AKIŞ (7)
Arhemist kimdir bilirmisiniz?
Zikredeyim efendim müsade ederseniz; "Altın bulmak uğruna Bilimsel Ayırım yapan" Simyacı Efendi’dir. Yani bugünki Kimyacı’ya Eskiden Arhemist denir. Mesela Demir; Cevher denen madenden elde edilir. İşlem için ilkin posayı topraktan ayırmak gerekir. O iyi bilir bunu, posa ilgilendirmez onu, Madeni bir buldu mu, iş artımaya kalır ki buda onun işidir. Ukelalık etmek haddim değildir amma, Bil cümle mütabık olduğumuz gibi; E=mc² İzafiyet Teorisi(*) Sosyaldır aslında. Aynştayn da ilk Sosyal Bilimci! Mesela Sizdeniz; "Memeliler ailesinin iki bacaklılar soyundan" Parti-Parti, İnanç-İnanç ayırır sizi Aynştayn; "A!" Evet-evet, hemde E=mc² Özel Göresellik Kuralıyla; "A, a?" Tabiki zorlamadan. kendi arzunuzla; "Ha?" Kanun yolu ve Anayasal kuralarla; "Ay!" Demokrasi ve seçim yoluyla; "Vay!" Madeni bulup bir kütleye ulaştımı; "Vay Anam, vay!" İş hıza kalır ki, buda çok kolay; Çarp cahili-cahile, bitmiştir bu olay. Sonra kütleyi kitlene kat; „ Amanin ne rahat!" Kazanırsın seçimi; „ Çok şükür Elhamdürüllah!" Birde hızının karesine vardın mı; "İnşallah Efendim, inşallah!" Çoğunluk olur, istediğini yaparsın; "A be Maşallah!" Posa mı? "Pe Süphan Allah!" Bunun "ne kadar" olacağını kimsenin bilmediği gibi, "Kimin-kimi yapacağıda" birazcık şüphelidir. Kitle ve Kütle arası ince Ayırımını Arhemist’in yi bilmesi gerekir. (*) ÖZEL GÖRELLİK TEORİSİ’ne göre bütün varlıklar ve varlığın fiziksel olayları görelidir. Zaman, mekan, hareket, birbirlerinden bağımsız değildirler. Aksine bunların hepsi birbirine bağlı, göreli olaylardır. Nesne zamanla, zaman nesneyle, mekan hareketle, hareket mekanla ve dolayısıyla hepsi birbiriyle bağımlıdır. 21.11.2014 Tarihinde BENCİLGİLLER (5) adıyla yayınladığım bu şiir, güncel AKIŞ Felsefesine uygun düştüğü için burada aynen tekrarlanmıştır. |