NE DİYEM? (1)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın „Son kitabım(=Murat Ağırel) HAVALA’da bir dolandırıcılık çetesinden bahsetmiştim.
Çok kısa özet geçeyim. Çete İzmir’de kurdukları çağrı merkezleri vasıtası ile Alman vatandaşlarını dolandırıyor ve dolandırıcılık faaliyetinden elde edilen parayı da Havala yöntemi veya kuryeler vasıtası ile Türkiye’ye getiriyor. Alman Polisi gelen şikâyetler sonrası çeteyi tespit ediyor Adli makamlara bildiriyor. Savcılık ve Türk polisi de yaptığı soruşturma neticesinde örgütü çökertiyor. Örgüte ait mal varlıklarına el koyuyor ve hapis cezaları veriyor. … Çetenin lideri dahil tüm üyelerinin aldığı ceza toplamı 1128 yıl. Ancak ne olmuş? Çete lideri dahil herkes tahliye edilmiş. Yurtdışı yasakları kaldırılmış. Mahkeme başkanının BAM’)a (=Bölge Adliye Mahkemesi) gönderilmesinden sonra HSK’ye(=Hakimler ve Savcılar Kurulu) yazmış olduğu itiraz yazısına ulaştım. Dilekçesinde sanıkların tahliyesi için uğraşan avukatların istedikleri sonucu alamayacaklarını anladıktan sonra davaya aracılık yapmaya çalışan kişileri ve kendisine teklif edilen milyon dolarları açık açık yazmış. Mesleğinin onurunu ve gereğini yapan bir hâkim daha “ödül” almış ve tenzili rütbeye uğramış. İtirazları reddedilmiş. Araya giren avukatlar, siyasiler kim tahmin edin desem aklınıza birkaç isim gelir değil mi? Tam da o kişiler! Aklım almıyor... Vicdanım kabul etmiyor...“ (Sayın Yazar Murat Ağırel’in Cumhuriyet Gazetesi’nde26 Haziran Çarşamba günki köşesinde yayınladığı 1128 YIL HAPİS CEZASI ALIP NASIL TAHLİYE OLURSUNUZ? adlı köşe yazısını başından ve sonundan alıntıdır. Yazının tamamını okumanızı öneririm.)
Mutlu değilsen halinden böyle...
Aman dur, sakın “Evet, değilim!” deme, sus n’olur! Kendin vermişsin kendine hakkettiğin cezanı, hakimin, yargıcın ve celladın sensin, kendi yapıp yarattığın kanunları neden böyle kızıp inkar edersin. Kafa Tas’ın yuvar değil 4 duvar hapishanen senin burası insan; dışında yada içinde kendini hür sansan, cahilliğe kul olmuşsun ne çıkar? Ne kadar mutlu, eşit, tok, adil ve hür memleket, Sen “yılan gibi” kuyruğunu yemeye devam et; Ne oku, ne öğren nede uygar ülkelere bakın, sonunda gelipte nedenini bana sorma sakın! |