(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Umudun Güle/Gülü şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Umudun Güle/Gülü şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
kelimeleri kavramları beş kuruş para ödemeden çalıştıran bir yönetmen Sanki dizelerdeki sözcükler en az beş on rol üstlenmiş aynı bizler gibi şiir de bu yüzden emek ve duygu kokuyor yürekten kutlarım bir bayram şekerine karşılık bir kucak şiirle ayrılıyorum sayfandan sevgili dostum benim gönlünce bayramlar diliyorum sana
SYIN KALEM.Bir kaç kez lezzetini sindire sindire okudum o güzel dizelerinizi...ben yaradanla buluştum benzetiminizle...yorum yapamıyorum ama semalarda dolaştım...meleklerin kanatlarında...Bayram hediyesi olarak aldım onu sayfanızdan...teşekkürler...saygılarımla...
Şiirlerini yorumlamaktan çekindiğim bir şairsiniz sevgili dost... .....elit bir şiir anlayışınız var.... tiatral oluşu ..kelimelerin poly anlamlarda kullanmanız.. mesleğinizin size sunduğu artı bir yetenek.... ... çekinmekten kastım...şiirin gerçek anlamını ifade de yetersiz kalacağım korkusu... .... Selamlar
Sevgili Dostum; Bu yanlı özel mesajlar alıyorum, bazı Şair Dostlar yorum atmaya çekiniyorlarmış, özellikle genç insanlara yorum atıyorum, ancak onlar çekinip mesajla karşılık veriyorlar, ki bunların içersinde kendi öğrencilerim de var, üzülüyorum. Şiir benden çıktıktan sonra çabucak tüketilen bir nen olmaktan öte paylaşılan yanı yakalarsa sevinirim; yoksa, yorum atan arkadaşım ne anladıysa, odur şiir, etkisi odur! Kaldı ki, ben yorum atarken sen bana bir esin çakarsın, başka yerlere uçurursun ve ben de oradan yorumumu sürdürürüm, bu da yaşayan şiirdir, okuyanı alır, götürür, bazen çıkamazsın içinden; ve bundan sıkıntı duymamalı Şair Dostlarım! Sayende bunları da söylemiş oldum, umarım gençler okurlar... Yüreğinden öptüm Dostum. Dostçakal. Müjdat Eraslan.
Benim için gerçekten zor dizelerdi...Derin anlamları vardı... "yaz boz umarsız sürgülü yıllarım" dizeleri beni derinden etkiledi hocam... Öğrencileriniz olarak sizden hem tiyatral açıdan hem de şiirsel açıdan öğreneceğimiz çok şey var...
Buseciğim sayfama hoş geldin, tiyatrodan sonra burada da beraberiz işte! Hep birlikte birbirimizden bir şeyler öğreneceğiz Sevgili Dostum, siteye de hoş geldin. Dostçakal. Müjdat Eraslan.
Yorumların bana şevk ve huzur veriyor, şiirlerinse ruhumu dinlendiriyor. Kısaca öyle bir dostluk sunuyorsun ki bana, Yüreğinden öpüyorum . Selam ve sevgilerimle.
Benim için gerçekten zor dizelerdi...Derin anlamları vardı... "yaz boz umarsız sürgülü yıllarım" dizeleri beni derinden etkiledi hocam... Öğrencileriniz olarak sizden hem tiyatral açıdan hem de şiirsel açıdan öğreneceğimiz çok şey var...
yaşamımızda bazen bir yaprak dökümü ya da güzel gider her şey.Ama ne olursa olsun umut olmalı yanımızda yaşamalı ama yükünü taşımamalı geçmişin dökülmüş yapraklarını...Hocam kutlarım sizi bayramınız kutlu olsun.Böyle devam etsin kaleminiz.Sevgilerle...
Değerli Dost,şiiriniz çok dar koridorlardan geçiyor;denedim omuzlarımı sığıştıramadım,kaba düştü bedenim.Kaç numara büyük ölçemedim.Damıtılmış usare gibiydi şiir,gül üstüne düşen.Bayramın güne düştüğü gibi..Bayramınızı ve emeğinizi yürekten kutlarım.Selam,saygı...
hyazici58 tarafından 9/30/2008 9:49:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
Muhtesem bir siir üstad, yorum yapmaya cesaret edemedim. Ustadan okumak cok güzeldi, sayfaniza gelmekten cok mutlu oldum. Mutlu bir bayram diliyorum, sevgiler...
sonraki durak; (son sefer…) kurşuni kayar düş gülü kim bilir ki bilir yaprak dökümü çoğalt gelmişin geçmişini sızdır-dur hazan bükümü eksilt çal yarından bugünü sızlan-dur umut sökümü umudumun gülü her günü hızlan-dur çek yükümü
Gül kokusu tüm sayfanızı sarmıştı dost güzel bir koku bıraktı harikaydı kutluyorum selam ve saygılarımla... Bayramınızı en içten dileklerimle kutluyorum daha nice bayramlara olsun efendim sağlık sıhhat ve mutlulukla...Saygılar...
yaprak dökümü, saç dökümü, bağ bozumu, can dökümü,...
dök içindeki küf duyguları belki bir filiz verir yeniden umuda dök içindeki fırtınaları belki sağanak yağmuru getirir ağustosda dök içindeki taşları belki yeniden yapılanır insanlar sağlam kayalarca dök içindeki sevileri belki belki de utanır okuyan kimbilir birilerinin yüreğini okşarcasına...
nacizane üstadım yoksa ne haddime...sağlıklı, huzurlu mutlu nice bayramlara...saygımla...
kafiyeli şiir okumaktan sıkılırdım eskiden ama bu şiir değiştirdi fikirlerimi demek ki şiiri yormadan bolca kafiye kullanan üstatlarımız da varmış tebrik ediyorum...
sürgünlerde sevdalar hep yarım kalmıştır ve sonra yarısına gelinmiştir ömrün, eksilmiştir sevdalar geçen zamanlarda ama yaşıyorsa insan bitmemiştir yinede içindeki sevgilerle ve aşk....
çok güzel bir şiirdi sevgi adına, sevgilerimle Müjdat, şeker bayramın şeker gibi geçsin can.....
sonraki durak; (son sefer…) kurşuni kayar düş gülü kim bilir ki bilir yaprak dökümü çoğalt gelmişin geçmişini sızdır-dur hazan bükümü eksilt çal yarından bugünü sızlan-dur umut sökümü umudumun gülü her günü hızlan-dur çek yükümü
kutluyorum güzel şiirinizi hocam..emeğinize sağlık..okurken düşündüren,anlamlara çağıran........ bu ekseni sizinle paylaşmak bir imtiyaz gibi.. saygımla.
ne kadar güzeldi...ne kadar anlamlıydı...hele hele başlık vurdu beni...gerek içerik; gerekse anlatım tek kelimeyle M U H T E Ş E M D İ...okudukça insanın okuyası geliyor...çok ustaca yazılmış...bunu söylemem bile yanlış...zaten Siz bu işin ustasısınız...keyif alarak okudum ve sürüklendim gittim şiirin büyülü akıntısına...barış dolu...sevgi dolu...kardeşçe güzel bayramlara...yüreğinize ve emeğinize sonsuz sevgi ve selamlar...
ilk uğrak;(ek sefer…) eksildim günü güle düşe düşlerken gülü sürgüne sayıldım yaz-boz umarsız sürgülü yıllarım var alacağım az-buz düşlerin düşkünü yazgımın düşler üzgünü kalıntımın düşküne gülü
sonraki durak; (son sefer…) kurşuni kayar düş gülü kim bilir ki bilir yaprak dökümü çoğalt gelmişin geçmişini sızdır-dur hazan bükümü eksilt çal yarından bugünü sızlan-dur umut sökümü umudumun gülü her günü hızlan-dur çek yükümü
ve Son/Dur; Umudun Güle/Gülü…
Sevgili hocam, neyi nereden keseyim bilemiyorum, bunları ayırdım çok zorlandım böyle bir mecburiyet de yok, ama bu muhteşem şiirden bir parça mutlaka yorumumda gözüksün istedim... şiirüstü bir şey bu, sevda umut gülü bülbülü bir dünya dolaştım durdum, hala çıkamadım içinden, ne diyeyim, çok güzel bir sevda şiiriydi, bu kadar olur doğrusu! İyi bayramlar sevgili hocam, şiirle kalın...
eksilt çal yarından bugünü sızlan-dur umut sökümü umudumun gülü her günü hızlan-dur çek yükümü derin bir nefes çekip burayı kendi hüzün edamla basa basa harflere okudum..seçtiklerime aldım..varmı daha ötesi