(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DOLGULAR FARKLI FARKLI!!! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DOLGULAR FARKLI FARKLI!!! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bazı şiirler vardır bir kere okumak, şiirdeki mesajı ve hissiyatı anlamak için yeterlidir. Ama Mecit ağabimin şiirlerini bazen bir kaç kere okuduğum zamanlar oluyor. Zira bu denli mânâ ve mesaj yüklü şiirleri anlamak da bir meziyet gerektiriyor. Ne mutlu bize ki böyle değerli insanları tanıdık ve onlardan çok şeyler öğrendik, öğreniyoruz. Kaleminiz gönlünüz var olsun hocam. Selamlarımı hürmetlerimi sunuyorum.
"Okunduğunda veya üzerinde taşındığında Allahü teâlânın muhâfazasına (korumasına) kavuşmaya vesîle (sebeb) olan âyet-i kerîmeler." Anlamındaki bu betimleme şiirin hece, kafiye ve dolayısıyla örgüsünde sorun çıkaracağından; şayet münasip bir benzerini bulabilirsem, değiştiririm inşallah.
Kullandığım ifademin doğruluğundan emin olduğumu düşünsem de, inatçı değilimdir. Tabloma farklı bir elin fırcasıyla dokunuşundan da ancak onur duyarım.
Nefsim için de iyi olur.
Eeştirel yorumlardan haz etmeyen, hatta silen ve yazanı yasaklı listesine mıhlayanların çok olduğunu bildiğim bu sitede, eleştiriye benzer😊 bi inci buldum.
Kaptırdığınız yakanızı ancak;
"İlâhı bir dokunuş" ve ahenkli bir okunuş için münasip ifade "sizce" ne olabilirdi?
soruma doğru cevap verebilirseniz kurtarabilirsiniz.
"Beşer Ademin dölü... ya da İnsan Ademin dölü..." Bunlar farklı şeyler Toprağın dölü farklı şey Tırnak içi ifadeler bir silsileyi ifade ediyor Ve olmazsa olmaz bir mecburiyeti Adem de(A.S.) ilahi bir dokunuş var Ve toprak yerine su, taş, civa yada herhangi bir malzeme de kudrete zor gelmezdi Onu ifade etmek istedim.
Manasını tam olarak buraya yazabilmek için google'ye danıştığımda;
Döl: kavramı insan ve hayvanlarda evlatları, torunları ve sırasıyla devam eden gelecek kuşaklardaki bireylerden her birini belirtir.
İlk insanın Âdem olduğuna inanan, îman eden bir mü'min olarak; "Evlatlar, torunlar...gelen ve gelecek kuşaklardaki tüm bireylerin her biri..." "döl" olduğuna ve bu dizede "Adem" tüm insanları temsilen belirtildiğine göre;
Topraktan yaratıldığımızı ifade eden bu dizede uygun olmayan nedir sizce?
"Beşer Ademin dölü..." ya da "İnsan" Âdemin dölü..." de
diyebilirdim.
Yine yanlış olmazdı. Yine şiirin şekli ve kafiyesi bozulmazdı.
Bilmem anlatabildim mi?
Eleştirilerin zor bulunduğu sitelerde, bulduğum bu yarim elestiriniz için teşekkür ederim.
farklı olan "şey"leri yazmaya kalksak sitenin kapasitesi zorlanır muhtemelen.
Siz, anlamlı, düşündürücü dizelerinizle başlangıcı yapmışsınız zaten Enver Ağabeyim. Tecrübelerinize haklı sitem, hüzun ve tabi ki bi tutam da öfkenizi katıp harmanlasanız ortaya mukemmel bir eser koyarsınız.😊
Tabi soru şu; Yorulmanıza değer mi?
Kaleminiz, kalemim kadar yorgunsa... değmez.
Aslolan sağlik ve huzur.
Saglıklı, huzurlu ve mutlu günler dilerim muhterem Ağabeyim.
usta kalemin üstüne basa basa vurguladığı meziyetler elbette farklı zira imtihan içindeyiz derin anlamlar yüklü çok mu çok harika bir şiiri daha dosttan bravo kutlar esenlikler dilerim...
Kalbin güçlü sesi gök gürültüsü gibi yürek titretir Yüreğine sonsuzca sağlık üstadım Kıymetli eseri tüm yüreğimle tebrik ediyorum Saygılarımla sağlıcakla hayırlı geceler dilerim Selametle huzurla kal üstadım 🙏