🇹🇷 Ne kadar hazin, garip; "asla olmaz" dediğim Buluyor bir yolunu, oluyor yavaş yavaş Umudu zinde görüp, "kolay solmaz" dediğim Düşlerim... hayallerim... soluyor yavaş yavaş
🇹🇷 Vahdet "insaf" umarken yumruk sıkan bilekten Tefrika dersi aldık zehirli engerekten Diller sevgi yerine kin emiyor yürekten Ağızlar açıldıkça... salıyor yavaş yavaş
🇹🇷 Çatıldıkça öfkeyle kör gözün üstünde kaş Birlik için çabalar beyhude, boşa uğraş Lâin mağrur ve mutlu; ne endişe... ne telaş Mendillere kanlı yaş... doluyor yavaş yavaş
🇹🇷 Şefkati merhameti kine edince feda Müdavimi çoğaldı, taştı "Kırmızı Oda" Ar, adap, ahlak, vefa ederken asra veda Son umut da komada; ölüyor yavaş yavaş
🇹🇷 Her sene vardı amma, böyle değildi kışlar Eller semaya açık, dillerde yakarışlar Gelir belki diyerek Ebabil adlı kuşlar Bakışlar uzaklara... dalıyor yavaş yavaş
🇹🇷 Çevrilmiş etrafımız, içerde onca alçak Hilâlimin sırtında hep aynı hain bıçak Günümü gün etmeyi ben de bilirdim, ancak; Tehlike kapımızı çalıyor yavaş yavaş
Mecit Aktürk
Dost Kalemden İnciler;
Çok badire gördük de, tedirginiz ilk defa Hepimize virt oldu , istkbal, huzur, sefa Asalet payesini dürdük, kaldırdık rafa Kuşku ruh’taki feri...alıyor yavaş yavaş..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YAVAŞ... YAVAŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YAVAŞ... YAVAŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
🇹🇷 Çevrilmiş etrafımız, içerde onca alçak Hilâlimin sırtında hep aynı hain bıçak Günümü gün etmeyi ben de bilirdim, ancak; Tehlike kapımızı çalıyor yavaş yavaş
Evet, maalesef, .... çalıyor yavaş yavaş.
Harika deyişler!
Yüreğinize sağlık, ömrünüze bereket, değerli üstadım.
Ne güzel resmedilmiş içerisinde bulunduğumuz fetret asri. Her zamanki ustalığinda her zamanki sürükleyiciliğinde, ibretlik dizelerini değerli kalemini saygıyla selamlıyorum.
Kalemde ve kelamda serzeniş derin... Şiirde mısralar arası yürüyüş derin....
Maalesef olanlar yavaş yavaş değil, koştur koştur geliyor üstümüze, dur durak bilmeden. Nefes almaya korkar olduk. Aza razıydık, çoğu kaldıramaz olduk velhasıl.
Hani üstadımız Arif Nihat Asya bir şiirinde der ki "Bize bir nazar oldu, Cumamız Pazar oldu Ne olduysa hep bize azar azar oldu"
Sizi her daim pür dikkat okumak, muradınızı anlamaya çalışmak bende hep güzel. Bu güzellik kalem işçiliğinizden, kaleminize yön veren kelam ustalığınızdan, dahası olaylara, duruma hakim zatıaliniz, şahsiyetinizden geliyor benim pek Kıymetli Mecit Kardeşim.
Dünden bugüne ve yarınlara giden zamanda iyiliğinizi, hayrınızı her iki âlemde de diliyor, saygıyla selamlıyorum.
Şiir benim için; hergün şahidi olduğum vahşet, katliam ve zulümler karşısındaki çaresizliğimin utancını dizelerle gizlemeye çalışma sanatına dönüştü.
Dilimizden dua, elimizden yazmak, kalbimizden de zalimlere buğz etmekten başka birşey gelmiyor maalesef.
Bir video izlemistim. Vahşet ve müslümanların rezil-zelil-korkak durumlarından etkilenen, insaf-merhamet duyguları korelmemiş bir ecnebî; "İslam müslümanlardan memnun değil. Razı olacağı yeni müslümanlar bulacak. Onlar da Batıdan çıkacak. Doğuda batan o güneş Batıdan doğacak" mealinde bir yorumda bulunmuştu.
Berlin'deki yürüyüşlerde müslüman cemaatlerin mensuplarınin ekseriyeti rağbet etmezken, gayrımüslim; farklı ırklardan, yaş gruplarindan binlerce vicdan sahibi insanı -buz gibi havaya rağmen- omuz omuza, el ele yanimda görünce, o Batılının sözleri aklıma geldi.
Yazık ki O güzide Peygambere, peygamberimize layik ümmet olamadık.
Gazze trajedisi adeta bir turnusol kâğıdı gibiydi; riyakar suratlardan maskeleri yırtmakla kalmadı; "müslümanım" diyenlere utanmayı da öğretti. ... Güzel dua, dilek, temennileriniz için teşekkür ederim Değerli Kardeşim.
Rabbimden size ve sevdiklerinize sağlık, huzur ve mutluluklar diliyorum.
Her şey gönlünüzce ve gönlünüzden geçenler de hakkınızda en hayırlısı olsun.
İdrak ettiğimiz yeni senede yüreğinizdeki yükler azalır inşallah.
Çok badire gördük de, tedirginiz ilk defa Hepimize virt oldu , istkbal, huzur, sefa Asalet payesini dürdük, kaldırdık rafa Kuşku ruh’taki feri...alıyor yavaş yavaş..
*******Değerli Mecit dost bu nadidie eseri ve sizi bu naziremle selemliyor Gönülden alkışlıyorum.
kul cihan tarafından 1/9/2024 11:46:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
🇹🇷 Çevrilmiş etrafımız, içerde onca alçak Hilâlimin sırtında hep aynı hain bıçak Günümü gün etmeyi ben de bilirdim, ancak; Tehlike kapımızı çalıyor yavaş yavaş
Duyarlı bir yürekten süzülmüş son uyarı hissiyatı içinde ve haklı sitemler içeren duygularla harika yazılmış, muhteşem güzellikteki yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Maalesef durum şiirinizin her satırında belirttiğiniz minvalde hiç de hoş değil, millî şairimiz Mehmet Akif Ersoy'un sözü de bunu en veciz bir şekilde ifade ediyor. Duyarlı yüreğinize ve kaleminize sağlık diliyorum. Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun. Hayırlı geceler diliyorum.
Her sene vardı amma, böyle değildi kışlar Eller semaya açık, dillerde yakarışlar Gelir belki diyerek Ebabil adlı kuşlar Bakışlar uzaklara... dalıyor yavaş yavaş
Saygıyla selamlıyorum Usta kalemi Kalemin daim olsun inşallah Mecit bey kardeşim selamlar saygılar
Hilâlimin sırtında hep aynı hain bıçak
Günümü gün etmeyi ben de bilirdim, ancak;
Tehlike kapımızı çalıyor yavaş yavaş
Evet, maalesef, .... çalıyor yavaş yavaş.
Harika deyişler!
Yüreğinize sağlık, ömrünüze bereket, değerli üstadım.
En kalbi selam, saygı ve muhabbetlerimle.
Allah'a emanet olun.