Ayetler hadisler icmalar kıyaslar esbab-ı nüullerle sınırlı görevlerle ilgilidir...
Ayetler hadisler icmalar kıyaslar esbab-ı nüullerle sınırlı görevlerle ilgilidir...
Gel mü’minler kardeştir de...gazzeliyle biz ol savaş...ama Gazzel önce Allahla biz olmalıydı yıllar yılı savunma sanay-i kurmalıydı...teknolojiye hiç önem vermemişler...esmayı hafife almışlar kardeşlik esmada1biz" olmaktı...adamlar Osmanlıya yyüklemişler cihad işini yan gelip yatmışlar...esmada Allahla "Biz"olmayana kardeş deme...ve "Biz"olma o şehadetleri eksik konulu onların.şehadet esmaya secdedir...namaz oruç zekat demişse de mezhebler "Allahla esmasıyla"Biz" olmayan kardeşin değil...ayeti böyle tefsir et...Esmaya secdeden kopanlar kardeşim değil de...Mezhebler tarikatler İslamın eskiyen değişen tefsirleridir...esmadır ölçü delil ...de ayeti sınırla genelleme aman...hz cabire has bir miras taksimidir nisa/11 ayet...ama genellemişler mezhebler adalete asidir İslam hukukunun miras paylaşımı... Ayetler hadisler icmalar kıyaslar esbab-ı nüullerle sınırlı görevlerdir sınırsız görevlerimiz esmaya secdedir esmada"Biz" olmaktır...Mü’minler kardeştir ama esmalarda "biz"olmayanlar krdeş değildir...mideci cihadı önemsemez o kardeşin değil...Silah üretelim demedi yeni çerililer ayaklandılar menfaatleri için o amaçları farklılar kardeş değildir..."Biz" olanlar esmada ülkülerde ….kardeş sadece onlardır şehadetlerinde esma yok esmaya kulluk yok kardeşlik bu mu...şehadeti eksik konulu adamların kardeşin değil onlar senin...ayetler sınırlı esbab-ı nüzulle sınırlı görevlerdir ama mezhebler ve tarikatler...ayetleri sınırsızlaştırmış genellemiş...hukuk üretmek için ayetlerin adaleti eksik adalettir...zaten adalt dünyada eksik kalmasaydı mahkeme-i kübra abaes olurdu... Ayetler hadisler icmalar kıyaslar esbab-ı nüullerle sınırlı görevlerle ilgilidir... esmaya asiliklerle dolu fetvaları eleştirmeliyiz artık...çünkü değişmezolan esmadır ölçü esmadır mezheb değil tarikatda değil...esmada "Biz"olalım yani Allahla biz olalım mezheb görüşleri esmaya asliklerle dolu işte... Secdeden şehadetten teknolojiye önemi çıkarmış oan Allahla "Biz Olmamıştır Allahla biz olmayanla biz de kardeş değiliz.ilahi din esmada biz olanları kardeş saydı...kelime-i şehadetli olmak "Biz"Olmaya yetmez...Esmada Allahla "Biz olanlar" ancak kardeştir mideci şehadetliler korkak şehadetliler...Allah için ölemeyek korkaklar esmaya kullukta tembeller aşksızlar şehdet getirdi diye kardeştir sanma...yıldırım Beyazıtı şia beyinliler savaş meydanında yalnız bıraktılar hileci şehadetli de olsa kardeşim eğil...de...ayet dedi diye kardeş olunmadı tarih boyu...kardeş sandıklarımızdan yara aldık.hileciden kardeş olmaz kibirliden kardeş olmaz o ayete sınırlamalar koy.esmada"Biz" olmayandan ilai dinde zaten kardeş olunmaz...o ayete sınırlar koy...ayetler esbab-ı nüzulle sınırlıdır çünkü...esmaya secdede sınır koyma...ayetin esmaya asilikler taşıyan tefsirini inkar kafir etmez...ama esmalardan birini inkar sünnetulllhlardan birini inkar kafir yapar...ayet esba-ı nuzüle bağlu yorumlanmalıdır...değilse esmaya asilikler dolu bbir tefsir oluşur... Miras ayeti ile adalet sağla ndı ...deme.Nisa/11 miras ayeti adaleti sağlamış olsaydı akrabalar arasında helalleşmeye gerek kalmazdı...dünyada adalet gerçekleşseydi mahkeme-i kübra da kurulmazdı... Kibirli insan adaletsiz olduğu için mirasda akrabalarıyla helalleşmez...Kibir esmaya asiliktir...şükretmez kibirli vefalı da olmaz kibirli bir çok esmaya asidir...hırslıdır ama hırsı rıza için değildir...Mirasdan memnun olunmamakta kibrinde rolü var haksızlığa uğramanın da... Nas fayda da verir zarar da nasa değil esmy kul ol.esmya kulluğa asilik dolu nas tefsirleri var."faiz helaldir" der kısas...sana borç veren ana parasını alabilir ama sen verirsin alamazsın böyle ortamlarda borç vermek haramdır...garz-ı hasene haraamdır...devlet güvence vermiyor ki ana paranı alacağına...Yani Mekke şartlarında faiz haram değil...esbab-ı nüzul şartlarında faiz almak vermek haram sadece...Akıl esmaya kul vicdan böyle der tecrübe deney de...Nasların hayırlısıyla nesssshi şarttır...çünkü ölçü esmadır ayet en hayırlısını emretmez sadece esbab-ı nuzül şartlarında nesh etme ayeti esma ayeti neshe sahibtir...ayet değil esma yürürlüğe hak sahibidir çünkü Nas ağacın yaprağı gibidir dala güven...ağaç hastalnınca ilk yapraklar bozulur..."Faiz helal olması gereken şartlarda bile faizi haram saymak felakettir Osmanlı ehven-i şer dedi faiz aldı cihad amacıyla...cihad için namus için fiz caizdir...dedi. |