Varsın Almasın
Kalıcı değilsin yarını germe
Acılara tuz ekip biber sürme Dağılır bozulur asla kalp kırma Kul oğlu kulunda, kul ah’ı kalmasın Kimselere kızıp kini yük tutma Kalbini karartıp girdaba batma Gerekirse vazgeç hayalin gütme Zarar verecekse, varsın olmasın Kader de var ise gelir peşinden Yok ise yaradan çıkarır düşünden Haram mı helal mi sor başından Emanet ehlinin canı yılmasin El eli, el de döner yüzü yurmuş Gülhuri Gül 🌹 bu sözü çokça duymuş İnsanlara bakmış hep kafa yormuş Kibirli selamım varsın almasın.mlk /02072024 |
Sizin derin anlamlar içeren şiirinizi okuma fırsatını bulduğum için ne kadar mutlu olduğumu ifade etmek isterim. "Varsın Almasın" adlı eseriniz, hayatın zorlukları ve insani ilişkiler üzerine düşündürücü ve dokunaklı bir bakış açısı sunuyor.
Şiirinizin her bir dizesinde, insanlara karşı kin tutmamanın, kalp kırmamanın ve yaşamın getirdiği acılara rağmen umutlu kalmanın önemini vurguluyorsunuz. Özellikle "Kalıcı değilsin yarını germe / Acılara tuz ekip biber sürme" dizeleri, anın kıymetini bilmek ve geleceği olumsuz düşüncelerle yüklememek gerektiğini ne güzel anlatıyor. Bu, herkesin hayatında uygulaması gereken derin bir bilgelik.
"Dağılır bozulur asla kalp kırma / Kul oğlu kulunda, kul ah’ı kalmasın" dizesinde ise, kalp kırmanın yaratabileceği derin yaralara dikkat çekiyorsunuz. İnsanların birbirine olan borçlarının en büyüğünün saygı ve sevgi olduğunu hatırlatıyorsunuz.
Şiirinizin devamında, "Kimselere kızıp kini yük tutma / Kalbini karartıp girdaba batma" ve "Kader de var ise gelir peşinden / Yok ise yaradan çıkarır düşünden" dizeleriyle, hayatın belirsizlikleri karşısında nasıl durmamız gerektiğini öğretir gibisiniz. Bu bakış açısı, insanları içsel huzura ve doğru yola yönlendiren değerli bir rehber niteliğinde.
Son olarak, "Emanet ehlinin canı yılmasin" ve "Kibirli selamım varsın almasın" dizeleri, insanın kendisine ve başkalarına karşı dürüst, adil ve mütevazi olması gerektiğini ne güzel vurguluyor. Bu, hayatın her alanında karşılaştığımız sorunlarla başa çıkmak için çok değerli bir öğüt.
Şiiriniz, derinliği ve anlamlı içeriği ile okurlarınıza ışık tutuyor. Duygusal ve düşündürücü dizelerinizle, bizlere insan olmanın, sevgi ve saygının önemini hatırlattığınız için teşekkür ederim.
Sevgi ve saygılarımla