olarak anlatilamaz hissiyatında şiirle hemfikirim.
Kalbinize yazarsaniz daha etkin bir mısra olur kanaatindeyim. Zira illa ki bayrak üzerinde birilerinin adı yazılacak olursa bu kişiler başta Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk, silah arkadaşları ve Hakkın rahmetine kavuşmuş tüm şehitlerimiz olmalı.
"Ey Allah'ın nurundan zerre zerre beslenen!" bu cümleyi okudunuz mu?Zerre zerre beslenen!Ayrıca kimsenin günahı kimseye ciro edilemez.Hazreti Nuh'un oğlu ona inanmadı suç babasının mı?Sizin oğlunuz ayyaş kızınız kötü olsa suç size izafe edilemez.Ahlaki manada çocuklarına kötü örnek olan anne babaların olması Kuran'da onlara öf bile demeyiniz diye dokunulmazlık verilen ana babanın kutsiyyetini azaltmaz.Yıllar önce destanını yazdığım Nene Hatun, Şerife Bacı,Kara Fatma gibi nice kahraman kadınlarımızı yetiştirmeliyiz yoksa hammal gibi yükü merkepler taşır.
"Gaiplerden bir feryat kulağımda çınlarda Ah Fatih taşısaydın ey kızım karınlarda Nerde camilerimin göğü deşen tunçları? Fatih'i kucaklayan babanın avuçları."
Muhakkak. Ama şöyle bir sözde vardır. "Analar itte doğurur yiğitte".
O zaman neymiş her ana adı bayrak üzerine yazılamaz! Yani anasina göre göreceli bir kavramı neden ay yıldızlı bayragimizin üstünde görelim ki ?
Elbetteki tarihte yüzlerce ve hatta binlerce insan vardır Bayrağımıza al kanini veren. Ama bu topraklarda yaşayıp ihanet edenleri de göz ardı edemeyiz . Onları da doğuran Ana ya!
Şahsi fikriniz saygı duyuyorum fakat ismi geçen isimleri doğuran ana olmasa onlar da olamazdı ayrıca tarihimizde ismi unutulmuş nice kahramanlar var Hacı İlbeyi ismini kaç kişi biliyor selamlarımı gönderiyorum alakanız için teşekkür ederim
Kalbinize yazarsaniz daha etkin bir mısra olur kanaatindeyim. Zira illa ki bayrak üzerinde birilerinin adı yazılacak olursa bu kişiler başta Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk, silah arkadaşları ve Hakkın rahmetine kavuşmuş tüm şehitlerimiz olmalı.
Tebrik ediyorum.
Selam ve Saygılarımla.