Doğuma amadeydi sancı çeken bulutlar Tekrar yeşersin diye kurumuşsa umutlar Gök yatağı irkildi gelecekten kuşkulu Mutlu eder mi acep ayırmadan her kulu Bir avazda şimşeği yere saldı coşkulu Göğe döndü yüzünü bu durumdan hoşnutlar.
Düğmeleri açıldı gömleğinin toprağın Kardeleni patladı yerden yükselen dağın Gülümseyip filizler dedi güne “merhaba” Bilinmez çiçekleri tez solar mı acaba Telaşlıydı tüm kuşlar olmaya ana baba Mevsim merasimiydi gelip geçmiş her çağın.
Leyleklerle şenlendi hanelerin bacası Bahçeleri mest etti menekşesi goncası Denize koşarlarken şırıldayan dereler İlkbaharla açıldı aşklara pencereler Rüzgârın nağmesiyle paklandı hançereler Fazla söze gerek yok mutluluk kısacası.
Çağıralım ki gelsin kışı atlatıp bahar Bitsin ev hapisleri içimizi yakan har.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bahara Çağrı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bahara Çağrı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli şairim sayfanızda beğeniyle okuduğum bu güzel eseri yazan kalemi ve yüreği kutluyorum kalemin daim ilhamın bol olsun selam saygı ve sevgilerimle kal sağlıcakla
Doğuma amadeydi sancı çeken bulutlar Tekrar yeşersin diye kurumuşsa umutlar Gök yatağı irkildi gelecekten kuşkulu Mutlu eder mi acep ayırmadan her kulu Bir avazda şimşeği yere saldı coşkulu Göğe döndü yüzünü bu durumdan hoşnutlar.
Bu şiir, doğanın gücünü ve insanların ona karşı tutumlarını anlatıyor. Şair, bulutların doğurduğu fırtınayı, kurumuş umutların yeniden canlanması için bir işaret olarak görüyor. Ancak gök yatağı, yani atmosfer, geleceğin belirsizliğinden korkuyor. Fırtına, herkesi ayırmadan etkiliyor, bazıları bundan memnun, bazıları değil. Şair, şimşeğin coşkulu sesini duyarak göğe bakıyor ve doğanın hoşnutluğunu paylaşıyor.
Duygusuyla, örgüsüyle, tekniği ile üst çıta bir eser okudum kaleminizden Afet hocam. Bazen, bazı eserler karşısında ne denileceğini bilemez insan. Çünkü eserin içeriği ve işleniş tekniği çok iyidir. Bu yüzden kutlamaktır tek söylenilebilen..
Öylesine güzel ki... Liselere hatta Edebiyat Fakültelerinde bu şiir okutulup, yorumlanmalı, soru içinden cevaplar çıkartılmalı, denenmeli, tahlil edilmeli türü, benzetme ve pekiştirme adına mısra mısra örneklemelerle.
Baharı yüreğinde yaşayan Güzel Ablacığım eşikten kırlara uzanan zamanlara ulaşmanız, geniş zamanlarda bütün çiçekleri koklamanız dileğimle yürekten yüreğe sevgi ve kocaman selamlarımı gönderiyorum.
İltifat kabul ediyorum yorumunuzu sevgili Nezahat. Aslında güne uygun bir şiir yazmak isterdim ama bu da benim duam olsun. Karakıştan çıkamayanların duası. Hayırlı kandiller.
Düşünce kuytularında dolaştı gece, Gizemli bulutlar doğuma eşlik etti. Yeniden filizlenir umutlar kuruduysa, Gökyüzü çekingen, gelecekte şüpheli. Mutluluk ister mi, sorgusuz sualsiz herkesi? Şimşekleri yere saldı coşkuyla bir avazda, Yüzünü göğe dönerek, hoşnut anlar yaşandı.
Gömleğinin düğmeleri toprağa karıştı, Dağın yükselen yerden patlayan kardeleni. Güne "merhaba" dedi filizlenen filizler, Çiçekler bilinmez bir hızla solabilir mi acaba? Kuşlar telaş içinde, olmaya hepsi ana baba, Her çağın gelip geçtiği mevsim merasimiydi.
Hanelerin bacaları leyleklerle şenlendi, Menekşesi goncası bahçeleri mest etti. Dereler şırıl şırıl koşarken denize, Açıldı pencereler aşklara ilkbaharla. Rüzgarın nağmesiyle paklandı hançereler, Fazla söze gerek yok, mutluluk kısacası.
Çağıralım ki gelsin, atlatıp kışı bahar, İçimizi yakan ev hapisleri bitsin, har.
Şiirden, her şeyden vazgeçmişken yeniden yazmam için teşvik etmeniz gayret verdi bana. Şiirlerimin değişik sunumu da hoş oluyor. Teşekkürler kardeşim. Hayırlı kandiller.
Baharın özlemiyle harika duygularla yazılmış muhteşem güzellikteki şiiriniz için gönülden kutluyorum tebrikler efendim. Gönlünüze ve duygu dolu kaleminize sağlık diliyorum, ilhamınız dâim olsun her zaman. Keşke bahar gelse de mevsim hep bahar kalsa yazın aşırı sıcakları da bunaltıyor diye düşünmeden edemedim. En içten selam ve saygılarımla. Esenlikler ve iyi geceler diliyorum.
Sonsuz geçmiş olsun, Allah şifalar versin inşallah, çok sevindim. Her şey gönlünüzce olsun ve yolunda gitsin inşallah. Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olunuz. Hayırlı kandiller diliyorum.
Şükrü Bey teşekkür ederim sıkıntılı günlerden sonra ( oğlum 9. Ameliyatından çıkıp eve döndü ) sevincimden bu şiiri paylaştım dua niyetiyle. Hayırlı kandiller.