elveda ve affet oynaşıyor bu bayramda kucağınızda neyle kandıracaksınız pamuk helvâ elma şekeri yoksa alacalı bilyelerle mi
cebimde katlanmış acılarıma para sıkıştırdığınız mendil neye yarar bir sabah kalktığınızda ölmüş olacağım
neyle yıkayacaksınız düşlerimi bu dünya için akıttığınız kirli kimliğinizle mi
bir de bana melek derdiniz şeytan azapta gerek beni ülke ülke gezdirmek gerek
bu dünya ikimize dar dediniz ilk nefes aldığımda şimdi de affet dediniz son nefes verdiğimde
iyi de siz nefes aldıkça sürecek bu ıstırap çünkü adıma yazılmış bu boktan hayat
ne çok geçtim felek ve çember ikilisi ile bayram düşlerimden
yüsek sesle söylenmiş düşlerim vardı çocukluğuma dair soyut bir kavramdı korkulacak bayram olsaydı da korksaydım
hep piç kedileri sevdim bir öptülerse beni iki öptüm nankörlüklerini
nubar terziyan babamdı açık hava sinemalarında ki ben razıydım erol taş’a
büyük gelirdi giydiğim her ayakkabı kolay değildi adam sanmaları her şey yetimdi hayatımda doğduğum ilk anda ebem de kadındı anam da kadın
bayram namazları sıkışırdım aralara son dua ile bağırınca hoca ezan sesi de bana baba
ahh bir olsa on param dünyayı satın alsam size siz öpseniz ellerimi bu bayram arefe bakışlarım var martılara kalan paramla onlara kanat alsam size de evlatlık...
alicengizoyunu (…iyi bayramlar çocukluğum…ne kadar öpsem ellerini o kadar arınacağım...)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
arefe bakışlarım var martılara... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
arefe bakışlarım var martılara... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ahh bir olsa on param dünyayı satın alsam size siz öpseniz ellerimi bu bayram arefe bakışlarım var martılara kalan paramla onlara kanat alsam size de evlatlık... sevdim bu şiiri yürekten kutlarım
...evet...bugün bayram... dört saat sonra bayram namazı başlayacak...senede iki defa ama yinede unutmuyor insan...annemin kucağında oturduğum o gün ki gibi kutladım sizin bayramlarınızı...
Nice kırık bayramlar geçti yüreğimizin içinden. Bir türlü söküp atamadığımız hüzün bundan kaynaklı belki de. Her özel günde okşanmayan başlarımız yine de dik, yine de onurlu...
Geçmişe bir yolculuk yapıp geldim şiirinizi okuyunca içim acıdı. Kabuk bağlamıyormuş demek ki eski yaralar, üzerinden çok yıllar geçsede...
Şiirlerinizi seviyorum. Kelimelere yaptırdığınız dans kıskanılası.
Tebriklerimle.
Bayramınızı kutlarım, umarım içiniz buruk olmadan, yüreğiniz hüzün görmeden sevdiklerinizle güzel bir bayram geçirirsiniz. Dileğimdir.
ahh bir olsa on param dünyayı satın alsam size siz öpseniz ellerimi bu bayram arefe bakışlarım var martılara kalan paramla onlara kanat alsam size de evlatlık...
bu bayramlık alma heycanını yaşattı bana... değil mişair.. basit mutluluklar diyoruz artık.. ama büyük ve vazgeçilmeyen..
şiir yüreğine saygımla hocam.. bayramın mübarek olsun..
Bayramlar vardı sokak aralarında şeker toplamak için arkadaşlarımla yarıştığım, sonra ayakkabı boyayan çocukları görürdüm gözlerinde hep eksik bir umut. O yaşta bile hep şükrederdim elimde bulunan imkanlara ve düşünürdüm ya bende öyle olsaydım diye. Sanmayın ki bende öyle şatafatlı bir çocukluk geçirdim ama yine de, başımı sokacak bir evim, elini öpeceğim bir ailem vardı. Öksüz yada yetim de değildim, gece kondu mahallemde görebileceğim tek sarı renk çamurdu ama mutluydum. Hala mutluyum. Yaşlı dedelerin yaşadığı evlerin önünden geçerken buruk bir istek doğardı içime, acaba bu bayram onların yakınları yanlarına gelip elini öpecekler mi diye.
Yoksul ama gözlerimde her daim tebessümler olurdu, başımı okşayan yaşlı teyzeler amcalar. Bayram harçlıklarımı biriktirirdim bilirdim ki birkaç gün sonra okul başlayacak ve yağmur yağacaktı, delik ayakkabım bile tüm gerçeklerin farkındaydı.
Bu söylediklerim bir kurgu ama inanın ki daha gariban bayramlarda vardır elbet. Alicengiz sana ne kadar teşekkür etsem azdır. Nedenini soracaksın elbet, boş ver ben sana saha sonra anlatırım.
Sayfana kucak dolusu dellysevgilerimi bırakırken, herkesin bayramını kutluyorum.
ahh bir olsa on param dünyayı satın alsam size siz öpseniz ellerimi bu bayram arefe bakışlarım var martılara kalan paramla onlara kanat alsam size de evlatlık...
çok duygulandım gözde buruk bir tütsü dilde katran bir acı... kutluyorum iyi bayramlar
:))) yarın elini öpmeye geleceğim sen hazırla harçlığımı bak güldane bile getirmemiş isviçre çikolatası hiç olmazsa bu bayram senden tadlansın damağımız cancağızım...
Tanrının Çiçeği tarafından 10/4/2008 6:09:15 PM zamanında düzenlenmiştir.